wie roept wie tot de orde hier???

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door beuker(sr), 10 dec 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Hoe je ook draait of keert, ik heb nog nooit als mod opgetreden in een thread die gaat over mijn zellevers. Dat zou ik namelijk censuur vinden en daar heb ik een hekel aan.

    Als ik vind dat ik oneerlijk wordt behandeld meld ik dat bij een admin en mag die daar zijn mening over geven. Ik heb nog nooit gebruik (misbruik) gemaakt van mijn mogelijkheden als modje om aldus mijn gelijk te halen of iemand's mond te snoeren.

    Maar ik ben wel een member van dit forum, net zo goed als elk ander, en heb dus het recht om deel te nemen aan discussies. Ik heb dus ook het recht om bijvoorbeeld "boerenlul" tegen iemand te zeggen als ie me "zak stront" noemt. (Beide termen zijn in de onderhavige discussie _niet_ gebruikt maar dienen hier als voorbeeld).

    Echter... tromgeroffel begint

    Niemand heeft jou (of iemand anders) ooit beloofd dat deelname aan een forum democratisch is, dat je stemrecht hebt of dat iedereen gelijk is. Dat is namelijk simpelweg niet zo. De crew en de mods (en dan heb ik het over de hele groep mods) beciscussieren en beslissen onderling wat ze met het forum willen, welke normen gesteld worden, en hoe ze dat in de praktijk willen brengen.

    Dat kan wel eens oneerlijk overkomen, met name voor diegenen die zich niet weten te gedragen.

    Ik kan dan alleen maar zeggen: Pech gehad! Moet je je maar gedragen. Als je op straat tegenover een tiental ruzieschoppers staat heb je eveneens geen grote mond en dat moet je dus hier ook niet doen. Als je normaal discussieert krijg je normaal antwoord. Als je iemand in een willekeurig forum met onjuistheden en emoties in de grond probeert te ytrappen reageer ik daar op als member. Als je dat zelfde geintje in het LAN/LIVE forum doet reageer ik als mod, en snoer ik je onmiddellijk de mond.

    We gaan ofwel fatsoenlijk met elkaar om, of we gaan gewoon weg. Al dan niet vrijwillig.

    In de eerdergenoemde discussie heb ik me laten gaan en ben ik bijna net zo onfatsoenlijk geworden als de ruziestarter (Beuker). Dat is dom van me. Ik had me niet moeten laten gaan. Als iemand mij maar lang genoeg sart krijgt ie antwoord. Zo ben ik nou eenmaal. Dat is simpel op te lossen: Je moet gewoon normaal schrijven en dat doen zonder persoonlijk (en onfatsoenlijk) te worden. Dan word ik het ook niet terug.
     
  2. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Wow, mooi reactie Pejannl. Had ik niet van je verwacht. Ik sta perplex. Maar volgens mij snap je niet waar het precies om gaat.

    Onbeschoft..... hmm..... Is iemand "machtswellusteling met pretentie ;)" noemen onbeschoft? Ik zou welhaast zeggen dat het schandalig is ;) ;)

    Jouw toonzetting was nogal arrogant en je zei in de eerste instantie; "Laat je toch niet intimideren door iemand die van niks weet". Ik vond dat een wel heel overdreven uitdrukking. Vandaar dat ik aan kwam zetten met "Beuk, laat je niet intimideren door een machtswellusteling met pretentie".

    Ik snap jouw hele punt wel maar je reageert op een reeds gepasseerd station. We zijn er allemaal al wel achter gekomen dat we niet goed gelezen hadden en dat de term tulpstekker in ieders referentiekader iets anders betekende. Je hebt zelf ook nog een redelijk onderbouwd bericht gepost waaruit wel bleek dat de waarheid ergens in het midden lag. Maar dat is het punt niet.

    In plaats van vervolgens op feiten in te gaan en nog enigzins zelf normaal te discussieren verval je in waardeoordelen. Allereerst claim je dat de zaken die gepost zijn slechts bedoelt zijn om het gebrek aan intelligentie van de posters te onderstrepen en vervolgens kraak je busschafeurs af. Ik vond die post wel heel erg arrogant van toon.

    Vrij vertaald zeg je dat beukers mening er niks toe doet omdat hij een domme buschaufeur is.

    Een beetje een vreemde reactie voor iemand die zelf dat soort gedrag juist wil bestrijden..........

    Je zegt het zelf al: je voert een discussie op zijn niveau. Dat niveau is in jouw wereldje dus te laag voor jou. Beuker maakt platte opmerkingen maar de arrogante toon die jij bezigt is ook niet zo hoogstaand. Door te reageren zoals jij dat hebt gedaan heb je wel duidelijk gemaakt wat jouw niveau werkelijk is. Nu moet je dat alleen nog voor jezelf gaan verantwoorden door jouw eigen manier van posten op een ander af te schuiiven.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 dec 2003
  3. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik had deze thread niet gezien en werd er vanavond door DarkWing op geattendeerd. Ik was gisteren nagenoeg de hele dag online omdat ik eergisteren op de snijtafel heb gelegen en dus ziek thuis was, maar heb niet de hele dag in dit subforum zitten kijken. Als ik op kantoor ben kijk ik eveneens vaak met een half oog naar het forum, maar ook dan beperk ik me meestal tot de gebeurtenissen in het LAN/LIVE forum.
    Rinus bedoelt dat het onterecht is dat allerhande mensen zich er mee zijn gaan bemoeien en dat alleen Beuker en ik recht zouden kunnen hebben op het vragen van een excuus omdat wij de enigen zijn die feitelijk partij zijn in de discussie. Dat ben ik overigens niet met hem eens, want het was picht die in de grond werd getrapt. -IK- hoef van Beuker geen excuses, maar ik zou het wel correct vinden als hij tegen picht meldt dat picht gewoon gelijk blijkt te hebben en dat ie zich vergist heeft.

    Merk overigens op dat ik pas persoonlijk op Beuker heb gereageerd (met het beroemde/beruchte 'nuff said) nadat hij mij tot tweemaal toe geprovoceerd heeft. Dus niet zeggen dat ik begonnen ben, want dat is pertinent onjuist. Lees de thread maar na; hij staat er nog.
     
  4. Graveman

    Graveman Geest verkenner

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, dan ik ook maar ff. Ik heb nu een half uur besteed om het hele relaas te lezen, nadat ik op Live een "raging" Beuker tegen kwam.

    Als ik het goed begrijp leven we nog altijd in een land met een vrijheid van meningsuiting. Ook de forumregels zullen zich hieraan moeten comformeren. Een Mod is iemand die net als in het echte leven de orde handhaaft. Het is niet aan de Mod (lees agent) om de boef een eikel te noemen. Hij behoort daarboven te staan. Ik ben dus van mening dat een goed Mod een dikke huid heeft als het aankomt op vuilnamerij. Daarnaast dient een Mod binnen een topic maar 1 enkele rol te hebben. Hij is tenslotte net zoveel member als een ander en mag dus als member posten. Binnen dezelfde post moet je, omdat de discussie niet te redden is en het ietwat persoonlijk wordt, ineens de Modpositie aanemen, of colleg'mods inschakelen om een topic te sluiten ( En dat bedoel ik in het algemeen dan).

    Ik vind als forum member dat niet de mods, maar de leden het uiterlijk van het forum bepalen, en de handhaving van de regels aan de mods overgelaten worden.

    Dat was even mijn standpunt, en voor zover het een bijdrage is aan de discussie.. Een discussie over welles nietes en ik-weet-het-beter kan ook verstandig gevoerd worden.
     
  5. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat de discussie hier nu wel duidelijk heeft gemaakt dat het om argumenten gaat en dat emotionele reacties tot misverstanden leiden. En zelfs kwetsend kunnen zijn. Waar draadjes en stekkertjes al niet toe kunnen leiden...

    Gelukkig zijn emoties tijdelijk... ze gaan voorbij.

    Pejannl reikt de hand, naar mijn idee. Hij moet alleen nog gevat worden.... Ik denk dat het deksel weer op de pan kan, zodat de vlam gedoofd wordt.

    En zoals beuker eerder aangaf...

     
  6. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Ga mij (durf het geeneens ;)) niet in de discussie Beuker-Penjannl mengen. Maar jouw zinsnede is mijnsinziens niet helemaal to the point.

    Mods rijken de helpende hand, zeker een Penjannl en Fardo in de live network draden. Zij zijn pertinent geen politie mijnsinziens. Daarnaast zie ik mods/admins/xbw-crew zich liever mengen in discussies dan dat zij erboven staan.

    Ik vind het dan op zich best acceptabel dat zo'n discussie uit de hand loopt, kan gebeuren bij discussies. Snap dan ook niet dat er een verschil is bij een conflict tussen member-member of member-mod. Zeker niet als meermaals wordt gemeld dat op persoonlijke titel wordt geantwoord.

    Volgens mij is het enige verschil dat bij een conflict tussen member-mod dit dmv een draad wordt uit(be)sproken (of zelfs enkel over, want hier worden nog steeds enkel posities ingenomen.
     
  7. crashing biggel

    crashing biggel www.racing-clan.com

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb niet veel te melden , maar de opmerkingen die pejannl in een van zijn laatste post maakt zeggen veel over hoe zijn gedachten gang zich afspeelt , alleen al het vergelijk met ruzie zoekers

    dit stukkie bedoel ik

    Niemand heeft jou (of iemand anders) ooit beloofd dat deelname aan een forum democratisch is, dat je stemrecht hebt of dat iedereen gelijk is. Dat is namelijk simpelweg niet zo. De crew en de mods (en dan heb ik het over de hele groep mods) beciscussieren en beslissen onderling wat ze met het forum willen, welke normen gesteld worden, en hoe ze dat in de praktijk willen brengen.

    Dat kan wel eens oneerlijk overkomen, met name voor diegenen die zich niet weten te gedragen.

    Ik kan dan alleen maar zeggen: Pech gehad! Moet je je maar gedragen. Als je op straat tegenover een tiental ruzieschoppers staat heb je eveneens geen grote mond en dat moet je dus hier ook niet doen. Als je normaal discussieert krijg je normaal antwoord. Als je iemand in een willekeurig forum met onjuistheden en emoties in de grond probeert te ytrappen reageer ik daar op als member. Als je dat zelfde geintje in het LAN/LIVE forum doet reageer ik als mod, en snoer ik je onmiddellijk de mond.


    ik wil me nergens mee bemoeien maar dit soort gedrag is erg kenmerkend voor dictators

    u kijkt maar wat u van mijn menig denkt ,

    o en als beroep iets van doen zou hebben met IQ dan heb ik denk ik veel geluk gehad

    groeten en houd het rustig
     
  8. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Even een post-scriptum, en dan hou ik er mee op...

    Ik heb deze thread even een uurtje op me in laten werken en ben nog steeds overtuigd van mijn standpunt. Er moet me echter nog een ding van het hart.

    Er wordt door een aantal mensen in deze thread geschreven of gestipuleerd dat ik buschauffeurs in het algemeen dom volk wil noemen of iets dergelijks.

    Nou, neem deze uitspraken dan graag voor je eigen rekening, want dat is geenszins het geval. Ik ben noch generaliserend over buschauffeurs, noch kijk ik op hun neer.

    Feit is echter, dat ik meer vertrouwen heb in de technische kennis van een techneut dan in de technische kennis van een buschauffeur. Feit is evenzo goed dat ik meer vertrouwen heb in de stuurmanskunst van een buschauffeur dan van een techneut. Het een sluit het andere niet uit. Ik ga niet naar de elektricien om een kies te laten trekken en ik ga evenmin naar de tandarts om een electrische leiding aan te laten leggen.

    Als Beuker (of iemand anders) dus uit mijn opmerking concludeert dat ik buschauffeurs dom volk vind dan vind ik dat jammer, want dat was niet de bedoeling van die opmerking.
     
  9. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Mooi politiek correct herstel Pejannl. Hulde. Dit is in mijn optiek een heel goede woordkeuze om te zeggen dat je die opmerking niet direct zo bedoelt hebt als wij hem geinterpreteerd hebben.*)
     
  10. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik denk dat Penjannl met een andere "toon" moet/kan reageren, want hij komt vaak onvriendelijk/bot over. Terwijl het (hopelijk) niet zo bedoelt is.
    (http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?s=&threadid=38581). Ik ben van mening dat je mensen ook op een gewone manier kan behandelen, en niet altijd de "ik-weet-het-beter"style.

    Nu maar afwachten op het slotwoord van Beuk :cool:
     
  11. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik vraag me af hoe de mods zouden reageren als Pejannl niet ter discussie werd gesteld maar een member.
    Volgens mij had ie dan simpelweg een OWtje gekregen, slot op deze thread en klaar.
     
  12. Q-Dancer

    Q-Dancer Guest

     
  13. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Dus, Pejannel heeft jou belachelijk gemaakt om jou beroep?
    Als dit waar is moet Pejannel gewoon geen mod meer zijn, want hij staat daar zogenaamd boven, blablabla, en als hij op zo'n toon reageert (http://forum.xboxworld.nl/showthrea...;threadid=38581 of wat die tread ook was :confused:) vind ik dat hij maar moet opzouten! Misschien is hij zelf wel een putjesschepper of vakkenvuller bij de ALDI! (no offence) Het is gewoon lullig om tegen beuker en bijna 10.000 andere leden te zeggen "Beuker is een buschauffeur en hij is lekker dom, nuff said www.connexxion.nl blablabla" Nee, zo houd je een forum lekker op orde! :mad:
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2003
  14. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Damn, jij begrijpt echt niets van het sociale leven, of wel!?
    Eerst zit je te zeiken dat je oneerlijk wordt behandeld en dan ga je vervolgens iedere mod, admin en member tegen beuker op proberen te zetten, en dat mensen, is wél ZIELIG!
    Pejannel, ik je nooit een slechte mod gevonden, maar dit valt me echt heel erg van je tegen hoor, want als mod zal je toch altijd beter moeten weten!
     
  15. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Dubbelpost O-)
     
  16. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    Re: Re: wie roept wie tot de orde hier???

    Misschien had je Penjannls post ook eerst moeten lezen, voordat je zo stom ging blaten. Hij heeft al verklaart wat hij er mee bedoelde, en hoewel het wel erg bot was, heeft hij wel gelijk.
     
  17. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat jij vind meneer vdstam, moet je naar de politie brengen!



    Als je reageert zorg dan:

    Dat je de thread tenminste leest, neem een voorbeeld aan nosh!
     
  18. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Hey boys and girls!!!! Don't forget to tune in on your daily favorite soap on forum.xbw.nl

    It's full of drama, humor, passion and romance...

    Zouden beuker en Pejanl nog bij elkaar kunnen komen???? Kijk over vijf minuten verder op deze thread.

    Soapie :p
     
  19. Dani321

    Dani321 No-LIfer

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    whahahha het is nu al mijn favoriete soap ik heb nog nooit een forum zo erg gevolgd:p ........ hee hij komt uit hoofddorp nou dat zegt al genoeg8)
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2003
  20. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Dani, ik heb je nu alleen nog maar nutteloze reacties zien plaatsen in deze thread. Als je niets te melden hebt, post dan ook alsjeblieft niets....
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina