1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] [Centraal] Wanadoo en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door nnex, 26 feb 2003.

  1. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Assepoessie, ik heb je vraag hier nog maar eens beantwoord.
     
  2. XbOx-FiGhTeR

    XbOx-FiGhTeR ........

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    Ey ik had effe een vraagje..

    Ik had net gehoord dat de DrayTek Vigor 2200E de enigste router is die werkt met xbox live icm wanadoo breedband is dit zo?

    En wat is er mis met de andere merken dan zoals sweex en E-tech werken die dan wel goed met wanadoo breedband?

    Ik heb net de hele thread door gespit maarre tot een echte conclusie kwam ik niet.
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zover ik weet werkt alleen sitecom (officieel erkent). Heb zelf een sweex gehad en ken iemand met een etech maar die werkten niet, en sitecom werkt wel. Of het ligt aan l2p of zoiets dat wanadoo gebruikt of ze worden gewoon niet ondersteund.
     
  4. daanking

    daanking Have you seen him?

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    A: Abonnement
    1: Naam provider:Casema/Wanadoo
    2: Soort abonnement (naam, type)Cable Broadband Premium
    3: Kabel, ADSL, of anders? Kabel
    4: Up- en downloadsnelheid1024/128 ofzo

    B: Hardware
    1: Modem merk en type: Motorola Eurodocsis (aka slechtste modem OOIT)
    2: USB modem? (Ja/Nee)nee
    3: Router Ja/Nee (en evt merk/type)Nee
    4: Via PC Ja/Nee (indien ja, welke Windows versie en taal?)nee
    5: Direct Connection Ja/Nee: ja
    6: Crossover kabels in gebruik? ehh nog niet helemaal duidelijk... ik denk het wel
    7: Hub in gebruik?nee

    C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt;
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway:
    al sla je me dood, die broadband premium connectie werkt vet wazig, met vpn server, ppp adapter, externe toegansadapter, en nog es een netwerkkaart (ik vat er geen hol van)
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)? zie boven

    D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien?ja
    2: Dashboard versie?weetniet, xbox is nogal oud
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test?DNS error
    4: Wat is de exacte foutmelding?DNS not resolved
    5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes?

    Oke het zit dus zo: een directe connectie van witte motorola modem met cable wanadoo premium naar xboxie. PPPoE gewoon op on gezet, DNS op automatic (en ook een keer de DNS servers van Casema ingevuld, maar precies hetzelfde probleem). Alles gaat goed, lekker snel maar bij DNS fokt ie de boel. "DNS not resolved". Weet iemand het antwoord?
    Heb ook nog geprobeerd met ICS maar toen liep ECHT alles in het honderd. Zodra ik ICS op mijn pc installeer doet mijn normale internetverbinding op mijn pc het niet meer (blijft hangen bij 'kiezen...') en mijn xbox zegt dat de kabels niet aangesloten zijn (groene en oranje lampjes doen het dan ook niet). Verder zeurt Windows over dat ICS op de andere pc geinstalleerd moet zijn. Maar aangezien mijn gewone internet verbinding het al niet meer doet als ik ICS installeer, heeft het sowieso niet echt zin... Misschien weet iemand de oplossing??
    Ik hoop ook dat iemand die al Broadband Premium met witte motorola modem op Live met Direct Connection / ICS me kan vertellen hoe. PM me, of zet het hier neer, alsjeblieft. Je zou me de meest blije jongen op de wereld maken.
     
  5. ron

    ron The Am.Staff. Man

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    0
    heeft nu helemaal niemand die een abbo heeft van wanadoo een email gekregen van wanadoo zelf dat wanadoo oook xbox live compatible is ? ja toch.......is er niemand die eerst even op onderstaande pagina gekeken heeft onderdeel van www.xbox.nl

    check deze site voor je wanadoo abbo en xbox live :
    http://www.xbox.com/nl-nl/live/start/broadband/casema.htm

    ik hoop dat ik hier veel mensen mee help.....

    gegroet een tevreden planet xbox liver..

    c u soon at xboxlive....rainbow 6 !!!!
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    geniaal .... bedankt ron... kan ik deze plaatjes weer gebruiken voor mijn FAQ :)
     
  7. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Op hun website claimt E-Tech dat hun router eveneens L2TP ondersteunt. Dan heb ik het over de E-Tech WGRT01 54mbps wireless router. Kwa specificaties een bijzonder mooi product. Je moet de laatste software revisie in de router hebben (kun je downloaden vanaf de E-Tech website) om L2TP ondersteuning te verkrijgen.

    Ik wil zelf bijzonder graag een router met deze specs, maar eerlijk gezegd ben ik een beetje benauwd een kat in de zak te kopen. De kwaliteit van E-Tech is nou niet om naar huis te schrijven, en vergelijkbare produkten kosten allemaal twee keer zo duur (Linksys WRV54g, D-Link DI-824VUP). Maar die 2 dure router ondersteunen weer geen L2TP.

    Merk op dat de Vigor 2200E eveneens geen L2TP ondersteunt en daardoor niet geschikt is voor Wanadoo kabel.

    L2TP = Level 2 Tunneling Protocol; de keuze voor L2TP is net zo stom als de KPN keuze om PPTP te gaan gebruiken. Het enige juiste protocol voor authenticatie en client configuratie is PPPoE en de mafketel(s) die besloten hebben om PPTP of L2TP te gebruiken verdienen een pak slaag... <grmbl>
     
  8. okkie

    okkie proud to be A

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    een vriend van mij heeft dus hetzelfde probleem als Daanking
    eerst heeft ie wanadoo cable broadband basic aangevraagt,op de vraag of hij een pc had,antwoorde hij dus NEE,en inderdaad hij krijgt dus het motorola modem wat dus niet werkt zonder pc,oke dus hij heeft 2 dagen geleden een pc gekocht(wilde hij toch al kopen)alles aangesloten,na ongeveer een uur waren we eindelijk online,na voor de tigste keer met de casema helpdesk te bellen a 10 euro cent per minuut,ik dus ICS proberen aan te zetten,werkte niet,bleef hangen bij het inbellen,zette je hem weer uit,werkte het inbellen weer perfect,oke dus dat kon ook niet,en nu lees ik pas op de C@sema website,dat ie alleen werkt met de sitecom router,die dus ook weer 50 eurie kost,maar zaterdag halen we gelijk die router,en gaan online,
    maar niet dankzij die %^#$^$ Casema,ik kan ook iedereen adviseren neem geen (Casema) Wanadoo cable.......
     
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Service vind ik ook niet al te best bij hun, heeft ook lang geduurt voor we het goede abbo hadden en werkend met de goede router. Laatst had ik nog storingen dat af en toe inet er uit lag, maar dat heb ik de laatste paar dagen gelukkig niet meer. Ben wel blij dat ik geen datalimiet heb.
     
  10. Gamer

    Gamer PS3 - 360 Verslaafde

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    1
    ik heb zelf geen Motorola Modem ik heb die andere modem (heb wanadoo Basic by the way )
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Iemand enig idee dat het aan Wanadoo of aan de router ligt dat internet soms paar tellen uitligt?
    Soms maakt ie zelf weer verbinding en is het 1 tel dat ie er uit ligt. Maar soms kom ik niet eens op routerpagina (192.169.0.1) en moet ik stekker van router eruit halen en na half minuut ongeveer weer indoen en dan doet internet het weer.
     
  12. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Ik zou beginnen met je router te verdenken... Wat voor router heb je?
     
  13. Menace_1981

    Menace_1981 Run & Gun

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Sitecom dc-202 en foutmelding Xbox Live not found

    Hallo, kan iemand me alsjeblieft helpen? Ben al dagen bezig en wordt langzaam gek....

    A: Abonnement Wanadoo Broadband Basic
    1: Naam provider: Casema Wanadoo
    2: Soort abonnement: Broadband Basic
    3: Kabel, ADSL, of anders?: Kabel
    4: Up- en downloadsnelheid: DL:512, UL:128

    B: Hardware
    1: Modem merk en type: Motorola Eurodocsis
    2: USB modem?: Ja, maar wordt niet gebruikt
    3: Router: Ja, Sitecom dc-202 v3 (nog geen firmware gedownload)
    4: Via PC: Nee
    5: Direct Connection Nee
    6: Crossover kabels in gebruik?: Nee
    7: Hub in gebruik?: Nee

    C: Als je ook een werkende aansluiting voor je PC hebt
    1: TCP/IP adress, netmask, gateway: IP: 192.168.0.2, subnetmask: 255.255.255.0, standaardgateway: 192.168.0.1
    2: Staat TCP/IP op autoconfig (op de PC)?: ja

    D: Xbox Settings
    1: Als je de Xbox aan zet zonder disk erin, krijg je dan Xbox Live te zien?: Ja
    2: Dashboard versie?: don't know
    3: Als de netwerkconnectivity faalt, hoever komt ie in de test?: 4e balletje: xbox live not found
    [b]4: Wat is de exacte foutmelding?: Xbox live not found
    [b]5: Indien DNS goed gaat en Xbox Live niet, druk op Y. Wat zijn de X, Y en Z codes?: X:0000-F001, Y: 00c2-03c0, Z: 0000-0000

    Korte toelichting:
    Bij de troubleshooter gaan het fout bij het 4e balletje: xbox live not found. Het gekke is dat ik ook op mijn pc de [url]www.xbox.com[/url] site niet meer kan bezoeken sinds de router er is. Zal het hiermee iets te maken hebben? Daarnaast hoor ik iets over een poort openzetten in de router, maar ik weet (ook na het lezen v/d handleiding) niet hoe ik dit moet aanpakken. Wie o wie kan mij a.u.b. helpen?????????[/b][/b]
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Probeer eerst even de laatste versie van de firmware te downloaden .. ik ga even kijken wat de mogelijke problemen kunnen zijn.

    NB bedankt voor het uitgebreid invullen :)

    Misschien heb je problemen met een firewall in je router ... kan je zonder router wel op live komen?
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2004
  15. Menace_1981

    Menace_1981 Run & Gun

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Firmware

    Ik heb de sitecom dc-202 versie 3. Op www.sitecom.com site zijn er geen firmware versies te downloaden voor versie 3. Alleen voor versie 1 en 2 en het is ten strengste verboden om dit dan te gebruiken voor versie 3. Bedankt Fardo voor de snelle reactie :p .
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    kan je zonder router wel op live .. misschien zit er een firewall in de weg... als je verstand heb van je router kan je je xbox ook in de dmz zetten ... (dan laat ie alles door ... beter is het om straks met port forwarding te werken)
     
  17. Menace_1981

    Menace_1981 Run & Gun

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Zonder router op live

    Hoi Fardo,

    Met de motorola modem kan geen directe verbinding worden gemaakt. Het zou aan de firewall kunnen liggen. De xbox.com site kan ik niet meer bezoeken. Poorten moeten opengezet worden. Fardo, ik vertrouw je wel: je kan vanaf afstand de router istellen, als ik je nu een mailtje stuur met de inloggegevens, zou je dan voor mij kunnen kijken? (via msn kunnen we dan ondertussen communicaten).
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik zit momenteel op mijn werk en mijn porten zitten pot dicht dus ik kan nu nix betekenen ... helaas .... maar kijk in de advanced settings van je router en plaats het ip adres van je xbox in de dmz zone ...
     
  19. Menace_1981

    Menace_1981 Run & Gun

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Multi-DMZ If you have only 1 WAN IP address, only DMZ 1 can be used.

    Enable WAN IP address PC
    1. 192.168.03 unknown (192.168.0.:cool:
    2. ... Select a PC
    3. ... Select a PC
    4. ... Select a PC
    5. ... Select a PC
    6. ... Select a PC
    7. ... Select a PC

    My PC is not listed

    Hij doet het nog steeds niet. De xbox moet toch op de xbox.com site inloggen? Dus als ik er met de pc niet op kan komen, dan kan het ook niet met de xbox, of wel?
     
  20. Menace_1981

    Menace_1981 Run & Gun

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    DMZ

    Als ik hem trouwens op DMZ zet, krijg ik een DNS error. Verkeerd volgens mij.
     

Deel Deze Pagina