PC CD-DVD brander vs X-Box

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door JohanTV, 15 dec 2003.

1. JohanTV

JohanTV Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo gamers,

Wij zijn nieuw op deze site en hebben de volgende vraag.

Wij staan op het punt een nieuwe PC aan te schaffen met daarbij een in ieder geval een CD brander of wellicht een DVD brander. Op dit moment blijkt dat veel gebrande CD´s niet door onze X-box worden afgespeeld.
    Gezien enige discussies op dit forum zijn wij erachter gekomen dat de X-box gekocht in dec. 2002 waarschijnlijk een Thomson is (en dus helaas geen samsung die vrijwel alles afspeelt / btw belachelijk dat wij als consument dit achteraf dienen te constateren!!!).
    Enfin wat voor CD brander dienen wij bij onze nieuwe PC aan te schaffen (CD-R, CD-RW, CD+R. CD+RW etc....), rekening houdend met een Thomson X-box. Tevens is info over een DVD brander welkom (speelt een Thomson dit wel allemaal af?)

Alvast bedankt voor jullie input.

Groetjes

Agnes en Johan

2. jermain

jermain

Leuk Bevonden:
    18
    bij cd's heb je geen + en -... over het algemeen accepteerd een xbox bijna alle cdrw's... met dvd's bijna alleen maar dvd-r's

3. JohanTV

JohanTV Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zover ik weet heb je bij de huidige PC´s CD rewritebles die wegschrijven in de genoemde formaten. Dit kan dus CD-R, CD+R of CD-RW of CD+RW zijn. Hiernaast heb je ook DVD rewritebles die in DVD+of- wegschrijven.

Vanuit deze forums heb ik gelezen dat bepaalde typen (philips, samsung of onze thompson) wel of niet
    -R of +R kunnen lezen...

Het is voor ons dus essentieel om zéker te weten wat de Thomson aankan, zodat we de PC hierop kunnen aanpassen.(meeste PC´s worden met een CD-R/-RW aangeboden)

Groet

Agnes en Johan

4. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Thompson drive pakt dvd-r en dvd+r dus je mag kiezen. De samsung drive neemt alleen dvd-r

5. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Mijn thomson pakt CD_RW's geen normale CD's en van DVD's weet ik niet. Mijn thomson is naar de klote dus daar kan het ook aan liggen.

En Microsoft denk dat ik ff 75 euro ga dokken voor reperatie terwijl ik hem voor 479 euro heb gekocht bij launch toen dat stuk rommel er al inzat. Whaha grapjassen :mad: Kan ik beter een nieuwe Xbox kopen dan dat ik hem laat maken. Echt achterlijk met die thomson maarja... ze doen er niks aan helaas.

6. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Koop een Philips cd-rw schijfje. Zet er muzieknummers op (ongeveer 20 passen er op) en kopieer ze naar de Xbox. Dit werkt wel. Ik heb ook een Thomson drive en zo lukte het mij alleen... :)

7. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2

Mijn thompson leest geen dvd+r en dvd-r uit de liteon +-brander

waar brand jij ze mee?

8. JAW-001

JAW-001 nOOb?!

Leuk Bevonden:
    0
    Het ligt niet aan de brander maar aan de schijfjes. Verder zit er ook een verschil tussen de ene en de andere thomson drive. Dus gewoon ff uitproberen welke schijfjes jouw thomson goed leest. Zelf heb ik altijd nashua -r maar die werken weer niet bij een vriend, hoewel hij ook een thomson heeft.

/edit ze lezen beiden geen cdr/rw

Laatst bewerkt: 15 dec 2003
  9. Slayer

Slayer xbox is deadly

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kon alleen maar muziek afspelen met een philips cdrw-80 dvd lukte bij mij niet of ik doe wat verkeerd ik brand ze met een plextor en hij draade hem perfect af in mijn xbox.
    /Mod Fardo: Niet over ombouwen praten hier

10. BFalcon

BFalcon Cupra power

Leuk Bevonden:
    4
    Ehm... dat stukje van om te b**w*n heb ik niet gezien in zijn post. Jullie wel? ;)

11. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb al meerdere schijfjes geprobeert....

Arita +r en -r
    princo's -r

princo's die gebrand zijn op een pioneer doen het vreemd genoeg wel:{

12. MixmasterMike

MixmasterMike Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    is het niet hypocriet om te lopen te zeiken over gebrande game's als een Illigale film dvd tread wel OK is

13. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    tuurlijk niet, we zijn hier allemaal van plan onze home-video's op een dvdtje te zetten, en gezellig met de hele familie te kijken..

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nog even voor de duidelijkheid

Modchips - Illegale praktijken.

Praten over modchips of het kraken van de Xbox is niet toegestaan. We willen het gebruik van modchips namelijk niet in de hand werken. Daarmee benadeel je uiteraard de mensen die een modchip gebruiken voor het spelen van originele import-games, het is helaas niet anders. Over deze beslissing is geen discussie mogelijk en topics waarin deze praktijken worden besproken worden onherroepelijk gesloten en/of verwijderd.

15. JohanTV

JohanTV Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Allemaal leuk en wel deze discussies, maar we dwalen mijns inziens echter toch ietwat af van mijn initiele vraag :)

Wie kan mij nu echt een concreet, onderbouwd en eensluidend antwoord geven welke formaten cd´s en dvd´s de thomson aankan ?
    Wellicht iemand van de redactie ?

Als niemand dit echt met zekerheid weet, waar kan ik dan deze vraag stellen (als deze al te beantwoorden is).

Groet

Johan

Laatst bewerkt: 16 dec 2003

Deel Deze Pagina