Normale en ervaren gebruikersgedeelte

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door [2k], 22 dec 2003.

1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ik zie ontzettend vaak van die noobthreads als: welke game moet ik kopen, threads die er al tich keer zijn.
    New thread gedrukt ipv reply.

Nu is iedereen in het begin nieuw op een forum en weet hij niet alles (ondanks de faq, die meestal niet gelezen wordt).

Toen dacht ik aan The Green Mile, waar je een bepaald aantal dagen geregistreerd moet zijn (met posts in juiste forumgedeelte) en leek het me erg prettig om zoiets ook in games-gedeelte te doen.

Zo heb je een ruimte voor de meer ervaren forum-gebruikers die weten wat ze wel en niet mogen. Daarnaast heb je dan een ruimte voor de nieuwkomers die nog niet alles weten en waar dus veelal de loze threads komen.

Als de gebruiker een aantal dagen lid is kan hij naar ervaren honk om daar serieuze threads te openen of er in te discusseren.

Zo hebben de ervaren gebruikers dus geen last meer van die noobthreads (want ik wordt ze soms wel zat, en ik denk dat ik niet de enigste ben) en toch kan iedereen op het forum om zijn/haar vraag te stellen, discussie aan te gaan etc.

Misschien wat voor versie 3?

2. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Misschien kun je dan beter een apart Noob forum openen zodat ze daar eerst kunnen oefenen en dan wil in de andere threads kunnen kijken, mar bijv. pas na 14 dagen kunnen posten.

3. gamer2003

gamer2003 xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Dan zit je dus eerst in het nieuwkomers gedeelte, waar allemaal opsomtopics zijn, en als je dan later in het ervaren gedeelte komt weet je niet beter of iedereen maakt opsom topics.

4. Shadow89

Shadow89 Shadow

Leuk Bevonden:
    0
    Op dit moment staan er op de mainpage onder jou thread 4 andere threads, waarvan er 3 gesloten zijn.
    Het zou idd wel wat zijn, maar mensen die nog niet geregistreerd zijn en op het forum willen om bijv. wat te vrage (wel een serieuze vraag), registreren zich dan voor niks, omdat ze eerst moeten wachten.

5. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Hm.... Misschien wel een idee ja, mits het goed wordt uitgevoerd...

6. martez

martez New Member

Leuk Bevonden:
    1
    Om het games gedeelte gaat deze site uiteindelijkk toch om?
    Dan kom je op deze site en dan kun je alleen op de xbazar en nog een paar forums, maar de games forums geven je een indruk van de games. De andere forums zijn eigelijk alleen gebruik van voor andere nutteloze maar wel grappige dingen.

7. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dat werkt toch juist niet? De 'noobthreads' zoals je noemt ontstaan uit luiheid. Men leest de FAQ niet waardoor men niet weet wat wel en niet mag. Ik zie niet in wat er dan verandert wanneer je twee gedeeltes hebt?

8. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    En hoe kan iemand nou leren hoe het echt moet als die alleen maar tussen andere nieuwelingen zit. Dat schiet toch ook niet op.

Het is trouwens ook niet echt goed voor het forum zelf. Op het moment dat ik op een forum kom en er wordt gezegt dat ik nog niet op het games gedeelte mag omdat zonder dat ik iets gepost heb zij zo zeker weten dat ik slechte/foute threads aanmaak dan ben ik weg.

9. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    In die noobgedeelte heb je ook gewoon gamethreads etc. En ze kunnnen eventueel in ervarenzone kijken maar niet reageren of threads aanmaken. Ervaren gebruikers hoeven dan geen noobthreads te zien als ze in het ervaren gamesforum gedeelte zitten, wat nu wel het geval is.

Als een gebruiker enige tijd actief is en bekend op het forum dan weet hij dat hij geen opsomthreads moet maken of threads als welke game, welke veelal door nieuwkomers gemaakt worden.

Waarom zit er anders een periodetijd op the green mile, terwijl je zou zeggen dat iedereen daar offtopic kan praten, nieuw of niet nieuw?

edit: je komt wel op het gamesforum, maar niet dezelfde als waar de ervaren gebruikers zitten. Niet iedereen gedraagd zich als noob, maar ik heb vele loze topics gezien, aangemaakt door groentjes.

Laatst bewerkt: 22 dec 2003
  10. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Dit werkt natuurlijk nooit!! Ze moeten leren hoe het moet dus ze moeten juist met de ervaren mensen discusseren, toch? Of zie ik het nu helemaal fout...

11. DIABLO

DIABLO Your Soul Is Mine!

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm.. Ik denk gewoon dat het beste is wat je kunt doen.. Is als iemand op het forum wil rond gaan surfen... Eerst de faq krijgt te zien.. en daar onderaan Agree or disagree.. ''en als je op agree klikt ga je automatisch door naar het forum natuurlijk''
    Het is tenminste al een begin, Ok velen zullen hem denk ik dan alsnog niet lezen, maar ze krijgen hem zowiezo te zien. Dus dan kunnen die noobs in iedergeval niet beweren dat ze geen faq hebben gezien.

12. ElPresidente

ElPresidente Undercover Mod

Leuk Bevonden:
    0
    Er moet geen verschil zijn tussen de '' nOObs '' en de ervaren gebruikers.

Veel mensen komen op een forum om te discuseren dan kan je het niet maken om onderscheid te maken tussen ervaren gebruikers en '' nOObs ''.

Elp

13. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Iedereen weet dat er een faq is, staat ook als s ticky bovenaan de threads en naast zoeken etc. Alleen zoekt nog niet iedereen altijd, ondanks het duidelijks is aangegeven of leest de faq. Je kan eerste keer wel faq tevoorschijn laten komen maar die wordt direct weggeklikt, net zoals bij installaties dat je meestal niet die hele faqs leest.

14. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    ik zit nu ongeveer sinds ongeveer 10 dagen na de release van de Xbox op dit forum en ik heb nog NOOIT de faq gelezen.
    Wat er ook voor gezorgt heeft dat ik wel eens een foutje heb gemaakt maar een loze thread aanmaken heeft niks met het NOOB zijn te maken maar eerder met de persoonlijkheid van de persoon zelf.
    't zal over het algemeen ook nog wel wat liggen aan de leeftijd want zoals ik een jaar geleden nog uit me slof kon schieten over zo'n kut opmerking in Xbazar kan het me nou eigenlijk geen ene reet schelen :)

en hoe wou je eigen het verschil gaan maken tussen iemand die ervaren is of iemand die 'normaal' is? Er zijn hier zat mensen die na anderhalf jaar alsnog een lompe boer kunnen zijn en gebanned worden. Maar er zijn ook zat mensen die hier 1 dag zitten en gewoon goed kunnen meediscussieren of een goede thread aanmaken.

En wat maken die loze threads eigenlijk uit? Tuurlijk is het niet handig dat de helft nergens op slaat maar die lees je dan toch gewoon niet...
    Om eerlijk te zijn vind ik het vaker belachelijk hoe de 'ERVAREN' gebruikers een beetje een nieuweling lopen af te katten omdat ie een thread heeft aangemaakt die gaat over een release date van een game. En dat soort personen hebben we nou niks aan...niet aan de personen die nog wat moeten leren hoe het hier gaat maar aan de ervaren gebruikers die zichzelf zo goed vinden dat ze een 'normale en ervaren gebruikersgedeelte' willen.

Laatst bewerkt: 22 dec 2003
  15. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Noob is misschien wat hard uitgedrukt, en je er zijn altijd mensen die snel met het forum kunnen omgaan en die na lange poos nog de boel verzieken.

Maar persoonlijk stoor ik me dus wel aan die threads over releasedata. Het is een kleine moeite om er achter te komen dat op tothegame bijv de releasedata van games staat.

Ik zou het iig fijn vinder als er minder onzinthreads komen met bijv een thread of vergelijking waarvan er al ontzettend threads zijn.

16. SijmeZ

SijmeZ Family Guy

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind wel dat het een belangrijk onderwerp is. Ik verlang nog weleens terug naar de dagen waarop je kwalitatieve threads had waarin goed antwoord werd gegeven. Door de massa die zich aanmeldt op deze site krijg je veel meer onzin-threads. Zo erger ik me ziek als ik weer op het Games Forum kom en er staan er zo'n 4 gesloten threads en dan nog enkele threads die over hetzelfde onderwerp gaan, die vaak nutteloos zijn geopent. Domme antwoorden vind ik redelijk erg, maar sommige 'noobs' openen er zelfs een aparte thread voor!

Ik denk dat dat niet gaat helpen hoor. Juist de mensen die dit forum 'verzieken' zijn de mensen die zulke dingen zien en gelijk Agree drukken. De verantwoordelijke mensen zullen misschien nog wat lezen, maar de zogeheten noobs zullen echt gelijk Agree drukken. Zulke FAQs worden gelijk weggeklikt, het is jammer maar waar. Ik denk dat een oplossing voor dit probleem nog lang zal duren...

17. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9

Het probleem is nou eenmaal dat hier geen oplossing voor is. Het forum in 2en splitsen vind ik gewoon totaal geen optie. Je zou het zelfs discriminatie kunnen noemen.
    En ook al vond ik de thread vroeger ook beter het is nou eenmaal onmogelijk om met 7000+ members wat elke dag ook nog eens stijgt een forum op hetzelfde niveau te houden. Tis jammer maar het kan nou eenmaal niet anders.

18. masterChief88

masterChief88 sesamstraat!

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind dat de groentje's wat strenger moeten worden aan gepakt, vanmiddag was er ook 1, die opende eerst een thread over een wat ouder spel (waar al lang een thread over was), en die ging dus dicht, en hij is nog niet dicht, of hij opende een thread over een nieuw spel, dat binnenkort uit moet komen.
    daar erger ik me wel aan, maar ik vind dat het 1 ''kan'' gebeuren.
    de meesten doen het dan een 2e keer wel goed

Deel Deze Pagina