@w@Rr!0r:
Op pagina 5, de laatste, betrekking hebbende op de relevantie van context .
@ Cole Trickle:
Dit probeerde ik nou precies al enige posts terug duidelijk te maken, toen ik sprak over een combinatie van factoren. Als geloofsovertuiging namelijk al invloed heeft op mijn gamekeuze dan is dat zo verweven met het algehele gevoel van 'goede' of 'slechte' game dat ik de afzonderlijke invloed daar in ieder geval nooit uit zou kunnen filteren. Het waarde-oordeel komt ook in mijn geval onbewust tot stand. Wij kunnen elkaar hier dus in vinden, denk ik .
Ik was abuis!! Termverwisseling, my bad! Desalniettemin versterk je met deze verbetering alleen maar mijn punt ; waar jij spreekt over de strikte scheiding van kerk en staat is het kenmerkende voor het calvinisme juist dat de staat een instelling is van God, die tot taak heeft de Kerk te beschermen en het recht te handhaven; het legt de nadruk op Gods volstrekte heerschappij op alle terreinen van het leven en op het gezag van de bijbel als Gods Woord.
Ik dank je dus voor de versteviging van mijn argumentatie .
Met fantasy heb ik trouwens al helemaal geen moeite, maar dat was denk ik wel duidelijk uit mijn standpunten op te maken.
@ da -Z-
Met godslasterende teksten heb ik wel problemen. Hoe goed ik de muziek ook vind, ik stoor me dan toch nog aan de tekst (terwijl ik wel, net als jij, meer oor heb voor de gitaar- en drumpartijen dan voor de teksten in veel gevallen). Dat soort muziek laat ik dus ook links liggen. Het omgekeerde kan in sommige gevallen echter ook waar zijn: zgn. extreme 'halleluja-muziek' trekt mij ook niet.
Laatst bewerkt: 9 dec 2003