dure games...

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door LaParka, 15 dec 2003.

1. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: dure games...

In nederlands is het kopieren van wat dan ook voor eigen gebruik legaal, wet op de thuiskopie

http://www.cedar.nl/thuiskopie/wetgeving-jurisprudentie.html

2. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ik heb niet het idee dat deze jongens hun eigen cd's gaan branden voor eigen gebruik... :)

3. LaParka

LaParka Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    SOMMIGE games zijt te duur... als je kijkt nr splinter cell of project gotham racing, wil ik dr gerust wat extra voor betalen, omdat je kwaliteit krijgt die van 0 af is opgebouwd.

games zoals crazy taxi 3 en consoorten, die updaten gewoon de hele shit, zodat je enkele nieuwe parcours hebt en ander muziekje en dr blijft het dan ook bij!

4. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    En als je dat van te voren weet koop je ze ook niet! probleem opgelost!

5. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    hoe komt het dan dat als ik naar belgië of duitsland rijd dat de prijzen al een heel stuk minder? Heeft dit te maken met de BTW of zijn er prijsafspraken? Ik vind het vreemd en vervelend dat in nederland alles enorm duur is in vergelijking met het buitenland.....ik woon een kwartier rijden van belgië en haal regelmatig een game daar.

6. LaParka

LaParka Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    toch wel...als ik crazy taxi 1 of 2 nt heb, koop ik het laatste nieuwe, terwijl dit eigenlijk een opgepoetste versie is, wr ik betaal voor werk dat ze niet geleverd hebben

7. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    daarom is het zo belangrijk om reviews in de gaten te houden. Er zijn zat shops waar je spellen ook kan huren. En als het je alsnog niet bevalt kan je 'm altijd leuren op Xbazar.

Ik snap je probleem wel, maar er zijn vele manieren om die prijs te omzeilen, dus eigenlijk is er geen probleem

8. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    om precies te zijn houden ze een bedrag rond de 22 euro aan over :D :D :D want ik koop spellen van mircrosoft altijd van mijn tante en die werkt daar.

Laatst bewerkt: 15 dec 2003
  9. Toxic_Timmie

Toxic_Timmie Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    Joh!

Waar denk jij dat ik dan al mijn games vandaan heb gehaald?!?

Klikkerdeklik!!

10. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    /edit reageerde op Fardo zijn post en die is foetsiee!

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Lol had hem even ingetrokken ... was nog niet helemaal tevree
    -----------------------------------------------------------------------------------
    Wetgeving en jurisprudentie

Thuiskopiëren mag, maar er staat wel iets tegenover.

U mag best voor uzelf een kopie maken van die mooie cd die u van de buren heeft geleend. Ook even een film op de video zetten, omdat u niet de gelegenheid heeft om op het moment van uitzending te kijken is geen enkel probleem. Voorwaarde is dat u die kopie voor uzelf maakt. Iemand anders opdracht geven om die cd te kopiëren mag weer niet. Ook als u de kopie wilt verkopen of verhuren heeft u eerst toestemming van de rechthebbenden nodig.

Voor de componisten, de muzikanten en de producenten is het minder aantrekkelijk, dat u die cd van de buren kopieert. Ook de acteurs en de filmproducent zien liever dat u in de bioscoop komt kijken, dan dat u hun werk op video of DVD vastlegt. Het gaat immers om hun dagelijks brood. Als de rechthebbenden geen redelijke vergoeding meer krijgen voor hun artistieke prestaties, dan houdt het snel op.

Om deze reden, bestaat er sinds 1991 een Thuiskopievergoedingsregeling. Voor elke cd-r of blanco videoband die u koopt betaalt u een bescheiden vergoeding die bestemd is voor die muzikanten en acteurs. Stichting de Thuiskopie is aangewezen om die vergoeding te incasseren en te verdelen onder de auteursrechthebbenden. En zo houdt u de vrijheid om die kopie voor uzelf te maken, en staat er toch voor de rechthebbenden iets tegenover.

Auteurswet 1912 Artikel 16 e.v.
    Wet op de Naburige Rechten (WNR) 1993, artikel 10, onder a. (download pdf-bestand)
    ----------------------------------------------------------------------

Auteurswet is idd van toepassing op games ... maar dit is wel een heel erg grijsgebied

een xbox ombouwen mag in iedergeval niet, omdat ms dit wettelijk heeft beschermd ... maar anders krijgen we een modchip discussie ... dus dit was het laatste wat ik zei ;)
    ------------------------------------------------------------------------

Back on topic ... games zijn te duur... maar ik vind de laatste tijd alles duur ... bier in de kroeg een bioscoop film enz...

12. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    22 euro maar!!!, das nog veel minder zelfs.
    Maar hoe zit dat dan als je via ms koopt, zonder winstopslag en btw ofzo? want das gewoon erg weinig.

13. Toxic_Timmie

Leuk Bevonden:
    1
    Het is zelfs goedkoper dan die €22,-.
    Het is dat het spul wat intern bij Microsoft verkocht word bij Bertelsman in Duitsland opgeslagen word.
    En zodra er iemand intern iets besteld, word het per pakketpost verzonden vanuit Duitsland.
    In die €22,- zit dus ook nog eens verzendkosten (internationaal) + opslagkosten verrekend.

Dus als je het daar zelf zou ophalen, zou je iets van €10,- betalen.

14. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dat is hetzelfde idee als de prijzen van muziek cd's in nederland.

Ze zijn hier zo duur omdat alles en iedereen aan die cd wilt verdienen, platenmaatschappij, artiest, studio, manager, tussenhandel en verkoop!

15. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4

????? 12 euro eraf, verzenden + opslag? ga eerder maar van 20 euro ofzo uit, dus 2 euro d'raf, ze bestellen natuurlijk niet maar 1 spel, maar een hele partij. Of ik begrijp je verkeerd dat je er zelf maar 1 besteld, maar zelf 1 verzenden vanuit het buitenland naar hier inc. alle belasting endergelijke kost nog geen 12 euro, zou lekker worden ,van EU land naar EU land (en nog eens buurlanden ook)...

Maar ok, 18-20 overhouden is nog niet zoveel, vooral als je van die berekening van 60.000.000 uitgaat, / die wordt dan opeens een stuk minder..

16. Toxic_Timmie

Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet waar ik over praat.
    Ik heb zelf daar gewerkt.

Microsoft personeel mag voor $1000,- per jaar belastingvrij software van Microsoft kopen.

Dus daarom die lage INTERNE prijzen.
    Niks belasting/Niks grote bestellingen.

Gewoon per XBOX game €22,- incl. verzendkosten vanuit Duitsland+Opslag bij Bertelsman.

17. slicer

slicer iech bin de beste

Leuk Bevonden:
    0
    maar als je de oude psx games ziet die kosten ongeveer 10 euro

waarom kan het dan wel goedkoper
    er zijn er dan ook genoeg die er dan aan willen verdienen
    je maakt me niet wijs dat de producktie anders is als bij een nieuwe game

denk dat de winkeliers er beter van worden
    hoe kan het anders dat bij de ene winkel een spel 60 euro kost en bij een andere winkel stukken goedkoper

een ding weet ik zeker
    we worden van alle kanten genaaid

18. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Maakt me allemaal niks uit wat de fabrikanten ervoor moeten doen, wij willen gamen, en als het even kan voor een prijs van een gemiddelde game 40 euro ofzo. :)

19. timmio

timmio GOOAALLLL!!

Leuk Bevonden:
    4
    We praatte langs elkaar heen denk ik, ik dacht dat je het over winkels had die inkochten, excuus.. Van dat intern weet ik niks af.

ad1: waarom goedkoper? omdat ze van die troep afmoeten, desnoods onder inkoop, of omdat de ontwikkelkosten etc er nu wel uit zijn (bij oudere spellen,dus echt wel het geval bij de psx) en dus de spellen goedkoper op de markt te brengen zijn

ad2: "stukken goedkoper" , die discussie moet ik eigenlijk niet eens aangaan, maar even voor de duidelijkheid -> stukken goedkoper? laten we bartsmit en gcshop nemen, scheelt zeg maar 12euro? Groter verschillen kunnen niet aangezien gcshop dicht tegen inkoop aanzit met een kleine marge. Waarom bartsmit dan duur, tja wat dacht je dat personeel/winkel/organisatie/ etc etc allemaal wel niet kost? FRS zou graag z'n spellen goedkoper doen hoor, maarja dan kunnen ze hun winkels niet meer betalen en moet een groot deel van de mensen die liever in het "echt" koopt toch op internet kopen..

ad3: waarom geef ik hier nou weer commentaar op:), als het nou een vrouw is die het spel verkoopt, best lekker...:p :p :p :p

20. hacktic

hacktic PSN ID: hacktic

Leuk Bevonden:
    0
    beetje aparte rekensom.
    150 man die allemaal 75.000 eurp p/j verdienen..
    kan je nu al vertellen.. 75.000 euro verdienen ze niet..
    en meestal werken er niet 150 man aan 1 game..
    en hoe meer mensen copy's maken hoe duurder het wordt..
    als ze nu beslissen de games veel goedkoper te maken zullen ze er wel meer verkopen.. maar een lege DVD kost ongeveer 0,50 euro... en daar zullen ze nooit onder gaan zitten...
    ze moeten gewoon een betere beveiliging verzinnen.
    kijk naar Gamecube... die heeft 8 cm dvd's.. waardoor het al veeeeeeeeeeeeel lastiger is om te copy'n.

Deel Deze Pagina