Het net afgezocht op zoek naar gelijksoortige discussies en deze zijn vindbaar. In google (alt.games.etc) gezocht en 10duizenden hits.
Ook wat betere sites gevonden, waarbij de NEW Final Fantasy site een gelijksoortige contradictie in zich bergt die ik ook proef in meerdere posts in deze draad.
Tot een conclusie heb ik niet mogen komen en ook is het onderwerp voor mij slechts meer in mistsluiers gehuld. Oftewel vragen zijn gerezen maar niet beantwoord.
Nogmaals dan (en ja ik ben blijkbaar religie-nOOb):
Op welke wijze verwerp je op basis van je gedachtengoed een game?
Het argument geweld gaat er bij mij niet echt in, de grootste veldslagen en meest gevreesde oorlogsheren zijn vaak christenen geweest. Nog steeds neemt het vaticaan (zo het ook niet jouw richting moge wezen) bij oorlogen een af en toe zeer bedenkelijk standpunt in (wederom mijn mening, deze hoeft niet gedeeld te worden).
Het argument sex kan ik plaatsen, maar ik ken eigenlijk geen games (dus met spelformat en niet een pronexcuus met een spelletjes element!) in dit genre. Misschien dat playboy iets gaat publiceren, maar dat zijn slechts geruchten.
Bij simulatie/godgames in diverse soorten kan ik mij indenken dat dat snel een vorm van god (de naam zegt het al) spelen is, lijkt mij verwerpelijk, maar misschien (waarschijnlijk ) mis ik wederom de plank.
Het enige wat ik enigszins heb kunnen plaatsen vanavond (begrijpen is dan nog een 2e) is de voplgende quote afkomstig van de link eerder
Waarbij iemand ingaat op het verschil tussen religie en spiritualiteit.
Al met al blijf ik eigenlijk met vraagtekens zitten of games worden gekocht, of in deze juist niet, met inachtname van 's mans gedachtengoed (of vrouw uiteraard, of wordt ik te soft nu *)).
Mijn voorlopige menig is de volgende. Volgens mij zullen games die indruisen tegen je gedachtengoed helemaal niet op je verlanglijst staan en derhalve is er helemaal geen keuze. Ik koop ook geen games die mij niet aanspreken, maar daar (misschien alleen onbewust) wordt niet een waardeoordeel tav mijn waarden en normen op los gelaten. Zover komt het in zijn geheel niet.
Laatst bewerkt: 9 dec 2003