Nederlandse spellen

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door christvs, 8 dec 2003.

1. Chief Bram

Chief Bram *Xbox-Addict*

Leuk Bevonden:
    0
    Splinter Cell is een typische game die in het engels zou moeten gepraat zijn, neem nou bijvoorbeeld: ''Ik ben een Splinter Cell'' Inplaats van: ''I am a Splinter Cell, in het engels klinkt het gewoon cooler en het is de bedoeling dat games cool zijn, maar ondertiteling zou wel niet slecht zijn, dat wel...:)

Edit:/ Dit is wel mijn mening, ik vind persoonlijk engels beter klinken dan nederlands, owja ik weet engels zins ik 3 jaar ben dus dat kan het ook zijn...(nouja een kleinbeetje dan...:p )

Laatst bewerkt: 8 dec 2003
  2. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Boris van de Power Unlimited vertaald vaak de games van Electronic Arts zoals bijv. het nieuwe Need For Speed: Underground of The Sims.
    Het is wel zo dat je met een spel dat ook in Nederlands is te spelen (Beyond good and evil) dat deze games ook beter verkopen omdat jongere kinderen het ook kunnen spelen omdat het in hun eigen taal is.

Ik ben 20 jaar en vindt soms Nederlands wel handig, hoef ik niet na te denken O-)

3. Sultan_of_Swing

Sultan_of_Swing Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Die Nederlandse spellen zijn vaak zo slecht vertaald, maar voor de jongere kids is het misschien wel handig. Ik krijg bij spellen in het Nederlands wel vaak zo'n A2 racer/Redcat gevoel :p

4. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Alhoewel een nederlandse ondertiteling voor jou ook geen kwaad zou kunnen hé ;)

5. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom zit er ook een minimale leeftijdsgrens aan, mensen van boven de 15/16 kunnen wel gewoon engels lezen of spreken (Rainbow Six :))

6. ZeRo T

ZeRo T Banned ;)

Leuk Bevonden:
    0
    Geen problemen mee, ben vrijwel tweetalig. (Helft van me familie is Amerikaans }:] )

7. Outlander

Outlander Join the Mages

Leuk Bevonden:
    0
    Het is jammer dat de Game Cube zijn doelgroep heeft verlaten. Daar gaan ze aan ten onder. Laten we geen extra tijd besteden aan de vertaling naar NL. Hierdoor lopen we altijd achter op de US.

8. Wasabi

Wasabi Forza Utreg

Leuk Bevonden:
    0
    ben 15 heb vooral engels geleerd door de games en films en al die shit...
    je kan toch wel een beetje engels of niet?

9. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Engels is niet moeilijk, het is de makkelijkste taal die er is (mijn vader is amerikaans, dus nog makkeljiker :D) Ik vind het ook een stoere taal, 'k hoor Sam Fischer al nederlands spreken zeg.......
    ,,Jah, 'k zit nu bij de CIA gassies!":+

Nee, ik laat het lekker bij de Engelse spellen

10. Cypher

Cypher Yohohohohoho!

Leuk Bevonden:
    8
    Maar zoals al gezegt , subtitels in spellen kunnen geen kwaad, want als je ze niet wilt hebben dan zet je de subs toch gewoon uit. En voor personen die moeite hebben met engels is dit de beste oplossing. En voor Nederlands vertaalde spellen , ik dacht dat Need for speed Underground vertaald(alleen de teksten en menu's dan)was.

11. christvs

christvs Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben het met Cyper eens dat er een optie voor nederlands ondertiteling moet komen in games maar zoals jullie zeggen ik wil Sam Fisher ook geen nederlands horen praten.

12. Krishan

Krishan Sho-Kanji Baharoth

Leuk Bevonden:
    0
    Was dat niet Jurjen? :confused:

Ja, vind het een beetje een moeilijk probleem voor je Chris. De ondertiteling doen ze denk ik ook nooit, aangezien Nederlands alleen in de Benelux gesproken wordt (en niet echt een grote doelgroep is).

Deel Deze Pagina