[XOne] [centraal] Directe Connectie (xbox Live zonder computer)

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 27 jul 2003.

1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    [centraal] Directe Connectie & xbox Live

Deze kon ik niet vinden ... dus ik open deze hier (echter kan je het antwoord vaak vinden in de centrale thread van je provider) dus kijk daar ook ff

2. devil666

devil666 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Live zonder computer

Hey,

zoals jullie kunnen zien ben ik hier nieuw.
    Ik heb mijn Xbox nog niet lang, dus van de meeste uitleg met die computertermen versta ik nie veel.

Ik heb een (mischien dom) vraagje waar ik een eenvoudig antwoord op wil nl. Kan je xbox live spelen zonder een computer in huis te hebben? Ik heb zelf nog geen internet, maar ik kan altijd ADSl plaatsen alleen voor mijn Xbox (of niet)

3. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je kan zeker xbox live nemen zonder een computer, je maakt dan gewoon een directe verbinding met je xbox!, maar je mist dan wel liveweb.

4. devil666

devil666 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus gewoon de ADSl in de xbox. Starterkit kopen, aansluiten en beginnen??.

En wat kun je doen met Live-web?

5. kuhio

kuhio Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  6. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    Laatst bewerkt: 21 aug 2003
  7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ja dat kan dat heet een directe connectie ... Let wel dat niet alle providers kunnen werken met een directe connectie ... de meeste wel ... ook moet je dan een UTP modem nemen en geen goedkope USB modem

8. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Kijk dit is mijn topic :)

Ik heb net mn verhaaltje al vertelt in de chello topic,maar doe het hier nogmaals.

15 september krijg ik mijn chello aansluiting in mijn nieuwe huis alleen heb ik daar dan nog geen pc staan.
    Ik kan dus niet even al die settings checken van mn nieuwe verbinding enzo.

Is het mogelijk dat hij of mijn oude settings gebruikt,of hij zalf automatisch de nieuwe settings zal gaan gebruiken?

Thx alvast

9. NatureGoneWild

NatureGoneWild Nuub on steriods!

Leuk Bevonden:
    5
    Welke settings zijn van belang bij XBL,alleen de snelheid lijkt me en die checkt die..

10. Diamond_X

Diamond_X diamonds are forever

Leuk Bevonden:
    0
    1 UTP kabel: 1 PC, 1 Xbox. Hoe ga ik ook met Xbox online?

Hoi,

Ik heb op mijn kamer 1 UTP kabel die nu in m'n PC zit. Ik wil nu ook Xbox Live (sinds ik Top Spin heb).

Ik zie zelf 2 opties:

1. Nu dacht ik zelf.... oooo ik trek even een tweede UTP kabel... maar de 'fijne' KPN monteur heeft de gaten in de muur zo klein gemaakt dat er maar 1 kabel doorpast :mad:
    Nu kan ik de huidige UTP kabel er natuurlijk uit halen (aan een kant stekkertje eraf knippen) en dan iemand vragen met een steenboor dat is niet zo'n probleem. Maar hoe krijg je daarna weer het stekkertje aan de UTP kabels?

2. Steeds verwisselen van UTP kabel van PC naar Xbox -> Xbox zelfde instellingen als PC. Kan dit met Xbox Live? En kan het uberhoubt? Ik kan me herinneren dat het adsl-modem niet altijd je andere computer herkent als je de kabel verwisseld (had ik eens met een laptop), zelfs niet na je het adsl-modem hebt gereset.
    En als het kan... hoe veilig is dat, zelfde verbinding voor Xbox en PC?

Ik wil mijn PC niet aan hebben staan als ik Xbox (maakt te veel herrie :) ), dus een 2e netwerkkaart opstelling is geen optie (hoogstens later nog eens voor Xbconnect). Wireless lijkt me ook geen optie omdat het signaal schuin door het huis heen moet, denk dat dat niet ten goede komt aan de snelheid. En pakt mijn oude hub een wireless accespoint wel (10 mbit 3COM). En dan heb ik het nog niet eens over de kosten.

Wat zouden jullie doen?

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Re: 1 UTP kabel: 1 PC, 1 Xbox. Hoe ga ik ook met Xbox online?

Jeb dat kan met een directe connectie.

Je kan ook een router kopen met ingebouwde switch dan kan je met je xbox en je pc tegelijkertijd on-line. Bij sommige providers werkt de directe connectie niet en moet je toch kiezen om het via ICS (bleh) of een Router (is de makkelijkste oplossing, maar ook de duurste)

Wireless is ook een hele goede keuze ... kijk dan even in de lopende wireless thread. Kies dan voor een Wireless router (is wel de duurste oplossing)

12. Diamond_X

Diamond_X diamonds are forever

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: 1 UTP kabel: 1 PC, 1 Xbox. Hoe ga ik ook met Xbox online?

Ik heb Planet (ADSL advanced, 4 IP's) met zo'n oude Alcatel Speed Touch Home. Ik keek op de Xbox site. Staat erbij dat die alleen via ICS kan. Maar jij zegt dat als ik een router koop het wel werkt? Dan hoef je dus niet meer in te bellen denk ik (VPN), dat doet de router dan, klopt dat?

Ik heb nu dus de volgende opstelling: Speed Touch Home ADSL modem -> 3COM 8 poorts HUB -> 3 PC's zij op de HUB aangesloten. Een van die PC's staat dus op m'n kamer (dat is de bij de Topic Start genoemde UTP kabel).

OK van het "[Centraal] Planet en Xbox Live topic" begrijp ik nu dat je met die oude Speedtouch een Router (10/100 voor mij) er bij moet kopen.

Ik heb trouwens in de PC's 3 netwerkkaarten ISA 10 mbit, maakt dat niet uit in combinatie met de router i.v.m. internet op de PC's?

Wat ik nog niet snap is de opstelling die ik dan moet maken:

Vraag 1.
    Moet ik die HUB dan vervangen door een router (Speedtouch -> Router -> 4 UTP kabels, 3 beneden 1 naar mij kamer).
    Kan ik dan aan het eind van de UTP kabel op mijn kamer de HUB hangen zodat ik en de Xbox en PC daar kan aansluiten? En is 10 mbit HUB dan voldoende daarvoor?

Vraag 2.
    Of moet ik die HUB laten zitten en aan het eind van de genoemde UTP kabel die naar mijn kamer gaat een router plaatsen? Leek mij niet logisch omdat dan alleen de PC boven en de Xbox niet hoeven in te loggen. En werkt dat uberhoupt wel. Maar ja toch maar even vragen he. Ik heb niet heel veel verstand van routers en de opstellingen en instellingen daarmee, vandaar. :)

Hoe zit het trouwens met de UTP kabel naar boven en 2 verbindigen tegelijk. Kan hij dat aan qua snelheid (is daar genoeg bandbreedte voor?)

Laatst bewerkt: 18 nov 2003
  13. devil666

devil666 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nog een klein vraagje UTP modem is dat hetzelfde als een Ethernet modem

14. Stinger NL

Stinger NL Oldschool Forever!

Leuk Bevonden:
    0
    UTP Modem?

Dat is nieuw voor mij...... :+

Er zijn gewoon 2 soorten modems:

* USB Modem
    * Ethernet Modem

15. boomer

boomer Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Een vraagje.

Ik heb een directe connectie en dat is een tijd goed gegaan. De laatste tijd heb ik echter vrij vaak last van lag. Ik heb al verschillende kabels uitgeprobeerd maar het blijft hetzelfde. Als ik op mijn pc de snelheden check bij speedtest.nl heb ik ruim genoeg:

Download
    Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 68.1 KByte/sec
    Upload
    Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 23.1 KByte/sec
    Connection
    Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 321.0 Conn/min
    Ping test Nederland
    Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 34.0 ms

Mijn verbinding is constant, dus daar ligt het ook niet aan. Ik snap dat het een moeilijke vraag is, maar kan iemand mij helpen. Ik heb trouwens een verbinding bij cable4u.nl

16. Opheodrys

Opheodrys Allround gamer

Leuk Bevonden:
    1
    ik game vrijwel altijd met dezelfde personen...nooit lag...tot op het moment dat er iemand anders bij komt(veelal een engelse)_ en hoppa...lag...gast eruit werken,lag weg...ligt vaak niet bij jezelf

Deel Deze Pagina