Die tulpstekkertjes zijn helemaal niet bedoeld voor een digitaal signaal. Daar gaat gewoonlijk een gewoon audiosignaal doorheen zoals de draadjes die naar je boxen lopen. Maar het is toch gewoon een koperdraad dus er kan vast wel zo'n digitaal coax signaal doorheen. Maar ik raad je toch aan om een coax kabel aan te schaffen want die is daar echt beter voor bedoeld!
Maar nu even een ander probleem
Ik krijg binnenkort mijn logitech z-680 binnen en ik moet die ook gaan aansluiten. Voor diegenen die het niet weten heeft die 4 verschillende inputs. Digitaal optisch, digitaal coaxiaal, direct (3 tulpstekkertjes voor 5.1 geluid) en stereo-mini.
Ik sluit natuurlijk mijn xbox op de digitaal optisch aan, daar heb ik de kabeltjes al voor. Maar ik wil mijn radio ook aansluiten. Op die radio zit geen normale stereo output aan (rood-wit) maar wel een input. Daar heb ik niks aan in dit geval. Eerst dacht ik dus dat ik maar een beetje ging klooien met draadjes die ik dan in de box uitgangen zou proppen en dan in de stereo-mini pluggen van de 680. Maar dan krijg je het probleem dat als je de radio zelf harder zet dat dan ook het geluid harder gaat dat je hoort via de 680. Beetje onhandig allemaal.
Toch kwam ik er tot mijn blijdschap gister achter dat er een optische out zit op mijn radio! Alleen voor de cd speler natuurlijk. Nu is het probleem dat ik dus al een optisch draadje in de 680 heb zitten van de xbox, dus mijn radio kan daar niet meer bij. Nu moet ik dus een optisch naar coaxiaal adaptertje kopen. Dit is wel vrij prijzig (volgens mij betaal je voor dat adaptertje al 25 euro en dan komen de draden er nog bij) dus mijn vraag: Is er een alternatief? Een goedkoper maar toch even goede oplossing. Misschien kan ik het optische draadje splitsen ofzo. Wel een lulverhaal maar ik heb een van die dagen...
Laatst bewerkt: 8 dec 2003