Doelgroep van de X-Box

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Tijman, 21 mrt 2001.

  1. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    De drie consoles hebben allemaal hun eigen doelgroep, die zij eigenlijk niet eens bewust na lijken te streven.

    Nintendo staat bekend als Kiddy, en wordt dus vooral verkocht aan mensen tussen de 4 en15. Een spel als Eternal Darkness bewijst overigens dat Nintendo echt niet alleen voor kinderen is.

    De PS2 is er vooral voor een breed, niet veel eisen stellend publiek dat zich voornamelijk in de pubertijd bevindt.

    De Xbox lijkt te mikken op jong volwassen, oudere tieners, begin twintigers.
     
  2. Jeruzame

    Jeruzame www.JeroenWesten.nl

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik sluit me volledig bij TheWalrus aan;

    GameCube: 15 jaar en jonger
    Playstation 2: 8 - 88 jaar
    Xbox: 15 jaar en ouder

    Natuurlijk zijn er per console uitzonderingen op deze leeftijden, maar ik vind dat die uitzonderingen meer de regel bevestigen (om maar even een cliché te gebruiken).
     
  3. gerjan

    gerjan Guest

    Pas stond er in de Elsevier dat erg veel mannen van rond de 30 en er boven xboxen. kan het artikel zo snel niet weer vinden.

    Iedergeval de xbox heeft ook een breed publiek, de ps2 ook, de gamecube ook nog redelijk(check china etc)
     
  4. Chief Bram

    Chief Bram *Xbox-Addict*

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat de doelgroep voor de Xbox meer oudere gamers, met games als; Halo, Rainbow 6 3 en Counter-Strike...

    Maar uiteindelijk als je deze games van je ouders mag spelen is het eigenlijk voor alle doelgroepen goed hoor, ik ben zelf 11 en vermaak me prima met Halo, een console kan geen bepaalde doelgroep hebben, uiteindelijk kan toch iedereen de games spelen, dus is de doelgroep niet echt een probleem...
     
  5. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Heb ik ook ergens gezien. En als ik in mijn omgeving kijk (vrienden & kantoor) dan zie ik dat de Xbox een stuk populairder is dan de PS2 (maar dat kan ook door mijn enthousiasme komen...). :)

    Het gros van mijn collega's is een jonge dertiger, mijn vrienden zijn i.h.a. veertigers.
     
  6. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Als ik het in mijn omgeving bekijk zie ik dat een hele hoop mensen van mijn leeftijd (28) xbox hebben en de jongeren en de onwetenden ps. Met onwetenden bedoel ik bijv. een meisje die een ps2 had gekocht voor de sims omdat dit spel niet voor xbox uitkwam??. Maar op mijn werk (ik geef les op middelbare school) leeft toch meer de ps2, maar hebben hier niet echt een goede reden voor (lelijk, te groot....fanboy reacties)....is opzich erg jammer want ik zou best een keer een lan toernooitje willen organiseren.
     
  7. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    En ps2 bezitters onwetend noemen is geen fanboy reactie zeker?

    Zucht..
     
  8. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    De PS2 is gewoonweg supermainstream in de zin waarin Nintendo eind jaren tachtig/begin jaren negentig ook een begrip was onder het gewone volk ;)

    Veel playstationbezitters spelen slechts af en toe en hebben een dergelijk apparaat omdat je er tegenwoordig gewoon een hoort te hebben als hippe tiener zijnde.

    Nadeel van de playstation vond ik altijd de gigantische hoeveelheid, op snel scoren gerichte, slechte games. maar daar geniet de Xbox ook met volle teugen van.

    Ik denk persoonlijk dat de Xbox en de Playstation uiteindelijk op hetzelfde publiek mikken. Tieners gaan echter makkelijker mee met de hype, en dus kiezen die mensen eerder voor een Playstation.
     
  9. MaNiAc E

    MaNiAc E The Supreme Necrotic

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    zou zeggen 15jaar en ouder maar kan best zijn dat de Xbox gamers meer ergens rond de 18zitten want de games die op de xbox uitkomen zijn toch anders dan de ps2 die een hele zooi all ages spellen hebben
     
  10. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Tja, hier valt niets tegenin te brengen, maar de onderstaande uitspraak is naar mijn idee echt onzin.

    Veel PlayStation bezitters die maar af en toe gamen en hem voor de rest maar voor de sier hebben? En waar haal je dit vandaan als ik vragen mag? Heb je mischien cijfermateriaal die dit kan bevestigen? Noem me naief, maar volgens mij kopen gamers toch echt een console om er gewoon regelmatig games op te spelen. Waarbij uiteraard de dvd functie ook een belangrijke rol speelt zowel bij de PS2 als de Xbox. In al die jaren dat ik al game en me heb omringt met gamende soortgenoten heb ik echt nog nooit, maar dan ook echt nooit gehoord van iemand die voor een bepaalde console koos om af en toe eens te gamen en hem voor de rest als sierdecoratie of als een bevestiging van zijn/haar blijkbaar "hippe" uitstraling te gebruiken.

    Misschien doe je er goed aan om dat 'veel' uit je zin te halen.

    Gelukkig ben je wel nuchter genoeg om in te zien dat alle consoles hun deel van slechte games hebben. Al blijft dit natuurlijk maar een subjectief gegeven.

    Ik hoor steeds maar weer het woord 'hype' vallen in discussies waar de PlayStation bij betrokken is. Mag ik vragen welke hype? Slaat dit nu op de PS2 of het gaming gebeuren op zich? Beide antwoorden zijn trouwens naar mijn oordeel fout aangezien de opmars en het "volwassen" worden van het gaming gebeuren inmiddels al jarenlang aan de gang is en de hypestage volgens mij dan ook al voorbij is. De PlayStation een hype noemen is nog belachelijker aangezien deze zich al lang en breed heeft bewezen als consolemerk.
     
  11. Wasabi

    Wasabi Forza Utreg

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
    eigenlijk voor iedereen want je moet gewoon een xbox hebbe;)
     
  12. SplinterX

    SplinterX ^Chief^

    Berichten:
    643
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk eerlijk gezegd zo'n beetje tusswen de 14 en tot dat je eht niet meer leuk vind(als dat het geval is vind ik dat erg vreemd!!)maar ik zal altijd door blijven gamen, btw ik wist helemaal niet dat er mensen waren van nou, 35 die nog volop gamen!!
     
  13. HaloWeen

    HaloWeen Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben 41 en game me helemaal suf !!!
    Het blijft gewoon erg gaaf om te doen.

    Heb zondag XIII en Rainbow Six 3 gekocht.
    Heerlijk !!!
     
  14. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Als je een bepaald type console koopt juist vanwege die bepaalde game dan ben je volgens mij juist een "wetende" ipv onwetend.

    Iemand die een Xbox koopt omdat ie zo'n mooie graphics heeft (en dat weet ie ook alleen maar omdat dat ergens op een forum of in een tijdschrift geschreven is) en er dan na het uitgeven van vele euri achterkomt dat er helemaal geen SuperMario op de Xbox bestaat, dát noem ik een onwetende...

    Overigens ben ik van mening dat gamen nauwelijks aan leeftijd gebonden is. "Spelen" wordt vaak gerelateerd aan jeugdigheid, en dat zou dan te min zijn voor ouwe mennekes. Nou, think again... Zaterdags breng ik me zeuntje naar het voetballen en dan zie je alle papa's maar wat fanatiek meehelpen met het intrappen van de zoontjes.

    Ik ben 46 en besteed vele uren aan de games. Ik ben ongetwijfeld niet zo behendig als een menneke van 16, maar dat neemt niet weg dat ik verwacht nog vele jaren mee te tellen als doel voor een consoleverkoper.
     
  15. ghost14

    ghost14 Active Member

    Berichten:
    486
    Leuk Bevonden:
    0
    De doelgroep is voor mensen die meer serieuze games willen.
    De xbox is toch wel meer een console voor de ouderen maar de wat jongeren kunnen zich ook prima vermaken denk ik.
    Ik vind dat xbox gewoon de beste games heeft en Microsoft neemt de gamers erg serieus.
    Ze nemen kritiek aan en dat vind ik erg goed.
    Ik vind de XSN games heel goed niet allemaal maar de meeste.xbox probeert weldegelijk gamers aan te trekken door exclusieve tiltels te maken.
    Toch is de xbox wel wat meer voor de oudere gamers , op live zijn de meesten 20/30 en ouder er zijn ook veel jonger dan 20 maar toch minder.
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2003
  16. SuperHeiki

    SuperHeiki Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou de vader van mijn vriend is ook xbox verslaafd joh..
     
  17. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Maar dat zou wel eens een uitzondering kunnen zijn... Ikzelf ben nog nooit een 30 plusser tegengekomen die geintereseerd is in xboxen, playstations en zo.
     
  18. RedPog

    RedPog Rednas - Pogge

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de kids (8-12) hebben ze natuurlijk de Gamecube.
    Voor de kids en volwassener.. PS2
    En ik vindt dat de Xbox niet echt voor de kids is bedoelt voor de wat seriueze gamer... Volgens mij probeert Microsoft ook niet echt datpupliek te bereiken.. echter er komen niet veel games uit die het logotje onderaan de verpakking hebben staan AL.
    Voodoo Vince is natuurlijk wel zo´n titel en Blinx.. maar die zijn gewoon grappig!
     
  19. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik gaf dit voorbeeld van de sims omdat ik dit meisje echt ken en dit dus tegen mij zei......en ik had eigemlijk gehoopt dat jullie het sarcasme en/of ironie doorhadden, want de sims is ook op Xbox uitgekomen en dat wist ze niet, want ze had nogniet van de Xbox gehoord....dat bedoel ik met onwetend
     
  20. Mota15

    Mota15 MC

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zag laatst op MTV Chunk en toen was het een special van The Trip en toen zag ik die kale Halo spelen....echt heel droog was dat :D
    Maarja ik game zolang ik wil :D ook al ben ik 80 :D
     

Deel Deze Pagina