Gamespot: Opvolger Xbox ook digitale videorecorder

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door huub, 7 jul 2002.

1. huub

huub * Gl@diatorZ *

Leuk Bevonden:
    0
    Ondanks een tegenvallende verkoop van de Xbox, zou Microsoft al sleutelen aan een opvolger. Dat staat te lezen in een artikel van het zakenblad Red Herring. De nieuwe Xbox zou de console combineren met features van Microsofts Ultimate TV, zodat het toestel als digitale videorecorder kan worden gebruikt.

Het artikel in Red Herring voorspelt voor Microsoft een verlies door de Xbox van 773 miljoen euro dit jaar en 1,13 miljard euro in 2003. Eén van de problemen is dat elke Xbox circa 335 euro kost om te maken, zegt Red Herring. De console wordt echter voor minder verkocht, na een reeks prijsverlagingen in het consolewereldje. Paradoxaal genoeg maakt MS dus meer verlies naarmate ze meer consoles verkopen. De strategie is dan om op software en in de toekomst online diensten geld te verdienen.

Een andere bron van inkomsten zou een 'hybride' Xbox zijn. Volgens Red Herring wordt daar nu al negen maanden aan gewerkt en zou het gaan om een toestel dat zowel als console en als set-top box kan dienen. De machine zou onder meer functioneren als een digitale videorecorder. Door de toevoegingen van andere componenten, zoals een grotere harde schijf en tuner, zou de prijs wel stijgen. Het artikel stelt dat er voor de hybride 515 euro zal moeten betaald worden. De lanceringsdatum van het toestel zou ergens in 2003 liggen.

Is dit nieuws of staat dit al ergens anders in een thread ofzow?

2. huub

huub * Gl@diatorZ *

Leuk Bevonden:
    0
    of iemand commentaar ofzow?

3. matn

matn .

Leuk Bevonden:
    0
    nee want jij bent oninterresant
    jij bent zo saai dat ik er van moet :r

maar toch bin ie eeeeeee bessen kel

4. DesertFox

DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    oud nieuws , ook al zoiets van de week vermeld op Xboxworld.nl volgens mij...

:{

5. huub

huub * Gl@diatorZ *

Leuk Bevonden:
    0
    onee he daar heb je matn weer........................

6. MasterCp

MasterCp Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jah had ik ook al gelezen.. alleen Sjit hee.. laat ze Xbox 2 dan op zn minst zo maken dat de spellen en controllers van xbox 1 ook het erop doen anders voel ik me wel gruwelijk genaaid :confused:

7. DaNnAi

DaNnAi WhO's Ya DaDDy ?!?!

Leuk Bevonden:
    0
    Wie heeft er ooit gesproken over een XBOX 2!?!?!??!?!

Er is gemeld dat er een 2e xbox range aankomt, het verschil tussen de huidige en de komende xbox is alleen dat er een grotere HD inkomt en de optie om digitaal op te nemen van MS digital channel ( alleen in USA ) verder blijven de specs van de console zelf hetzelfde.

Maar als je volgende keer nou eens de searchfunctie gebruikt, dan bespaar je al dit commentaar.

Laatst bewerkt: 8 jul 2002
  8. MasterCp

MasterCp Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok pappa....:'-(

Deel Deze Pagina