pc tft voor je xbox

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door slicer, 15 dec 2003.

1. slicer

slicer iech bin de beste

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb me een tft scherm gekocht voor mijn pc
    maar kan ik deze ook gebruiken voor mijn xbox
    zonder tussenkomst van mijn pc

aangezien ik niet veel weet van pc en toebehoren vraag ik het jullie maar

2. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Met een VGA box wel

Te koop in de betere speciaal zaak of op HoTBiT

Daarmee sluit je dus je monitor gewoon aan op je xbox zonder tussenkomst van je PC.

3. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    heb je een kabel voor.

4. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Daar heb je wat aan zeg |:-
    Ik wou ook mijn xbox op mijn monitor aansluiten, maar ben nog niet echt verder gekomen daarmee.
    Zo'n vga boxje is nog best wel duur (als ie al te krijgen is) en ik weet niet welke kabel je moet gebruiken als je het zonder vga boxje wil doen.

5. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    omdit probleem op te lossen heb ik een lcd tv gekocht deze kan ook als monitor fungeren. Het is een orion en voor de pc heeft hij een max res 1280x1024. Het mooie is dat er op deze monitor legio aansluit mogelijkheden zitten van s video, composit en een scart en vga connector. Toen ik deze kocht was deze monitor 50€ duurder als een monitor in die prijsklasse. En een vga box kost al zon 100€ dus heb ik de beste oplossing voor mij genomen. Dus wil je op je lc spelen met je xbox kun je beter naar een lcd tv kijken om dat deze ook voor de pc te gebruiken zijn misschien een tip voor mensen die er aan denken een tft te kopen.

6. XquistX

XquistX sTIMpie

Leuk Bevonden:
    0
    als je de xbox aansluit op een monitor i.p.v. een tv. is de resolutie dan ook hoger?? want heb horen zeggen dat een tv (gewone beeldbuis) maar een reso heeft van 640 x 480 ofzo....

7. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Jouw tft scherm heeft een optimale resolutie van 1280x1024, dat betekent dat alles wat lager als die resolutie is het ontiegelijk onscherp word weergegeven. Daarom zijn tft schermen niet geschikt om te gamen. Ook hebben ze een hoge response tijd (het verversen van een pixel duurt dus lang) waardoor ghosting optreed (een waas over het scherm als je snel draait bij bv schietspellen).

Ik heb daarom bij mijn nieuwe pc een crt scherm gepakt want voor gamen zijn dat nog steeds de beste schermen.

8. Tha Mike

Tha Mike The Good Die Young

Leuk Bevonden:
    1
    Lang niet alle TFT's hebben last van ghosting, ik game gewoon op mijn laptop en echt nog nooit last van ghosting gehad. Van die resolutie is absoluut waar het is echt heeeeel erg als ik bijvoorbeeld 800x600 ga draaien (optimale resolutie is 1024x768) dat ziet er echt niet uit. Maar je hebt ook wel LCD TV's die op 640x480 draaien (heb een keer een 17inch van LG gezien) misschien zijn ze er ook wel ik 800x 600, dan kom je toch wel dicht in de buurt van een tv en dat moet toch wel mooi worden als je op zo een een xbox aansluit volgens mij. Anders moet je denk ik op zoek gaan naar een tft die 1600x1400 doet :) die moet volgens mij ook 800x 600 mooi weer kunnen geven.

9. slicer

slicer iech bin de beste

Leuk Bevonden:
    0
    word dus mijn tfttje verkopen en een tft tv kopen
    want om een doosje te kopen van 100 euro zie ik ook niet zitten

10. gerjan

gerjan Guest

:D zie aldi;) 30inch tft te gebruiken als tv, en mogelijkheden voor pc:) met alles aansluitingen

11. metzger

metzger xboxmax.nl

Leuk Bevonden:
    0
    Bij liksang heb je veel keuze uit verschillende VGA boxen en lang niet allemaal 100 euro. Ik dacht er gezien te hebben van 48. Je moet alleen wel cc hebben...

12. TheWalrus

TheWalrus Guest

Het idee van ghosting op TFT's is gedateerd. TFT's met eenrefresh rate van 25 tot 30ms hebben gene sichtbare ghosting in games. Koop je een TFT met 16 ms dan is het helemaal perfect.

Wel zit je met het probleem van de resolutie en zal de Xbox op een monitor, zonder lijnverdubbelingsysteem onscherp zijn.

13. MixmasterMike

MixmasterMike Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    je kan dus met die vga box dus wel een crt monitor aansluiten,
    tft's schijnen tegewoordig wel voor gamen ok te zijn,
    xbox onderseundt hdtv dus met de resolutie moet het dan dus wel goed komen .......toch ?

14. slicer

slicer iech bin de beste

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 16 dec 2003
  15. Sneltje

Sneltje It Pays to Play

Leuk Bevonden:
    4
    maar werkt het zonder problemen ???

16. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik raad je aan gewoon een goede CRT TV te kopen. Die kleine TFT's zijn wel leuk maar voor een mooie TV met een redelijke prijs moet je toch nog naar CRT kijken. Als je echt ruimtegebrek hebt raadt ik je aan een Sony/Philips/JVC LCD TV"s te bekijken.......

17. gerjan

gerjan Guest

18. slicer

slicer iech bin de beste

Leuk Bevonden:
    0
    ben ook bezig om een crt tv te kopen
    moet alleen ff mijn tft monitortje verkopen
    dus liefhebbers reageer ff

19. TheWalrus

TheWalrus Guest

De ideale oplossing is in mijn ogen een ouderwetse CRT televisie voor TV kijken en een TFT voor de PC.

TFT is beter voor je ogen, leest prettiger, is helderder en gebruikt veel minder stroom. TFT's zijn rustiger voor de ogen omdat het beeld niet meer knippert. Het zijn aan en uitgaande pixels in plaats van geprojecteerde beeldjes.

Het contrast en verversingsnsleheid zijn beter bij een CRT TV. 100hz is rustig voor de ogen maar geen partij voor TFT.

Deel Deze Pagina