Mijn oplossing voor DD 5.1

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door picht, 5 dec 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TheWalrus

TheWalrus Guest

Picht, allereerst krijg je deze racties door jouw compleet onleesbare uitleg, die voor een leek al helemaal niet nuttig is. Ik bedoel, de gemiddelde Xboxer gaat niet met kabels aan het kloten.

Die gele uitgang bij die winkel in de mediamarkt is dan een coaxuitgang? Ik dacht dat het de video out was.

Als je direct duidelijk had gemaakt dat het om een coaxuitgang ging dan hadden we niet over dit alles hoeven zanikken.

2. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Dude, je moet je niet laten intimideren door zo'n "niet erg subtiele" reaktie van iemand die het kennelijk ook niet weet.

Natuurlijk kan er wél een digitaal signaal door een coax kabel heen en die digitale coaxiale kabel wordt aangesloten met een TULP steker. Als je het niet gelooft kom je gerust eens kijken naar mijn digitale coaxiale ingang op mijn Pioneer NS/DV-88 waar je een TULPsteker in moet steken.

De opmerking dat optical en coax met verschillende systemen werken doet me al helemaal over de grond rollen, want optisch en coax werken beide met EXACT HET ZELFDE data formaat, volgens de SPDIF standaard.

Oh, ja, de allereerste link als je op Google SPDIF intikt:

S/PDIF (Sony/Philips Digital Interface) is a standard audio transfer file format. It is usually found on digital audio equipment such as a DAT machine or audio processing device. It allows the transfer of audio from one file to another without the conversion to and from an analog format, which could degrade the signal quality.

The most common connector used with an S/PDIF interface is the RCA connector, the same one used for consumer audio products. An optical connector is also sometimes used.

Anders gezegd en geschreven: Er zijn twee soorten media waarover je digitaal SPDIF signaal kunt sturen, te weten optisch (met Toslink connectoren) en coaxiaal (met RCA connectoren).

En wat is een RCA connector dan wel??? Juist ja, een tulp.

Klik hier voor uitleg met een plaatje.

3. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

whahaha we veranderen de topic titel in "de ik weet het beter thread"
    ook nu blijkt weer dat mods het belangrijker vinden om voor de 347 ste keer een soortgelijk vraag op het forum zijn gang te laten gaan om te eindigen in een volslagen oeverloze luldiscussie.
    wordt er een woord gerrept over een modificatie aan je xdoos of je neemt de proef op de som om commentaar te leveren op de raad van bestuur hier dan verschijnt er wel het bekende slotje.

als de surround faq (die al 23 keer is aangeboden)geplaatst zou worden zijn alle ik weet het beter threads volledig overbodig, maar waarschijnlijk past een surround faq niet in het plaatje dat de heren (en dame) zichzelf voor de ogen houden
    bij deze bied quack jullie een keurig opgemaakt exemplaar aan van een overzichtelijk verhaal van wat te doen,hoe aan te sluiten enz enz.

ook nu weet ik weer voor bijna 100% zeker dat dit weer verspilde moeite is geweest en dit allemaal is een verdomhoekje wordt gestopt........die vervelende jongens met hun audio threadje toch:{
    maar wees dan eerlijk en zeg waar het op staat.
    de reactie van mod pejannl toon nu juist weer eens aan dat het beleid met regelmaat slaat als een lul op een drumstel.
    ik ben niet bang om iets te zeggen(wat iedereen weet hier die mij kent) want als een mod in wil grijpen door middel van olie op het vuur te gooien dan ben je bij mij aan het verkeerde adres.
    pejannl..........ik weet niet precies aan wie jouw weloverwogen openingszin gerricht is maar als je kloten had gehad schreef je dat er even bij.
    doe je werk(of hobby...weet ik het:{ ) en maak het niet nog rommeliger dan het nu al meer dan vaak is.

overigens.......optisch en coax zijn nog steeds 2 verschilende formaten:p
    ze doen hetzelfde maar werken compleet anders.

groetjes een een aai van "ik weet het niet beter beuk"

Laatst bewerkt: 9 dec 2003
  4. TheWalrus

TheWalrus Guest

Beuker, laat je nu niet intimideren door een machtswellusteling met pretentie die denkt dat hij alles beter weet :)

5. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Go Beukie! Go Beukie! :D

Dus kan er nu eindelijk een slotje op deze thread? De houdbaarheidsdatum is al flink overschreden.

En alles wat op internet staat is natuurlijk waar ;)

6. De Maki

De Maki Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    [joelend-publiek-mode] Jerry, Jerry, Jerry!!! [/joelend-publiek-mode] :+

7. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    Boycotten!! Flamen!! Spammen!!|:- _O_ :cool: O-) *) }:] :D 8) |:- :p

8. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Re: lol

Je hebt gelijk. De ene kabel transporteert data in SPDIF formaat en de ander transporteert data in SPDIF formaat. Big difference.

En een RCA connector is volgens jou geen tulpsteker... Ook dat klopt. Het is alleen maar een steker die eruit ziet als een tulp en die in de volksmond tulpsteker wordt genoemd. Dat is natuurlijk stom van al die mensen, want in feite is het gewoon een RCA steker.

Tenslote schrijf ik hier als member en niet als mod. Je begint zelf met de melding dat ik toevallig hiero mod ben en dat is inderdaad zo. Daarmee tracht je zelf de discussie alf te leiden van waar het om ging, en dat was een correctie op jouw onjuiste opmerkingen dat 1: een coax kabel geen tulp stekers heeft (dat heeft ie dus wel en dat heb ik al ruimschoots voldoende bewezen) en 2: dat een coax kabel andere data transporteert dan een optische kabel (hetgeen eveneens onjuist is en hetgeen eveneens ruimschoots voldoende in allerhande technsiche beschrijvingen gedocumenteerd wordt).

Je komt op geen enkele wijze met feitelijkheden en begint dan maar een verhaaltje over het feit dat er wel eens slotjes in threads geplaatst worden en hoe dapper jij bent dat je je onjuiste informatie durft te herhalen. Nou, gefeliciteerd ermee, maar je informatie wordt daardoor niet juist.

Verwijt picht dus niet dat hij iets verkeerd heeft geschreven, want dat is niet het geval. Verwijt mij niet dat ik ge- of misbruik van macht zou maken, want dat is eveneens in het geheel niet het geval. Mijn verhaal bestaat uit eenvoudige feiten en die worden keurig met een aantal links gedocumenteerd. Gewoon droge technische kost.

Als jij je daar eveneens toe zou willen beperken dan kunnen we een serieuze discussie hebben ipv dat een stupide uitgelokte hetze die nergens op slaat en die nergens anders toe dient dan het (gebrek aan) IQ van de betreffende poster te documenteren.

Als je iets te melden hebt: Documenteer het dan. Bewijs wat je zegt en laat je emoties daar waar ze thuishoren alsjeblieft.

9. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2
    dat zegt hij helemaal niet. Hij zegt dat de data hetzelfde is maar de media anders. En dat is ook hardstikke waar. Je moet coax en optisch allebei goed uit elkaar houden! Een winkelier kan niet zomaar zeggen: u wilt een optisch draadje? Hebben we niet, wel een coax. Neem die maar, werkt niet zo goed."

En ik vond de uitleg van picht ook niet helemaal lekkee duidelijk en moest hem toch een paar keer geconcentreerd doorlezen om 'm te begrijpen. Máár hij klopte wél. Ondanks het misverstand over de tulp stekkertjes.

10. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    Re: Re: lol

whahaha....meneer droge technische kost....zal het maar kort houden.
    ook lezen is aan uw besteed(uberhaupt wel eens in de surround thread geweest)en verdraaien van feiten is u ook niet onbekend...je lijkt wel een van de vele buspassagiers die ik dagelijks meeneem rofl8) .
    even uw droge technische kost op een rijtje.

pejannl schrijft"En een RCA connector is volgens jou geen tulpsteker... "
    waar zeg ik dat?

pejannl schrijft"opmerkingen dat 1: een coax kabel geen tulp stekkers heeft "
    heeft beuk weer wat gemist??

pejannl schrijft"en 2: dat een coax kabel andere data transporteert "
    ik lijk wel gek....waar plaats ik dit dan?

pejannl schrijft"verwijt mij niet dat ik misbruik van mijn 8) macht8) zou maken.
    ik verwijt jou niks........nouja alleen dat je als mod mischien beter patat kan snijden als argumenteren

weetje pejannl.....je bent op je pikkie getrapt en in een boze bui heb je weer eens bewezen wat een flater je nu weer slaat.
    geen een van jouw bovengenoemde feiten worden door mij beweerd.....ik vind je alleen maar een eikel en dat goed recht heb ik.
    zorg dat de surround faq maar eens geplaatst gaat worden en wellicht veranderd mijn opinie wel

kom dus niet met een opvoedend verhaaltje van "bewijs wat je zegt"
    wederom raakt je post kant nog wal daar waar ik begin te twijfelen of je alle posts wel gelezen heb in deze topic want je haalt werkelijk alles door elkaar.

friet vanavond?????

11. picht

picht XBW ADDICT

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe :eek:

Mister Beuker weet het toch beter.
    Misschien is ie wel bang voor z'n positie.

Je weet het niet. |:-

12. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol

niemand heeft een positie hier...ook ik ben niets meer dan jouw of iemand anders......alleen niet iedereen denkt zo

13. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Re: Re: Re: lol

'nuf said.
    Doed, ik heb vanmiddag die kabel bij de Mediamarkt gehaald, incl de kabel naar de audioset, en ben er hardstikke blij mee. Nu kan ik eindelijk die optical -> coax convertor weghalen (Mijn setje heeft één optische en één coax ingang) en komt uit beide Xboxen hetzelfde puntgave geluid. Gracias!

14. gerjan

gerjan Guest

Wat een geflame hier, vecht dat lekker op msn uit ofzo:confused:

Ooit was deze thread begonnen als alternatieve oplossing voor een Advanced ScartKabel geloof ik...Ik bedoel maar, dit lijkt toch aardig op off topic:D

Als het werkt, of lijkt te werken en hij of zij tevreden is met het geluid, dan is het toch goed!?

Ga dan niet al je technische termen op tafel gooien. Wees blij voor die jongen.

Ohja dan nog even dit:

Geldt voor iedereen

Laatst bewerkt door een moderator: 9 dec 2003
  15. picht

picht XBW ADDICT

Leuk Bevonden:
    0
    Ok dan!!!

_O_ _O_ _O_

16. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2
    He picht, je voelt je misschien een beetje ongewaardeerd omdat iedereen zo zit te bitchen [schijnheilig-modus]ik niet hoor[/schijnheilig-modus] maar ik vind t toch een hardstikke toffe oplossing en een goed alternatief! petje af

17. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Oh wow! _O_ Ik zal je zo effe mijn rekeningnummer geven. :D

18. gerjan

gerjan Guest

is goed pm maar8)(spel fout verbeterd;)) maar jullie begrijpen wat ik bedoel he.

19. TheWalrus

TheWalrus Guest

En dan vond je mijn cynisch bedoelde opmerking waarin ik het woord machtswellusteling bezigde erg? Je speelt hierbij op de man en doet wel heel erg uit de hoogte? Wie ben jij om iemands beroep af te zeiken? Gooi je echt graag met vooroordelen? Wat weet jij van intelligentie? Wat beteken jij voor deze wereld?

Als je tijdens een discussie de ander niet als gelijkwaardig beschouwt dan kun je beter niks zeggen. Jouw verhaaltje zit al even vol vormen van subjectief woordgebruik als alle andere posts hier. Ik wilde niet meer op deze thread ingaan, maar als er met twee maten gemeten wordt dan irriteer ik mij daaraan.

Goed, nu inhoudelijk,

Onder een tulpstekkertje versta ik nog altijd de rood witte stereo kabels. Als ik het heb over een coaxkabel heb noem ik dat ook een coaxkabel.

Ik vraag me stilaan af waar dit over gaat? Het begon met een heel warrig verhaal over kabels in elkaar zetten en uiteindelijk gaat het over een scartkabel met daarop zowel een tulp als een coax uitgang. Is dat nu zo'n probleem?

Het is gewoon een misverstand, en iedereen praat inmiddels over niks omdat het eigenlijk alleen maar om miscommunicatie gaat. Als we nu eerst eens gaan lezen dan komen we misschien ergens.

Laatst bewerkt door een moderator: 9 dec 2003
  20. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Deze thread is finaal uit de hand gelopen. Waarom weet ik niet, ik weet wel dat de hier geuite commentaren op Pejannl ten eerste absoluut onterecht zijn in mijn ogen, en ten tweede niet eens in deze thread thuishoren. Heb je commentaar op een moderator, dan is daar het problemen, suggesties en opmerkingen forum. Pejannl poste in deze thread echter niet als moderator, maar als gewone member. Kennelijk is dat voor sommigen van jullie al reden genoeg om te concluderen dat Pejannl boven de members staat en ook nog eens machtswellustig wordt genoemd.... erg triest in mijn ogen, Pejannl doet uitstekend werk en is de laatste die ik als machtswellustig zou benoemen.

Beuker, jouw spontane uitbarsting over het beleid en de "raad van bestuur" verbaast me, dat had ik niet van je verwacht, en ik begrijp nog steeds niet waar deze ophef nou precies over gaat.

Wat ik wel weet is dat deze thread verworden is tot een flame thread, en ik geen nut meer zie in het openhouden ervan.

Om toch nog met goed nieuws te komen: Quack heeft ons een perfecte Dolby Surround FAQ gestuurd, die binnenkort in dit forum geplaatst zal worden. Hopelijk zal dit een hoop problemen oplossen.

Goed, case closed.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina