Xbox Gejat

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door frankx, 22 dec 2003.

1. frankx

frankx The Old Guy

Leuk Bevonden:
    21
    Jawel, een paar "vrienden" hebben ingebroken in mijn huis :'-( .
    Wat mis ik o.a. (en nog meer, maar niet relevant voor hier)

Complete xbox met xbox live en 3 controllers + games.

Tips gevraagd, misschien is dit ook als eens iemand anders overkomen vandaar.

1 is het mogelijk om mijn live account incl. gamertag (frankx) te blokken door microsoft.
    2 kan ik nadat ik een nieuwe box heb mijn oude gamertag weer gebruiken of activeren.
    3. is het mogelijk om de gejatte box helemaal te bannen op xbox live door microsoft (door b.v. mac adress)?
    4. hoe veilig is mijn credit card info op mijn xbox?

Ik zal morgen deze vragen ook ff aan de xbox helpdesk stellen. als ik antwoorden heb post ik deze even. voor een
    FAQ (voor gejatte boxen).

2. OCM3RZ

OCM3RZ Ik vereer Mezelf

Leuk Bevonden:
    0
    Oef, dat is erg, erg zonde.
    Ik denk dat Microsoft je wel kan helpen met het blokken van die Xbox, als ze verzekeringspapieren zien waarin staat dat jouw Xbox is gestolen.
    Activeren op een andere Xbox kan alleen via account recovery, met een memorycard. Aangezien degene die hem heeft gejat je heus niet ff je account op je memorycard laat zetten.
    Je creditcard info is erg onveilig, wanneer diegene op Xbox Live gaat op het dashboard kan hij alles zien. Ik zal FrankX wel toevoegen aan mijn friendslist en wat in de gaten houden nu ik zoveel online ben, oké?

Laatst bewerkt: 22 dec 2003
  3. frankx

frankx The Old Guy

Leuk Bevonden:
    21
    Thnx, maar voor zover ik me kan herinneren, moest je voor je credit card info een password invoeren voordat je daar kwam (laatste cijfers van je card),
    Kan iemand dat ff checken?

En mijn credit card heb ik nog, dus deze eikels hebben niet die info die ze nodig hebben.

4. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    dat klopt niet helemaal.
    Als je de info van je account wilt bekijken moet je toch de laatste 4 cijfers van je CCnummer invoeren en als je dat lukt staan alleen de naam van de pashouder en de laatste 4 cijfers daar, dus ze zullen nooit je hele nummer zien.

5. Lionhard

Lionhard Guest

en dat niet alleen... je kan al je aankopen met je credit card binnen 30 dage terug laten boeken :)

6. Darko

Darko Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lol is er nou ingebroken bij je huis of is je xbox gejat door bekende ^_^ ik raad je de politie aan als over bekende gaat:p

7. nelis1980

nelis1980 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat van die "vrienden" staat tussen haakjes he sarcasties bedoeld denk ik

en verder hoef je je geen zorgen te maken of over je credit card gegevens die kunnen ze nooit achter halen !!!
    je kan een account recovery doen op je nieuwe console waardoor je account alleen nog maar gebruikt kan worden op je nieuwe console !!!!
    daarvoor heb je geen memory pack nodig dat is niet waar wel heb je dan je cc gegevens weer nodig ! maar dat is normaal
    veel succes

8. waarom Live blokkeren? Schakel de politie in!

9. frankx

frankx The Old Guy

Leuk Bevonden:
    21
    @darko: ingebroken in mijn huis, dus geen bekende (althans dat hoop ik niet)

@Nelis1980.: thanx ik bel hier MS nog ff over voor de zekerheid.

@sam f.: Uiteraard is dat het eerste wat ik heb gedaan. En live blokkeren, reden: de eikels die nu mijn box hebben wil ik zo min mogelijk lol laten beleven aan mijn xbox.

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    prachtig! zodra ze op live gaan krijgen ze een IP ... dus als je de live desk belt kan je vragen of ze het IP nummer door kunnen geven aan de politie, zodat ze jou "vrienden" kunnen aresteren

NB je kan ook vragen of ze je account willen uitschakelen....politie doet vaak zijn werk niet

11. frankx

frankx The Old Guy

Leuk Bevonden:
    21
    Net ff Microsoft gebeld.
    Werken perfect mee.

Mijn Gamertag "FrankX" is nu gedisabeld. Binnen 60 dagen kan ik (en alleen ik) MS weer bellen om hem te activeren en ik kan onder mijn "oude" tag weer verder op mijn nieuwe xbox.
    Moet ik nog wel ff een nieuwe xbox + acc kopen (maar dat ga ik zekers doen).

De gestolen xbox kan dus vanaf nu niet meer op live, en mochten ze het proberen wordt het IP gelogd (voor zover je daar iets aan hebt).

Verder staan de CC gegeven geencrypt op de disk, dus ook daar hebben ze nix aan (zoals nelis omschreef in een post hierboven)

Kortom MS werkt prima en snel mee.
    Nu nog ff de rest van de ellende regelen (politie, verzekering etc).

Ik hoop jullie binnenkort weer on-line te zien.

12. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    is je xbox ook verzekerd??

13. Neom

Neom Crazy Gamer.........

Leuk Bevonden:
    0
    dat heet inboedelverzekering en daar is alles in meeverzekerd wat in huis staat, wat een uitvinding hé

14. OCM3RZ

OCM3RZ Ik vereer Mezelf

Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig.

Lol@Neom: *doet alsof zijn Xbox is gestolen en krijgt een nieuwe :cool:

15. XBOXLIVE!

XBOXLIVE! Guest

Waarom zouden je vrienden je xbox stelen?

16. Maas

Maas besjoh!

Leuk Bevonden:
    1
    |:-

17. frankx

frankx The Old Guy

Leuk Bevonden:
    21
    @xboxlive: zie post nelis1980 hierboven

en ja alles is verzekerd, alleen kost het je uiteindelijk altijd geld. En een hoop elende om alles er rondom heen te regelen.

En dan hebben we het niet over het gevoel dat er dieven in je huis zijn geweest die overal doorheen hebben gesnuffeld zonder dat je thuis was.

18. Klote dat alles gejat is Franxs.
    Maak anders even een lijstje met alle games die 'verdwenen'
    zijn. Dan kunnen we onze ogen openhouden voor het geval het hele pakket ergens op marktplaats ofzoiets wordt aangeboden.

19. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als ik me goed herinner was er tog ook een code
    met de letters op je joystick die je gegevens ' beschermde '.
    bv XYBA en dan kreeg je toegang en dan zoals eerder vermeld
    de nummer van je cc.

20. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    zie kode met letters was gewoon een password die je op je xbox live KAN zetten, dus dat heeft niet iedereen eropzitten.

Deel Deze Pagina