Xbox next, spellen op iets anders dan dvd

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door gerjan, 12 dec 2003.

  1. gerjan

    gerjan Guest

    Microsoft planning non-standard media for Xbox Next?

    A job advertisement which has appeared on Microsoft's careers website suggests that the company may be considering moving to a proprietary disc format for its next console, in an effort to make piracy on the device more difficult.

    According to the ad, Microsoft's Xbox team is seeking an engineer "to manage the design and development of the Xbox Game Disc for the next generation Xbox console," with the job description going on to mention anti-piracy as the first in a list of key factors for the new game disc specification.
    Although it's possible that the role will simply involve devising a copy protection mechanism for games on existing DVD media, similar to that used by the current generation Xbox and the PS2, the description of the role hints strongly at the company developing a more proprietary format.

    Microsoft may be planning to follow in the footsteps of Nintendo, whose mini-DVD format which has been highly successful in preventing piracy on the GameCube. It's widely expected, however, that whatever media the next Xbox console (codenamed Xenon, apparently) uses will be the same size as DVD media, since the system will be expected to play back DVD movies and provide backwards compatibility with Xbox games.
    Although preventing piracy which results from the copying of game discs is obviously an important consideration, Microsoft will also be thinking very hard about how to prevent piracy which uses the hard drive on the system. Many mod chips for the current generation of Xbox allow users to copy games to their hard drives and then play them without the original game disc, or simply download copies off the Internet directly onto their console - a new avenue for piracy which has potential to be hugely damaging if it becomes popular.

    Bron theregister.co.uk
     
  2. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Cool, alleen hoop ik dat die Next-generation DVD's groter worden i.p.v. kleiner!
     
  3. flipkop1984

    flipkop1984 I Love Techno

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt mij ook wel vetjes grote dvd dan heb je meer een vynlplaat met je game op 8)
     
  4. ewout

    ewout Addicted 17-05-02

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb op een aantal plaatsen gelezen dat er waarschnijnlijk gebruik gemaakt gaat worden van Blue-ray dvd's, die techniek zorgt ervoor dat er een stuk meer data kan op dat mooie ronde schijfje

    Groeten Ewout
     
  5. Koen14

    Koen14 Active Member

    Berichten:
    918
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop alleen wel dat je daar dan ook dvd's mee kan afspelen.
     
  6. Toxic_Timmie

    Toxic_Timmie Registered User

    Berichten:
    875
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik hoop dat ik mijn tot nu toe 90 originele XBOX Games ook op de volgende XBOX Console kan afspelen.
    Anders ben ik flink het haasje.
     
  7. slicer

    slicer iech bin de beste

    Berichten:
    610
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een keer op de duitse zender een schijfje gezien niet groter dan een twee euro munt

    en er kon twee keer meer info op dan een dvd schijf

    hoe het ding heet en wanneer het komt weet ik niet

    zag het toevallig met zappen
     
  8. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    ik mag hopen dat ze niet zo klein worden, want dan zijn ze binnen no-time zoek
     
  9. err0r

    err0r Active Member

    Berichten:
    1.779
    Leuk Bevonden:
    0
    *kuch*wat ze zeggen over nintendo is niet waar want de gamecube is ook gehacked en de games kunnen ook geript worden.
     
  10. mr.ed

    mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    2
    waarom dat? schop jij je xbox het huis uit als er een nieuwe komt ofzo?
    Is het zo moeilijk om een snoertje om te wisselen als je die 90 oude games dan zou willen spelen |:-
     
  11. Toxic_Timmie

    Toxic_Timmie Registered User

    Berichten:
    875
    Leuk Bevonden:
    1
    Niet dat ik echt het haasje ben, maar het zou mooi zijn, net zoals bij de PS2.
     
  12. gerjan

    gerjan Guest

    Lezen is het woord;) geldt ook voor die "ik hoop...dvd's spelen"


    uses will be the same size as DVD media, since the system will be expected to play back DVD movies and provide backwards compatibility with Xbox games.
     
  13. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Een console hacken is een ding, het is echter veel belangrijker hoe makkelijk het is om dat te doen. Modchips zijn geen geweldige bedreiging zolang ze niet erg toegankelijk zijn voor de gemiddele consument.

    Een DVD kun je inmiddels heel gemakkelijk kopieren. Ik weet niet in hoeverre de Xbox gebrande games op DVD afspeelt maar er zal vast wel een manier zijn om dat te omzeilen.

    Het ligt voor de hand dat Microsoft kiest voor een systeem waarbij zowel gewone DVD's als de andere media afgespeelt kunnen worden. Zo blijft de Xbox2 een DVD speler (hell, misschien een recorder?) en kunnen er oude boxgames op gespeelt worden.

    Hoe ze dat gaan realiseren ligt uiteraard aan de het medium waar ze voor kiezen.
     
  14. slicer

    slicer iech bin de beste

    Berichten:
    610
    Leuk Bevonden:
    0
    wat dachten jullie van minidisk schijfjes maar dan in dvd formaat

    lekker klein en ze zijn beschermt

    maar ik denk dat een dvd of cd niet te beschermen valt
    of ze moeten iets heel anders gaan verzinnen om te spellen op teslaan

    maar wat of hoe weet ik ook niet
     
  15. 100%Jean

    100%Jean Guest

    Ja ze zullen idd wel weer iets erop vinden om het nieuwe schijfje te kopiëren.....

    @ Toxic Timmie: Tering 90 spellen, vind je dat niet zonde? Ik neem aan minstens de helft toch niet meer speelt....
     
  16. gerjan

    gerjan Guest

    Whut about een cartrigde :p ala gameboy:p valt niet te kopiëren:p
     
  17. Toxic_Timmie

    Toxic_Timmie Registered User

    Berichten:
    875
    Leuk Bevonden:
    1
    Laten we zeggen dat een gemiddelde spel voor de XBOX 1GB tot 2GB groot is.
    Dat is een hoop geheugen om in een cartridge te stoppen en een hele dure aangelegenheid.
    De prijs van een spel zal dan niet zoals nu €59.95 zijn, maar eerder richting de €159.95 per spel.
    Geheugen is duur namelijk.
     
  18. Toxic_Timmie

    Toxic_Timmie Registered User

    Berichten:
    875
    Leuk Bevonden:
    1
    Vind ik niet zonde.
    Zo heb je nog eens keus op een koude winterdag.
    En zo vul ik mijn plank een beetje. :+
     
  19. slicer

    slicer iech bin de beste

    Berichten:
    610
    Leuk Bevonden:
    0
    back to the future
    hahahahaha
    wat zou je zeggen van een rondraaiende lazer inplaats van een ronddraaiende cd

    dus de cd draaid niet meer
    misschien dat dat een oplossing is
     
  20. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    90 games vind ik ook heel veel. Ooit kocht ik minstens twee games in de maand, maar uiteindelijk speelde ik altijd maar twee games van een totaal van veertig. Nu ben ik selectiever, en heb ik slechts een paar titels per console. Ik vind bijvoorbeeld Halo zodanig goed dat ik elke andere fps slechts gehuurd heb maar nooit aangeschaft omdat ik telkens weer naar halo terugduik (tja, xboxconnect is kloten, maar het spel is dan zelfs nog briljant). Heeft vooral met geld en andere interesses te maken, student he ;)
     

Deel Deze Pagina