dure games...

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door LaParka, 15 dec 2003.

1. LaParka

LaParka Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waarom maken ze games zo duur?
    men klaagt wel altijd dat het kopieren van games de games-industry kapot maakt, mr als je zo even bedenkt wat er aan een game wordt verdiend?!!!

ik heb het nu vooral over de grote game-producenten, niet de kleintjes die gewoon het hoofd boven water proberen te houden.

stel: aan een game werken 150 mensen, gedurende 2 jaar en deze 75.000 euro per jaar verdienen, dan bedraagt de kost ervan
    22.500.000,00 euro + nog wat infrastructuur, dan kost een game 25.000.000 euro.

topgames halen de verkoop van 1.000.000
    gameverkoop: 60euro * 1.000.000= 60.000.000euro

als je dr dan nog eens de reclame-kosten, etc van aftrekt kan je toch niet ontkennen dat er een pak geld in de broekzak zit na de verkoop van een commerciel, goed ontwikkeld game...

nadat deze games hun beste verkoop-tijd hebben gehad, worden deze nog eens in platinum-reeks gegoten ofzo, zodat de "armere" gamers het spel ook nog eens kunnen aanschaffen tegen de helft van de prijs.

geef mij dus 1 reden om een geen games te kopieren? ok, de kleine game-ontwikkelaars gaan hier wel onder gebukt, mr deze games zijn toch 9/10 kwalitatief minderwaardig of een "kloon" van andere top-games...dus overbodig... think about it

2. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Dan heb je ook nog eens de productiekosten, exportkosten, winst die de winkels moeten maken, kosten van derden, etc. en zo kom je op een dure game. En trouwens, wat denk je dat überhaupt de reden is voor een bedrijf om een spel te maken? Niet omdat ze ons zo graag blij willen maken hoor ;)

3. dromped

dromped ZzZzZZzzZzZz

Leuk Bevonden:
    3
    @
    topgames halen de verkoop van 1.000.000
    gameverkoop: 60euro * 1.000.000= 60.000.000euro

@

ze krijgen echt niet 60 euro hoor, wat Da -Z- al zegt de winkels moeten er ook aan verdienen en ook miscrosoft, dus zoveel krijgen ze niet voor een spel hoor.

4. SirMarco

SirMarco SMW

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat de winkel er het meeste aan verdient inderdaad wat dromped zegt.

5. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    1. De grootste kluif geld gaat naar de retail, niet naar de uitgever of ontwikkelaar.

2. Het ontwikkelen is vaak zwaar onderbetaald naar de uren die ze maken. Ik zou er vanuit gaan dat ze iets meer dan de helft van die 75.000 verdienen.

Maarja. Thing met games is, je weet nooit of het echt aanslaat. Zekerheid is wat je hebben wil, en hoge prijzen kunnen dan een boel dingen dekken. Daarnaast, een spel verkoopt nooit 1 miljoen keer. Ja, de topgames zoals je zegt, maar 99% van de andere titels doen dat niet...

6. Anju

Anju Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat IK er het meeste aan verdien .....

7. Toxic_Timmie

Toxic_Timmie Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    Ik geef je een reden om geen games te kopiëren.

1.: Het mag niet, het is diefstal.
    Als je de games niet kunt betalen, dan moet je ze ook niet kopen.

Het is hetzelfde als dat ik graag Ferrari rij, maar dat niet kan betalen, dus daarom er ook niet in rij.
    En daarom ga ik ze ook niet direct stelen, omdat ik er wel graag in wil rijden.

En als jij het niet kunt laten om games te stelen, wees dan een kerel om de game te jatten door deze te kopiëren en dan de fabrikant van de game te vragen naar hun bankrekeningnummer, om daar je bijdrage erop te storten; het bedrag wat je dan WEL voor de game overhebt.

8. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Maar als pc games wel 50 euro zijn, waarom maken ze console games dan nog een stuk duurder?

9. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Omdat meer mensen een pc hebben dan een console

10. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Dat heeft te maken met kwantiteit. Oplages pc spellen overtreffen zelfs ruim die van de ps2. Hoe meer je er verkoopt hoe lager de prijs kan zijn. Wet vd grote getallen.

Nu ben ik niet zo'n moraalridder dat ik een ieder die kopieert op de brandstapel wil gooien, maar daar ligt wel voor een deel het probleem. 1 verkochte game wordt meerdere malen gekopieerd waardoor prijzen hoog blijven.

Ikzelf verdien genoeg (nuja genoeg is uiteraard relatief *)) en zie dan ook geen reden te modden.

11. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    Het klopt dat er ontzettend veel verdiend kan worden met een game, echt vele miljoenen. Dit lijkt natuurlijk ontzettend veel en het promoten van kopieren (door de hoge prijzen), maar vergeet niet... een publisher gooit heel veel games op de markt. Niet alle games zijn miljoenen games, een hoop flopt gewoon... terwijl de kosten gewoon bijna gelijk zijn.
    Game A, B en C kosten allemaal 10 miljoen om te maken (en ja, dit kost een game ongeveer gelijk aan MoH, BF1942, PGR2 etc), terwijl misschien alleen game C het tot miljoen seller redt. Die moet dus het verlies van A en B goedmaken. Ook al zouden A en B genoeg verkopen om de kosten eruit te halen, er is veel winst nodig om te investeren.

De game industrie verkoopt dure producten in de zin van letterlijke euro's. Echter, de winstmarge is gelijk aan andere producten die niet in deze industrie te vinden zijn, denk aan melk, auto's, telefoons etc.

12. LaParka

LaParka Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja, allemaal goed en wel mr:
    -een game kost meestal al meer dan 60euro
    -produktiekosten, dat is echt nt veel hoor, dat is bandwerk
    -transportkosten,k, dr heb je een punt
    -de topgames gaan meer dan 1.000.000 keer over de toonbank, zeker als ze op alle platformen uitkomen...ok, de game moet dan herschreven worden, mr ze moeten niet helemaal van 0 beginnen

13. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Ook kosten die nog niet genoemd zijn, zijn er ook nog:
    Hoogstwaarschijnlijk moeten ze ook nog invoerkosten ofzo iets betalen.
    BTW en andere belastingen (toch ook al 19% van de verkoopprijs)en ga maar door.
    60x19%=11,40
    60-11,40=48,60
    Dus van die 48,60 moeten nog 3 mensen verdienen, nl. Winkel, MS en ontwikkelaar.
    Laat MS er 7,50 aan overhouden
    48,60-7.5=41,10
    Winkel zal er ook wel een eurootje of 10 (volgens mij echt minimaal) aan overhouden.
    41,10-10=31,10
    Dus moet de ontwikkelaar AL zijn kosten terugverdienen met een bedrag van maximaal 31,10.
    Dat is dus nog maar de helft!!!!!

14. Richard

Richard I'm live enabled

Leuk Bevonden:
    0
    Dan mag productie wel lopende band werk zijn, maar de machines moeten wel aangeschaft worden, en ook daar schrijf je op af, en die moeten dus ook vervangen worden op een gegeven moment.

15. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Maar dat terwijl er (volgens mij) meer pc-games gecopieerd worden dan console games.

16. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Je gelooft het zelf allemaal zeker wel, die berekeningen kloppen natuurlijk van geen kant. Kopieren = matennaaien

17. Nesem

Nesem the realest NESEM

Leuk Bevonden:
    0
    Dan nog zijn ze eigenlijk te duur hoe dan ook. Ik mag hier geen Reclame maken maar ik ken een winkel hier in Arnhem die ook op het internet staat die het presteerd de games eerst afteprijzen en de prijs dan weer verhogen, echt waar er staat 19.95 doorgekrast en nu 29.95 lekker vaag he. Nee ik ben het ermee eens de games zijn te duur en de kwaliteit valt te betwijfelen we krijgen kwantitiet ipv kwaliteit.

18. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk dat de ontwikkelaar die kosten niet zelf maakt, maar speciale bedrijven inhuurt om zijn spellen te laten te drukken tegen een vast tarief per dvd

19. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Daarom krijg jij ook de kans om een game te ruilen als je het koopt in een winkel (bon bewaren!). Tevens moet je ook eens kijken hier op XbaZar, veel games tegen lage prijzen

20. daaf

daaf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    TOCH!...
    zijn games te duur..

kijk eens naar andere landen..daar zijn games veel goedkoper en worden ze veel sneller afgeprijst.

dit is natuurlijk een uiterst interessante discussie..ik keur kopieren absoluut niet goed..

maar hoeveel games zijn gewoon 10x niks en worden wel tegen 60 euro aangeboden? ik ga zon spel echt niet kopen doordat ik medelijden met ze heb hoor..

tegenwoordig met alles zo! kijk naar een cd.. die dingen kosten ronde 35 , 40 gulden ..( 15 tot 20 euro)en op sommige albums staan nog geen 12 nummers..

kom op..games zijn absoluut te duur! dat komt deels doordat er weggekopieerd werd ...en dan vooral met de PSX..( daarom is de PS2 ook zo duur uitgekomen schijnen bronnen vernomen te hebben heb ik ooit eens gehoord).

Daarnaast is er geen enkele detailhandel die er rekening mee houdt, hoe vaak kom je niet in een 'standaard'winkel waar je games van één jaar oud nog steeds het volle pond kosten..

en je ziet dat t makkelijk een stukje goedkoper kan ( kijk naar sommige online shops)..

Deel Deze Pagina