Xbox leest geen cd's meer!!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door c00per, 12 dec 2003.

1. c00per

c00per Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    VOORWOORD,

Beste moderatoren/administratoren, laat mij aub uitrazen!! En kom aub niet met van de fijne opmerkingen dat het iedereen kan overkomen en technische mankementen gebeuren nu eenmaal. Het gebeurt met meerdere en er klopt gewoon iets niet.
    - het is mICROSOFT®©TM&enz&enz, jullie weten wel de monopolist bij uitstek. Onder het mom van "waar kunnen we nu weer eens geld aan verdienen" worden wij bedrogen.

Voor zover ik geen andere thread heb gevonden die primair gericht is op dit probleem, roep ik hierbij de mensen op om hun ervaringen met dit probleem te delen.

thnx

Het volgende SCENARIO deed zich voor:

Speelde tijdens deze regenachtige dag, PGR2. Alles ok, mijn waardering voor het spel en het fenomeen AUTOMOBIEL voelde ik toenemen alsmede een enorme waardering voor de moeite die in het detail van het spel is gestopt.
    Hierna wou ik even Rainbow Six 3 gaan spelen. Ik stop de disc in de Xbox zet de headset op en wacht voor mijn gevoel te lang. Opeens zegt ie (het zwarte geval, de doos oftewel de Xbox®©TM) dat hij de disc niet herkent, en ook KOTOR en ook Halo niet enz enz. WTF, het kreng is 1,5 jaar oud. Echt hoor MicroFUCK (geen censuur aub we zitten in het nuchtere Nederland) wat moet ik nou met die troep van jullie. Stel dat ik een nieuwe krijg, wat voor een garantie zou ik dan kunnen krijgen dat hetzelfde probleem zich niet na weer 1-2 jaar voordoet.

Ik heb 2 x een PSX......... ja, dat ding van SONY. Doen het perfect. Eentje hoort in een museum thuis, zo oud als dat ding is.
    Nee, ik kreeg het slimme idee om een X"mijn laser loopt altijd te kloten en bij het minste of geringste lees ik iets niet"doos te kopen. Wat bezielde mij in hemelsnaam. Voor de betere gfx. Shit, ik wil mijn geld terug en ga een PS2 halen voor gt3+ add-on en gt4.

Misschien is het wel een idee om een open-source gamestation te maken???? Idee, idee.

I.i.g. stimuleren dit soort produkten mij geenszins om verder nog legaal gebruik te gaan maken van een dergelijk mICROSOFT produkt. Ik bedoel, ik koop (oftewel, geef achtelijk veel geld uit aan mICROSOFT® produkten) en, dan doet het ding waar je zoveel geld vóór uitgeeft het niet!!! Ik heb gewoon spontaan zin om dat ding uit elkaar te gaan halen en te mishandelen. Modje erin, 120 gig HD, 64 mb eruit en 128 mb erin, hele HD vol zetten met games waar ik dan niet voor hoef te betalen, GVD.

ECHT HOOR, dit is net zoals Hans Teeuwen met de Josti band. hij dacht muziek te horen te krijgen. Immers, hij had een toegangskaartje gekocht voor een BAND.

PFFF, ik ben zo vreselijk pissig op dit bedrijf (of op mezelf omdat ik wat van mICROSOFT heb gekocht).

Sorry, dat dit forum als uitlaatklep dient. Mocht ik nu de enige zijn met een dergelijk probleem, dan had ik dit niet gedaan.
    maar dat ben ik niet. Die laser (lees dvd-rom drive) is fucked up.

ciao

Laatst bewerkt: 12 dec 2003
  2. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Xbox rulessssssssss, je hebt gewoon 1 van de 10 kapotte xboxen gekocht die er op de wereld bestaan

3. c00per

c00per Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, en hoe lang heb jij em al? Vergeet niet de essentie van het verhaal. En geen trieste opmerkingen in de trant van Xboxxxx rulez, want ik lag me kapot op het moment dat hij het bij jullie niet doet.

4. halo

halo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    !!! meer heb ik niets te zeggen.

5. ThaLikz

ThaLikz -

Leuk Bevonden:
    0
    Kan gebeuren natuurlijk, maar zelfde kan gebeuren als je een PS2 hebt. Denk je nou echt dat Sony geen geld aan ons wil verdienen?

6. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ooit gehoord van Microsofts service lijn?

Hij word opgehaald, gefixt en terug gebracht, zonder kosten.
    Probeer dat maar eens bij Sony.

7. Ice Thunder

Ice Thunder Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat wil je hier eigenlijk mee bereiken dan? :confused:

8. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    ik vind dit een beetje een zielige afzeik actie, alle apperatuur kan kapot gaan. De service van MS is echter zo goed dat je waarschijnlijk als je maandag belt, vrijdag een gerepareerde of zelfs nieuwe!! xbox thuis hebt staan.

9. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Eej dude,

ALLES kan kapot gaan.. je hebt gewoon pech..
    laat em gewoon gratis repareren!!!

10. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Och arme jij :{
    Bel gewoon de service lijn en alles komt goed.

11. Cyber-Ninja

Cyber-Ninja Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Jezus wat een mierenneukerij.
    Bel gewoon microsoft en zo als er al een paar hier hebben gezegt komen ze heb ophalen, goed maken en weer terug brengen. Zonder ook maar 1 keer te zeiken over iets. En ik zei dat me controller stuk was en microsoft hebben gelijk een controller op gestuurd. Zonder dat ik die ouwe terug moest sturen.

Kijk en het kan zijn dat je een foute xbox koopt maar ze geven je dan wel goeie service.

12. gerjan

gerjan Guest

Wanneer hij bij mij kapot is, bel ik MS en sturen ze ups om hem op te halen en gratis te repareren al dan niet te vervangen.
    Aangezien je 2jaar garantie op je box hebt.....

Dat is pas nuchter

13. c00per

c00per Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok mensche,

Thnx voor alle commentaar. Ga wel bellen naar service-lijn van MS.

en zie wel wat er dan gaat gebeuren.

ciao

14. c00per

c00per Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mensen, goeiedag ben ik weer. :)

Ben toch maar ff wezen zoeken op google: "xbox problems"............en ja hoor. 90% van de problemen is de 'disc error'.

In amerika zijn ze helemaal genaaid, daar moet je soms wel 109 USD betalen voor een reparatie.

- in de eerste Xbox modellen zat een fout in de dvd-rom drive. De lens zat verkeerd gemonteerd.

-je kan disc errors "laten verdwijnen" door een dvd lens-cleaning kit te gebruiken en perslucht door de dvd drive te blazen. Althans dat heb ik net ff snel gelezen in de buitenlandse forums.
    ik wel ff checke bij de infolijn of dit klopt.

ik houd u allen op de hoogte.

ciao

15. Toxic_Timmie

Toxic_Timmie Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    Ik stel het volgende voor:

1.: JIJ gaat de XBOX Servicelijn bellen.
    Het nummer is: 0800 023 3894

2.: JIJ gaat hun netjes op een normale toon uitleggen dat je constant last hebt van dirty disc errors en dat met veel van jouw games. Hoe vriendelijker je namelijk aan de lijn bent tegen zo'n servicedeskagent, hoe meer ze willen betekenen voor je.
    Geloof me...ik ben er namelijk voor beroep zelf een.
    Vriendelijke klanten help ik graag meer dan boze zeurende klanten.

3.: JIJ gaat hier posten wat ze dus voor je gaan doen.

4.: Als alles gerepareerd is ga JIJ blij zijn. *) en fijn verder spelletjes spelen.

BTW...die verhalen over die XBOX-en uit de States die kloppen gedeeltelijk...minder dan 5% van de XBOX-en die daar zijn verkocht hadden dit probleem namelijk.
    Het kan de beste overkomen.

En wat garantie in de States....die ligt daar anders dan hier in Europa...
    Hier zijn electronica fabrikanten wettelijk (europees) verplicht om jouw 2-jaar garantie te geven op een product.

Dus alsjeblieft....ik begrijp je woede/frustratie...maar ga alsjeblieft eerst ff kijken of je het op garantie kan gooien voordat je de hel bij jou los laat barsten.

16. c00per

c00per Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    thnx toxic_timmie, ga ik zeker doen. Alleen heb ik nog ff een vraagje. Ik ben een Master Rechten student en kan maar niet die "twee jaar garantie" regeling vinden. Weet iemand de naam van die wet of een url waar ik em kan vinden?? Thnx

ciao

17. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    het is een EU wet, geen NL. Misschien dat je daar moet kijken

18. c00per

c00per Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mr. Ed, het gaat hoogst waarschijnlijk om een EU richtlijn die nog of al geimplementeerd is (naar nationaal rechtelijke regelgeving is omgezet.) maar goed ik zal wel ff zoeken op het net dan.

Mijn punt is, dat als je je ergens op wil beroepen, wat jullie ook doen met jullie "wij hebben 2 jaar garantie" je dit aan moet kunnen tonen in de praktijk. Je kan niet simpelweg zeggen bij een intertoys of wat voor winkel dan ook, "ja, maar volgens de EU heb ik een garantie termijn van 2 jaar" het is handig om ze te confronteren met de eventuele artikelen en vindplaats van de wet.

snappie :)

19. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Nou moet ik wel zeggen dat de xbox van de consoles die ik ken wel veruit de meeste vastlopers heeft, unreadable discs etc. Nu is het wel zo dat met name de xbox 1.0 er meer last van heeft dan de 1.3 ( heb beide xbox versies ) maar toch komt het voor een console te vaak voor. Nintendo liep vrijwel nooit vast, playstation iets vaker en de xbox het vaakst. Dit is toch wel een belangrijk punt waaraan ze zullen moeten werken bij de xbox 2. De betrouwbaarheid moet omhoog, ondanks de goede service nu.

En de fabrieksgarantie is gewoon een jaar volgens de verhaaltjes in de doos. Intertoys en bart smit etc zullen je gewoon doorverwijzen naar microsoft. De europese wetgeving is inderdaad 2 jaar maar daar zijn ze bij ms wel van op de hoogte als het goed is. Daar hoef je denk ik niet met het europees privaatwetboek aan te komen want ze zullen je gewoon die 2 jaar garantie geven.

Laatst bewerkt: 13 dec 2003
  20. Toxic_Timmie

Toxic_Timmie Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    TADAAA!!!!!

Deel Deze Pagina