Het zit zo; als ik de modem heb aangesloten op de xbox ben ik niet online met de pc en viceversa. Ik krijg de boodschap: cables connected en IP configured correctly, maar iedere keer die DNS error!!
Dus je gebruikt dan een directe connectie... ipv een router? ... zet je je modem en xbox eerst uit voor je de kabels er in stopt ... of laat je ze aanstaan?
mogelijk zit er nog een firewall in de weg You are running firewall software in Windows that is blocking the ports that Xbox Live requires. A firewall is a security system that acts as a protective boundary between a network and the outside world by blocking network traffic on certain ports. If your modem supports Ethernet connections, connect your Xbox console directly to your modem (bypass the router), and then see if the problem is resolved. If you can connect to the network when you bypass your router, you may have to configure your firewall software to allow network communication on the specific ports that Xbox Live requires. For Xbox Live to work correctly, the following ports must be open: • UDP 88 • UDP 3074 • TCP 3074
A: AbonnementAdsl Basic 1: Naam providerWanadoo 2: Soort abonnement (naam, type)Adsl Basic 3: Kabel, ADSL, of anders? Adsl 4: Up- en downloadsnelheid2048/320 Kbit/s B: Hardware 1: Modem merk en typeSweeX modem/Router Analoog 2: USB modem? (Ja/Nee)ja 3: Router Ja/Nee (en evt merk/type)Sweex modem/Router 4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?)nee 5: Direct Connection Ja/Neeja 6: Crossover kabels in gebruik?nee 7: Hub in gebruik?nee C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt; 1: TCP/IP adress, netmask, gateway212.129.205.89,255.255.255.255,212.129.205.89 2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? D: Xbox Settings 1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien?ja 2: Dashboard versie?ja 3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test?DNS error ( 4: Wat is de exacte foutmelding?DNS error 5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes?
Nee, Fardo. Hij gebruikt een Sweex modem/router en heeft dus geen directe connectie. Vandaar mijn vraag of ie ook zijn PC aan die router heeft hangen. Maar als er geen antwoord op een eenvoudige vraag kan komen kun je hem simpelweg niet helpen...
pkruyt, wat betekent: C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt; 1: TCP/IP adress, netmask, gateway 212.129.205.89,255.255.255.255,212.129.205.89 Welke IP adressen zijn dat? Zijn dat adressen op je PC of op je modem/router? Wat voor IP adres heeft je PC? Hangt die PC eveneens aan je Sweex router? Je kunt het adres van de PC vinden door eerst een commandwindows te openen (start -> run -> "command" <enter>) en dan binnen dat command windows de opdracht "ipconfig /all" tikken. Geef eens alle waarden die je dan krijgt. Als ''ipconfig'' kun je proberen met "winipcfg". Klik dan op 'more information' of zoiets en meld hier alle informatie die je krijgt.
Ok effe kijken; die Sweex modem/router zit met een directe verbinding aan mijn xbox dus de pc speelt hiet geen rol. TCP/IP adress:212.129.205.89 netmask:255.255.255.255 gateway:212.129.205.89 Dit zijn de instellingen van mijn pc die ik dan probeer in te vullen op de xbox en dan krijg ik de boodschap: CABLES CONNECTED en IP CONFIGURED en dan blijft hij steken op de DNS(error)
Windows IP-configuratie Hostnaam: Kruyt Primair DNS achtervoegsel: Knooppunt-type: onbekend IP-routering ingeschakeld: nee WINS-proxy ingeschakeld: nee PPP-adapter Alcatel Speedtouch Connection Verbindingsspec. achtervoegsel: Fysiek adres:00-53-45-00-00-00 DHCP ingeschakeld:nee IP-adres:212.129.205.89 Subnetmasker:255.255.255.255 Standaardgateway:212.129.205.89 DNS-servers:194.134.5.5 194.134.0.97
Hallo luitjes, Ik heb wanadoo adsl basic en ik wil graag xbox live!! met een directe verbinding. Ik heb een Sweex analoog modem en als ik probeer te installeren dan krijg ik een DNS error!! Ik heb de juiste getallen ingevuld volgens wanadoo, maar nog steeds die error. Wie kan mij helpen??
Laat jij jouw PC via die PPP adapter inloggen bij Wanadoo? Zo ja, dan gaat dit niet werken. Je moet het routergedeelte van je Sweex op ADSL laten inloggen en dan via address translation een lokaal netwerkje configureren. Zo te zien heeft jouw PC je publieke IP adres in gebruik en dat betekent volgens mij dat je de Sweex eigenlijk maar vor de helft gebruikt. (alleen het modem gedeelte). Kun je de configuratie van je Sweex router (dus de gegevens IN de router) eens proberen te posten, liefst zo uitgebreid mogelijk?
A: AbonnementAdsl Basic 1: Naam providerWanadoo 2: Soort abonnement (naam, type)Adsl Basic 3: Kabel, ADSL, of anders? Adsl 4: Up- en downloadsnelheid2048/320 Kbit/s B: Hardware 1: Modem merk en typeSweeX modem/Router Analoog 2: USB modem? (Ja/Nee)ja 3: Router Ja/Nee (en evt merk/type)Sweex modem/Router 4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?)nee 5: Direct Connection Ja/Neeja 6: Crossover kabels in gebruik?nee 7: Hub in gebruik?nee C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt; 1: TCP/IP adress, netmask, gateway212.129.205.89,255.255.255.255,212.129.205.89 2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? D: Xbox Settings 1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien?ja 2: Dashboard versie?ja 3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test?DNS error ( 4: Wat is de exacte foutmelding?DNS error 5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes?
Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel de gevens die in de Sweex modem/router ingesteld zijn. Heb je die Sweex zelf aangesloten? Zo ja, hoe lang is dat geleden? Antwoord ook even deze vraag: Heb ik het juist dat jouw PC aan de Sweex hangt? Of gebruik je voor je PC momenteel nog een andere verbinding met wellicht een ander modem? De reden dat ik dat vraag is dat je je PC nodig hebt om je Sweex te configureren/bekijken. De connectie van de PC is dus wel degelijk belangrijk.
Hej, we hebben al Kabelfoon Premium... maar ja, we laten het zo. Want upload wordt verhoogd naar 196 ofzo.... Dus bedankt = Cf =
Ik zie in deze thread meer mensen met Wanadoo en een sweex modem/router met het zelfde probleem ... dus vandaar dat ik vraag of er mogelijk een firewall (router) in de weg zit en/of de de porten wel open staan
Ik heb 2 vraagjes 1: Ik heb Wanadoo Lite cable en wil mijn xbox eraan sluiten voor Live. Kan dit?? 2: Ik heb een USB modem wat voor router moet ik dan kopen en hoe duur is dat?? Alvast bedankt Ass
1) Ja 2) router thread door lezen, maar beter is om een nieuwe modem en router te kopen (goedkoper en sneller)