Xbox maakt raar geluid??

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Floris82, 4 dec 2003.

1. Floris82

Floris82 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb de laatste tijd steeds vaker dat als mijn Xbox een spel aan het laden is
    Dat ie een raar geluid maakt...

Weet niet hoe ik het uit moet leggen
    Lijkt onderhand wel alsof iemand met dat cd-tje loopt te scratchen

Het spel zelf blijft dan hangen en moet de Xbox uit en weer aanzetten voor ik verder kan..:{

2. nielzo

nielzo Guest

Mja heb ik de laatste tijd ook,
    komt volgens mij gewoon door ouderdom.
    Maar soms start ik hem op en dan gaat ie heel hard zoemen en als ie het cdtje gaat laden dan stopt ie.
    Misschien komt het omdat ik hem laatst van 5 cm hoog uit mn handen liet vallen :mad:

Maar voor mijn gevoel is dat geluid normaal.
    Xbox staat nl. ook bekend om zn rare geluidjes.

Laatst bewerkt door een moderator: 4 dec 2003
  3. xboxgangsta

xboxgangsta Reƫel

Leuk Bevonden:
    2
    bij mij maakte hij laatst ook rare geluidjes.. maar nu niet meer en alles werkt gelukkig nog perfect!

4. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    mijn xbox heeft dat ook

5. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Als een fan stof verzamelt gaat hij ook meer lawaai maken, maar dat gaat niet ineens weg na een paar minuten...

Ik zou het wel in de gaten houden, las het je HD is moet je op tijd je savegames veiligstellen op memorycards.

Vastlopen is minder leuk. Dat kan meerdere oorzaken hebben... Een vuile dvd lens, waardoor hij niet meer goed leest, een paar slechte plekken op de hd of een fan die niet goed koelt en als resultaat een oververhitte cpu of gpu.

Als je dvd's eerst geen krassen hadden en nu ineens wel, of het probleem zich blijft voordoen, zou ik maar de xbox customer care gaan bellen...

6. Floris82

Floris82 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou je het zegt....
    Mijn spelletjes geven laatste tijd ook fouten dat de cd vies of beschadigt is..
    Dat was dus echt nooit, en ben super zuinig op mijn games..

Laatste NFS Undegrround gekocht, erin gedaan gaf ie na 2 uur spelen ineens die melding :/

7. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    dit had ik laatst ook met HALO. wou ik net ff online met xbconnect geeft dat ding een fout aan net soals bij Floris82

8. Floris82

Floris82 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet nu hoe ik het ongeveer kan beschrijven dat geluid...

Zelfde als wanneer je een lege cd in je discman doet zeg maar..
    Alsof ie opstart problemen heeft ofzo

9. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    9.603
    ik heb het nu ook bij pgr2 als ik een race opstart kan ie blijven hangen, dan opnieuw opstarten en kan ik soms beginnen maar het komt ook voor dat ik die race niet kan doen. ik heb cdtje gecontroleerd en die was helemaal schoon. Weet iemand hoe je je dvd lens kan schoonmaken?

10. Toxic_Timmie

Toxic_Timmie Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    Emmer aan je moeder vragen en een fles allesreiniger.
    5 liter warm water in je emmer gooien en 2 volle doppen van je allesreiniger.
    Goed mengen en je XBOX erin dompelen.

Zonder gekkigheid.....je kunt een CD-reinigingssetje kopen bij bijna iedere audio/video-zaak (Megapool/de Block/It's/BCC/enz...)

11. Yerewn

Leuk Bevonden:
    9.603
    ja fijn had niet gelezen dat het een grapje was ;)
    maar het werkt dus ook voor een dvd lens? zal wel een domme vraag zijn :confused:

12. Toxic_Timmie

Toxic_Timmie Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    Dit werkt ook gewoon voor een DVD-lens....
    Mechanisme is bijna hetzelfde...alleen de dikte van de laserstraal is wat smaller....maar de fysieke elementen zijn hetzelfde...
    Dit moet gewoon kunnen....mocht je het niet zeker weten....vraag het na bij de verkoper in de winkel.

13. gerjan

gerjan Guest

kzou geen cd lens cleaner gebruiken!!! gebruik een speciale dvd lens cleaner, is mij verteld dat dat niet zo goed is om een cd lens cleaner voor dvd te gebruiken

14. debeagle

debeagle Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook een probleem met rare geluiden als je een dvd of een spel draaid gaat hij een raar hoog toontje zoemen dat is erg irri als je dvd aan het kijken bent!!!!!!!
    Dus ga hem denk ik ook even dvd lens cleaner behandelen!!!!

15. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Een lenscleaner zal niks aan het geluid veranderen, alleen lees-problemen los er er mogelijk mee op. Maar als er bij jou thuis niet gerookt wordt zal de kans op een vuile lens ook wel klein zijn.

16. Yerewn

Leuk Bevonden:
    9.603
    maar bij mij leest ie af en toe een race niet in dus dat zou dan wel aan de lens liggen toch?

Deel Deze Pagina