1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Xbox 5.1 Branded Speakers In De Maak

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door gerjan, 12 dec 2003.

  1. gerjan

    gerjan Guest

    At next month's Consumer Electronics Show in Las Vegas, Microsoft will unveil its Xbox 5.1 branded speaker system.

    The Xbox 5.1 promises to be the first of its kind, setting a new “reference standard” in video game audio. The speaker system is a multimedia audio platform created for use as a game audio and home theater solution, consisting of a 5.1 speaker system with Apogee’s DDX digital power amplification, surround sound processing, multiple audio inputs and networking capability. The 300 watt (RMS) amplifier drives 5 identical OMNIPOLAR™ satellite speakers and an 8” Subwoofer. The speaker design is based on API’s patented Mirage OMNIPOLAR™ technology, which disperses sound in a 360 degree figure eight pattern, to create the most realistic immersive experience for gaming, movies and music playback.

    Four independent audio inputs (3 Digital and 1 Analog) allow simultaneous compatibility with multiple source formats including all gaming consoles, DVD and CD players, Satellite TV, compressed audio (MP3/WMA), PC, and Internet radio.

    Xbox 5.1 is also the first audio system to feature MaxBass from Waves Ltd. MaxBass works by psycho acoustically extending the lower end of bass frequency response up to one-and-a-half octaves delivering deeper, richer, more natural bass.

    [​IMG]

    “Our association with the Microsoft Xbox licensing team began very early in the development of the audio platform and evolved into a co-operative project,” stated Alex Romanov, President and CEO of Spherex Inc.

    Bill Nielsen, Microsoft’s Director of the Xbox Brand commented, “We are very excited with what API’s new sound system brings to the value and experience of Xbox and how the millions of video game players will respond to the exceptionally-heightened interactivity of the games that run on Xbox 5.1. Xbox gamers will find this sound system permits them to become completely immersed in the virtual world of the video game.”

    Spherex Inc., a subsidiary of Audio Products International Corp. (API), one of the largest loudspeaker manufacturers in the world, has signed a 3-year global licensing agreement with Microsoft Corporation to produce and market the Xbox 5.1 branded speaker system. In preparation for the Xbox 5.1 launch, the Spherex Inc. is preparing a world class promotion campaign and a drive to select a sales force of gaming, PC and CE enthusiasts from the three industries. The finished units will sell with a suggested list price of $499.00 USD.

    Spherex Inc. will be responsible for the sales and marketing of the Xbox 5.1. The Xbox 5.1 will be introduced at the Consumer Electronics Show in Las Vegas January 8th through 11th, 2004, in the Microsoft Partner Pavilion at the Las Vegas Convention Center. Additional introductions and demonstrations will be held at the Spherex suite in the Venetian hotel. The Spherex development team consists of Alex Romanov President and CEO, Ian Paisley, Technical Director, and Seattle based Rob Light; Director of New Business Development.

    Bron: Teamxbox.com
     
  2. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    En wat houd het nou precies in het nederlands in? Want zo kan ik ook wel "wereld nieuws" posten :{
     
  3. Spaarpot

    Spaarpot Surfdude

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, dit gaat een hele vette 5.1 (geluidsboxen) set-up worden :), alleen wel een beetje erg duur, maarja voor dat geld heb je volgens mij wel een mooi geluid:+
     
  4. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    @blokkie: Joh, je kan toch wel een beetje engels lezen? En ga je gang, van mij mag je zo wel wereldnieuws posten hoor :)

    Anyway, ik vind dit erg gaaf. Maar helaas toch erg duur. Nog duurder als een xbox zelf.
    Ik ben benieuwd hoe het eruit gaat zien.
     
  5. ewout

    ewout Addicted 17-05-02

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat het bedrijf 'Spherex' een nieuwe 5.1 set op de markt brengt met 300 watt RMS speciaal voor de xbox, dus gelicenseerd door MS zelf. Wat betekent dat je overal leuke xbox logo'tjes kan verwachten :) en een absurde prijs ( 500 dollar... voor de helft koop je al een logitech z-680 ( 500 watt rms ) )
     
  6. gaming4ever

    gaming4ever bla bla bla

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    0
    500 dollar, shit heej, daar kun je 25.5 creative speakers van maken als je een beetje creatief bent, mja, zal wel meer een hebbeding worden....
     
  7. Tinman NL

    Tinman NL HD-Ready

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd veel te duur. Ik koop wel een goedkoop ding van 119 euro.
     
  8. gerjan

    gerjan Guest

    als ik naar dat plaatje kijk herken ik speakers van ...?... kweet niet meer, iedergeval met zo'n speciaal systeem voor geluid. Kzal eens ff rondkijken

    //edit omnipolar dus, staat ook in de tekst8)

    [​IMG] zeer mooi
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 dec 2003
  9. Ghost

    Ghost XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    333
    Leuk Bevonden:
    1
    *edit*
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2003
  10. Leo

    Leo R.I.P. Proof

    Berichten:
    238
    Leuk Bevonden:
    2
    ja tuurlijk, zie je ut voor je, een dvd-speler van sony met 5.1 speakers met xbox logo's. lijkt me sterk


    heel sterk
     
  11. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    vers, deze wil ik wel hebben
    maar dann voor 250 euri, 500 dollar is egt teveel, maar kdenk dat als ie niet goed verkoopt de prijs wel gaat zakken
     
  12. gerjan

    gerjan Guest

    is richt prijs, naar een maand is de prijs al minder, net als bij de xbox zelf.

    @leo wat bedoel je?
     
  13. Toxic_Timmie

    Toxic_Timmie Registered User

    Berichten:
    875
    Leuk Bevonden:
    1
  14. gerjan

    gerjan Guest

    _O_ Dank u
     
  15. Leo

    Leo R.I.P. Proof

    Berichten:
    238
    Leuk Bevonden:
    2
    dr was toch iemand die zei het volgende (zoiets dan) : kun je het ook op andere spullen aansluiten, dvd speler, pc etc. maar ik zie die post nergens meer dus ik snap waarom jij mij niet snapt gerjan
     
  16. pjotr

    pjotr Active Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben wel benieuwd naar dit systeem, als je de whitepaper leest heeft dit systeem een aantal leuke opties, zoals via USB aan te sluiten op een PC waar je het systeem dan via een grafische interface kan bedienen, mogelijkheid om mp3, internet radio en WMA af te spelen en je kan zelf een USB harddisk aansluiten voor het afspelen van MP3's. Ben benieuwd of de USB aansluiting ook door de xbox zelf gebruikt gaat worden.
     
  17. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    ik haal ff deze thread uit de bodem van xbw, nieuwe informatie namelijk over dit systeempje :D

    [​IMG]

    Meer info vind je hier...Klik

    Het enigste nadeel
    - waarom is dit setje zo duur...
     
  18. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    vreemd design, maar het gleuid zal wel fantastisch zijn. Mij alleen iets (maar dan ook ietsjes) te prijzig.
     
  19. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb dat ding al een hele tijd geleden gezien. Stond in de de 'how to prepare yourself for Halo2' guide op bungie.com. Toen ook even onderzoek naar gedaan. Dat ding heeft al verschillende prijzen in de w8 gesleept, waaronder een 'innovation award' dus het zal echt wel gewoon revolutionair goed geluid zijn _O_

    Er is ook een xbox branded 5.1 hoofdtelefoon van pioneer, ook zo belachelijk duur :eek:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2004
  20. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Zal als het een half jaar in de winkel ligt wel naar beneden gaan in de prijs. Waarom moet M$ alles eerst zo duur maken:confused:
     

Deel Deze Pagina