Re: Re: 1 UTP kabel: 1 PC, 1 Xbox. Hoe ga ik ook met Xbox online?
Ik heb Planet (ADSL advanced, 4 IP's) met zo'n oude Alcatel Speed Touch Home. Ik keek op de Xbox site. Staat erbij dat die alleen via ICS kan. Maar jij zegt dat als ik een router koop het wel werkt? Dan hoef je dus niet meer in te bellen denk ik (VPN), dat doet de router dan, klopt dat?
Ik heb nu dus de volgende opstelling: Speed Touch Home ADSL modem -> 3COM 8 poorts HUB -> 3 PC's zij op de HUB aangesloten. Een van die PC's staat dus op m'n kamer (dat is de bij de Topic Start genoemde UTP kabel).
OK van het "[Centraal] Planet en Xbox Live topic" begrijp ik nu dat je met die oude Speedtouch een Router (10/100 voor mij) er bij moet kopen.
Ik heb trouwens in de PC's 3 netwerkkaarten ISA 10 mbit, maakt dat niet uit in combinatie met de router i.v.m. internet op de PC's?
Wat ik nog niet snap is de opstelling die ik dan moet maken:
Vraag 1.
Moet ik die HUB dan vervangen door een router (Speedtouch -> Router -> 4 UTP kabels, 3 beneden 1 naar mij kamer).
Kan ik dan aan het eind van de UTP kabel op mijn kamer de HUB hangen zodat ik en de Xbox en PC daar kan aansluiten? En is 10 mbit HUB dan voldoende daarvoor?
Vraag 2.
Of moet ik die HUB laten zitten en aan het eind van de genoemde UTP kabel die naar mijn kamer gaat een router plaatsen? Leek mij niet logisch omdat dan alleen de PC boven en de Xbox niet hoeven in te loggen. En werkt dat uberhoupt wel. Maar ja toch maar even vragen he. Ik heb niet heel veel verstand van routers en de opstellingen en instellingen daarmee, vandaar.
Hoe zit het trouwens met de UTP kabel naar boven en 2 verbindigen tegelijk. Kan hij dat aan qua snelheid (is daar genoeg bandbreedte voor?)
Laatst bewerkt: 18 nov 2003