TOP 10 van xbw

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door marcel d1, 9 dec 2003.

1. marcel d1

marcel d1 DinoTaurus

Leuk Bevonden:
    0
    TOP 10 van xbw reviews

Ik (en ik denk met mij nog vele) zou het leuk vinden om een soort top 10 van gereviewde games op de xbox world site te hebben ,zo kunnen we zien wie en wat er gereviewd is en de bijbehorende cijfers die ze gekregen hebben, ook een lijst van diverse mensen die reviews gemaakt hebben lijkt mij leuk om allemaal te lezen,Wouter flemming , Gerben van veldhuijsen en Mike Punte zijn mijn favorieten , zo worden ook de reviewnisten op een natuurlijke wijze gestimuleerd om met veel reviews te komen , zo krijg je ook een mooi overzicht van wie wat gereviewd heeft ,die eer komt ze zeker toe!lijkt me een leuk idee!............ kunnen jullie hier wat mee beste mods van xbw , misschien een puntje van overleg?

Laatst bewerkt: 9 dec 2003
  2. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Ik voel mij vereerd... :eek:

Ik begrijp alleen niet op basis waarvan je een top tien wilt samenstellen. Op cijfer is in ieder geval geen optie, omdat cijfers subjectief zijn.

Als je graag wilt zien wat één bepaalde persoon aan nieuws, artikelen, previews, reviews etc. heeft gepost dan kan dat via de zoekfunctie. Vul niks in in het invoerveld, kies een naam en welk type tekst je wilt zien, en je krijgt een volledig overzicht. Probeer het maar eens uit. :)

Zoekfunctie Xboxworld

3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ook ik voel me vereerd simpelweg omdat ik zelf nooit echt tevree ben over mijn schrijven ;)

Niet om nu direct weer je kop in te drukken, maar mocht je willen filteren op schrijver, dan kan dat heel mooi met de door Mike aangegeven zoekfunctie.

Een XBW Top10, zoiets lijkt mij zeker leuk, maar dan in een iets andere vorm. Bijvoorbeeld dat elke redacteur bespreekt welke titel het meeste indruk op hem heeft gemaakt dit jaar, of welke het meest tegen viel :)

4. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Deathrow! :cool:

5. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    * is ook vereerd :)

De Top 10?

1. Deathrow - 9.8 (Jordi)
    2. Project Gotham Racing 2 - 9.7 (Mirik)
    3. Star Wars: Knights of the Old Republic - 9.5 (Mirik)
    4. Crimson Skies - 9.5 (Mirik)
    5. Top Spin - 9.5 (Mirik)
    6. Splinter Cell - 9.4 (Mirik)
    7. Halo - 9.2 (Mirik)
    8. Rallisport Challenge - 9.2 (Martijn)
    9. Project Gotham Racing - 9.1 (Wouter)
    10. MotoGP2 - 9.1 (Wouter)

Verder nog een rits games met een negen, maar zoals Mike zegt is het cijfer subjectief, de review zelf is van veel groter belang. Je kan niet over een review of game oordelen als je alleen het cijfer ziet. Daarnaast moet je een aantal games ook in zijn tijd en genre plaatsen, maar ik denk toch we een mooie top tien hebben eerlijk gezegd :)

6. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Goed idee zo'n top 10. maar dan idd zoals wouter al zei per redacteur/mod alleen dan met die toevoeging dat ie wel een persoonlijke top10 (of top5) maakt maar dan alleen nr 1 extra bespreekt en dan ook de grootste tegenvaller.
    Zou wel iets zijn voor de frontpage?

7. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Cijfer maakt niet uit, die is gebasseerd op het genre en vele andere dingen. Situatie, tijd, etc. Wie weet zouden we als een spel nu uitkwam andere cijfers geven, is allemaal erg subjectief.

In ons nieuwe review systeem zullen cijfers niet meer voorkomen en is het de bedoeling dat de review gelezen wordt voordat je begrijpt hoe een spel beoordeelt is. :)

Zoals je begrijp is het dan mogelijk een algemene 'toppers' bij te houden, nu is dat nog onmogelijk vanwege de kleine betekenis die cijfers gekregen hebben de laatste tijd. Een 7 wordt beschouwd als slecht, een 9 bij sommige games als laag...Waarom geef je dan nog cijfers? Ja toch...

Het nieuwe systeem zal gewoom met termen als "slecht Onvoldoende, voldoende, goed, legendarisch!" werken, waarbij de review zelf het belangrijkste is.

8. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Nieuwe V3 info! ;) Bestaat het dan toch? Wanneer is de release? When it's done?

9. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Of probeer nog aanvullende info te verwerken. Zo word meestentijds over replay-waarde gesproken, maar de reviews zijn mi al geschreven voordat de reviewer überhaupt de replay waarde kan testen.

Dus iets in de vorm van een terugblik. Heeft de game na het schrijven van de review nog verassingen opgeleverd? Was de replay waarde toch minder? Welke games worden nog gespeeld (hoewel dat er niet veel zullen zijn als ik zie in welk tempo jullie reviewen de laatste tijd)? Zou je een game van een jaar terug nu nog gelijke cijfers geven of is de progressie van games in die mate dat een 'zeer goed' is genivelleerd tot een 'goed'? etc. Lijkt mij wel informatief

10. marcel d1

marcel d1 DinoTaurus

Leuk Bevonden:
    0
    Een XBW Top10, zoiets lijkt mij zeker leuk, maar dan in een iets andere vorm. Bijvoorbeeld dat elke redacteur bespreekt welke titel het meeste indruk op hem heeft gemaakt dit jaar, of welke het meest tegen viel :) [/B][/QUOTE]

nou kijk eens aan ,in wat voor een vorm dan ook we begrijpen elkaar wel allemaal, en als idereen het leuk vind ,dan moet er maar eens over nagedacht worden hoe we dat in een concept kunnen gieten, leuk dat jullie allemaal zo positief reageeren , mag ook wel eens gezegd worden.

11. xbox-freack

xbox-freack Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    en dan zou je er ook een paar foto's kunnen bijzetten...
    goed idee!
    kzie het echt zitten.
    of geef eens een poll en vraag de gamers wat ze zoal van vernieuwingen zouden willen hebben...*)

Deel Deze Pagina