Final Fantasy XII op Xbox?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Majin, 14 dec 2003.

1. Majin

Majin Bye bye~~

Leuk Bevonden:
    0
    wat lees ik nou?

Dit spel moet zowel in de gaten gehouden worden door zowel PS2 bezitters als Xbox bezitters, want er gaan geruchten dat Microsoft aan het onderhandelen is met de ontwikkelaar. Yoshihiro Maruyama (General Manager van Microsoft's Japanse Xbox zaken): "What the Xbox lacks now are RPG games, which Japanese gamers like, and games featuring strong characters like Gundam. Obviously, something must be done about this. I believe it is my job to get titles like this for the current system and for the launch of the next system. We'll have to make an environment where they will want to do business on our platform." Square Enix zou natuurlijk een geweldige toevoeging zijn voor de Xbox en Microsoft kennende moet Square wel een heel groot bedrag vragen voordat ze afkappen.

Bron : http://www.gamecom.nl/article/504/3

2. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Mocht het gebeuren, dan zou het geweldig zijn _O_

3. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Zoals ik dat even snel lees, lijkt het om Japan te gaan, hopen dan maar dat als het lukt dat het dan ook naar europa komt.

4. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Als het zo is, en ik denk gewoon dat die kans niehiel is (dan valt het altijd mee :p) dat ze het ook wel naar Europe en de VS doen want er valt veel geld te verdienen in FF. Tenminste ik zal hem gelijk op de xbox kopen. Maarja t'zijn nog meer geruchten dus moeten gewoon afwachten... :)

5. Nesem

Nesem the realest NESEM

Leuk Bevonden:
    0
    Ben niet zo een fan van Final Fantasy laat ze maar met een andere RPG komen en deze laten schiete

6. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    ik hooop heel erg dat hij komt super goed voor de xbox zelf zit ik er niet op te w8e want ik word gek van zulke spellen maar ik hoop hard mee voor jullie hoor!!:)

7. xbox-freack

xbox-freack Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wow, als dat echt waar is dan komt dit spel ook op mn (ellelange) verlanglijst!!

8. Vivi Ornitier

Vivi Ornitier Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    square enix is voor een deel van sony ,dus vergeet het maar ;)

zou overigens wel fijn zijn :)

9. Majin

Majin Bye bye~~

Leuk Bevonden:
    0
    Yoshihiro Maruyama is met die gast aan het onderhandelen, dus wie weet lukt het :)

10. Vivi Ornitier

Leuk Bevonden:
    0
    laten we hopen!! er zijn hier al meerdere threads over geweest ,maar FInal fantasy naar xbox zou echt fantastiscg zijn!!!! echt (voor mij) de beste games ooit.

11. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het kan me echt 0% schelen dat Final FAntasy dan zou gaan komen, als ze Kingdom Hearts maar uitbrengen

12. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    mij interesseert de FF-reeks niet zo, maar die gekke Japanners zullen vast wel aan de xbox gaan als het zo is...

dus hopen :D

13. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ger-ucht-en :) De geruchten van Final Fantasy zijn al zo oud als dat de Xbox zelf is. Microsoft is al zoo lang aan het onderhandelen. op de eerste X01 maakte ze al grapjes die erop wezen dat de game zou komen.

Oud nieuws dus :)

14. geursel

geursel Sailing home

Leuk Bevonden:
    3
    Zal voor de Japanse markt niet veel uitmaken (qua Xbox console verkopen) als FFXII daar voor de Xbox uit komt. Mensen die al een PS2 hebben, kopen de game voor dat apparaat en gaan er niet speciaal een Xbox voor halen....

15. thomas63

thomas63 Greek Slayer

Leuk Bevonden:
    0
    komaan billy! omkope die zooi!!!:9 }:]

16. Vivi Ornitier

Leuk Bevonden:
    0
    jij kent de japanners niet zeker :) maar hier zou dat wel uitmaken ,overal gewoon! final fantasy is de 1 vd best verkocht game reeksen ooit.

17. Majin

Majin Bye bye~~

Leuk Bevonden:
    0
    en nu nog steeds :)

18. geursel

geursel Sailing home

Leuk Bevonden:
    3
    ook hier zal dat qua Xbox verkopen niet echt depan uit reizen. Ook in Europa zal hetzelfde verhaal gelden denk ik zo :)

19. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Tja, als je de tekst leest dan heeft hij het niet alleen over de huidige Xbox, maar ook over de Xbox 2. Voor de huidige Xbox lijkt het me onmogelijk dat er FF games komen aangezien Sony aandeelhouder is en het nooit zal toelaten dat ze ook op de Xbox komen. Het uitkopen van het contract en de aandelen van Sony kan natuurlijk ook met een smak geld, maar wat zou Square-Enix ermee opschieten als ze exclusief naar de Xbox gaan? Ze verliezen dan gelijk de enorme trouwe PS2 fanbase en dat kan de Xbox echt nooit compenseren. Het wordt wellicht een ander verhaal bij de volgende generatie consoles. Stel dat de Xbox 2 veel beter verkoopt dan de PS3 dan zouden ze misschien wel voor de Xbox kunnen kiezen.

Maar eerlijk gezegt zie ik dat ook niet gebeuren.

Laatst bewerkt: 16 dec 2003
  20. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik denk niet dat Final Fantasy nu nog de xbox verkopen kan laten stijgen, daarvoor is hij te lang exclusief ps2 geweest.
    Het zou uiteraard wel een prachtige toevoeging zijn op het spellenarsenaal van de xbox.:p

Deel Deze Pagina