Waarom ik mijn Xbox heb weggegeven

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Tulip, 26 dec 2003.

  1. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19

    jah maar weet je ook waarom???:)
     
  2. Tulip

    Tulip This space for rent

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    Uiteraard weet een ontwikkelaar dat.
    Hij leest ook reviews, verkoopstatistieken en hij zal -als hij verstandig is- marktonderzoek doen.
    En dat is meteen het probleem.

    Als een taartenbakker weet dat hij van taarten met aarbeiensmaak er zeker 100 zal verkopen, moet hij wel gek zijn om pindakaas op zijn taartbodems te gaan smeren.
    Dat is heel verstandig.
    Ik krijg dan alleen als consument wel de keuze uit erg veel soorten aardbeientaarten maar ik mis een pindasmaakje.
    (en nee, ik heb NIETS tegen aarbeien of pindakaas) ;)
    De bakker zal mij voorlopig alleen nog zien voor brood, een croissantje of een tompoes.

    Knullige vergelijking misschien maar ik hoop dat je snapt dat ik geen trek meer heb in taart.
    (Na het voortreffelijke kerstdiner alleen maar verstandig, trouwens)
     
  3. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Tulip, zo denk ik dus over xboxlive. ik twijfel dus heel erg om het niet te verlengen > aangezien ik niet meer live ga op de box > dat doe ik nl al op mijn pc (in 't begin was het wel leuk > maar het werdt steeds minder > laatste keer dat ik speelde was geloof ik in augustus, het heeft mij erg veel verveeld denk ik.....)

    en aan de xbox zijn toch best wel veel kosten verbonden > ik ga het steeds meer aan veel nuttigere dingen uitgegeven en minder aan spellen......
     
  4. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    en dat is dus erg persoonlijk, niets mis mee uiteraard, maar daar heb ik iig nog wel trek in, samen met de meeste gamers ;)


    maar ik snap wat je bedoelt hoor, maar ik stoor me er (nu) niet aan...
     
  5. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik begin ook het gevoel te krijgen dat ik de Xbox aan het uitspelen ben (en mijn PS2 heb ik uitgespeeld). Vroeger kocht ik meer games dan nu, desondanks dat ik nu een groter budget heb. Maar ik hou mijn Xbox nog bij in de hoop dat Halo 2, Fable, Sudeki, DOA:eek:, Ninja Gaiden (, DOA: Chronus?) de speelduur van mijn Xbox nog kunnen verlengen.

    Zoals je zei komen dat meer orginele titels uit op de pc en daarom ga ik mij ook meer concentreren op de pc met o.a. volgende games:

    Half-Life 2: de interactiviteit met de omgeving zou ongekend moeten zijn en en daarom deels orgineel.

    Far Cry: De vrijheid en de euhm zichtafstand zouden ongekend moeten zijn, wat de game dan ook deels orgineel maakt.

    Doom III: De creepy sfeer zou ook van onbekend niveau moeten zijn en daarom (alweer) deels orgineel.

    Nu hoop ik dat de 3 bovenstaande titels hun verwachtingen waar maken en nog orgineler uit de hoek komen (maar in deze tijd is dat eigenlijk niet meer makkelijk) dan bekend is.

    De komende jaren zal orginaliteit moeilijker en moeilijker te creëren zijn (zelfs Nintendo begint in herhaling te vallen). Dus het enigste wat ze kunnen doen is de bestaande 'orginaliteit' te perfectioneren tot die ook perfect is. Wat er dan gebeurt zal van de technologie afhangen (4 dimensies?).
     
  6. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0
    bij mij heeft het ook 'vooral nu' met mijn budget te maken > dat ik weinig games koop (misschien doe ik daarom weinig live)
     
  7. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    Lekker boeiend waarom jij je xbox hebt weggeven,
    er zijn tientallen mensen die juist de xbox kopen.
    -maybe it was destined :D ( voor de xbox dan )
     
  8. Fortune®

    Fortune® Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb jij nooit over nagedacht om een Gamecube te halen. Hoe gek het ook klinkt, komen er op de cube meest inovatieve en vernieuwende spellen op. Wat denk je van: Metroid Prime,Viewtiful Joe ,Eternal Darkness: Sanity's Requiem ,The Legend of Zelda: The Wind Waker ,Super Monkey Ball, en ga zo maar door. Allemaal spellen die net iets anders zijn en toch leuk zijn om te spelen. Ik heb zelf een cube erbij gekocht, doordat Nintendo als enige bedrijf op deze wereld de ballen heeft om iets origineels te maken en ook andere bedrijven aanmoedigt om zulke spellen op de gamecube te ontwikkelen.
     
  9. Tulip

    Tulip This space for rent

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah... Wat is er toch eigenlijk mis gegaan met die virtual reality hype van een jaartje of 2/3 geleden?
    Hier had Microsoft toch heel mooi de draad kunnen oppakken.
    In plaats van een headset, een VR helm.
    Echte 3d had best wel iets gehad, denk ik.

    Gemiste kans, jammer.
     
  10. Tulip

    Tulip This space for rent

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk niet nee.
    Misschien iets om het komende weekende eens over te peinzen.
    Je hebt me in ieder geval iets gegeven om over na te denken.

    Hoe dan ook, het is laat dus ik kruip lekker onder de wol.
    Bedankt iedereen voor jullie reacties tot zover.
    ...morgen verder. Have a nice snurk!
     
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Dat virtual reality shit van 2/3 geleden was bagger. Ik denk dat MS dat niet heeft gedaan omdat:
    1. De technologie nog niet zo ver gevorderd was/is om het echt goed te doen.
    2. Het te veel geld kost om het echt goed te doen.
    3. Ze er gewoon niet aan hadden gedacht.



    Zelda; TWW is eigenlijk niet zo orgineel. Het is gewoon Zelda: OoT gameplay met Cel-shade graphics (wat tegenwoordig ook niet meer orgineel is). En laat dat nu spijtig genoeg de enigste game zijn die developed is door Nintendo. Over de rest van die GC games ben ik het tamelijk mee eens.

    Oh ja, ik ben geen Nintendo hater. Integendeel.
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2003
  12. xboxjunkie

    xboxjunkie Kapotboks 360!!!

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    0
    hij is een xbox niet eens waaard als ie er zo over praat..
     
  13. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Waar slaat dat nou weer op? :{ Als Tulip uitgekeken is op zn Xbox dan is dat zn goed recht, daar heb jij of wie dan ook helemaal niet over te oordelen. De xbox is niet zo heilig als soms wordt beweerd hoor....
    Ik ben persoonlijk blij met mn Xbox, en zolang er genoeg goede spellen in het vooruitzicht blijven zal ik met veel plezier blijven gebruiken. Ik ben alleen zeker geen hardcore gamer, ik koop alleen echte toppers en het is ook wel eens voorgekomen dat mn Xbox langer dan een maand (:eek:) niet aangeweest is (zat meer op het forum dan achter mn xbox :D).

    Tulip, ik wens je veel plezier zónder Xbox, en ik zou zeggen: geniet van je oude dag! ;)
     
  14. Corolla Friend

    Corolla Friend Bhuddymahn

    Berichten:
    232
    Leuk Bevonden:
    1
    Volledig eens Met Darkwing :) Koop een Gameqube zou ik zeggen! Als je écht vernieuwing in spellen wil kan je die het best kopen lijkt mij zo...
     
  15. nielsracing

    nielsracing My vinyl

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    1
    @ Darkwing

    Zal ik dan ook een nieuwe thread openen, als ik bijvoorbeeld m'n controller aan m'n neefje geef.
    Of als ik een spel verloot.
    Of als ik m'n Advance Scartkabel weggeef
    Ga zo maar door:confused:

    Dit is toch allemaal onzin!
     
  16. PPM

    PPM Blaataap

    Berichten:
    292
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een interessante thread zeg!

    Je ziet wel dat mensen heel snel hun eigen conclusies trekken en vaak niet eens goed lezen.

    Ik ben het wel een beetje met Tulip eens, echt heel veel vernieuwing vind je de laatste tijd niet op de xbox. Maar op zich is dat ook niet zo raar: MS moet de verkoop van de xbox nog wat opkrikken en hoe kan dat het beste (en zonder al teveel risicos te nemen) door beproefde formats van spellen uit te brengen die de massa graag wil zien.
    Je krijgt daardoor wel een vrij platte aanbieding van spellen, maar ik denk dat we de xbox nog wat meer tijd moeten geven om zich wat meer te vestigen (voor zover dat nog niet gebeurd is). De tweede generatie spellen is er pas net.
     
  17. Wasabi

    Wasabi Forza Utreg

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja precies maakt mij het uit dat jij je xbox weg doet:confused:
    Wel zonde wie doet hem nou weg8)
     
  18. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
  19. cortana

    cortana A.I

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb niks tegen de threadopener maar wat moeten wij met jouw problemen?

    Waarom komt er zo weinig vernieuwende dingen, omdat het meeste al gebruikt. En als er iets nieuws is, dan is het binnen een maand al weer oud want dan gaat iedereen het doen. Cell shaded, vietnam games en filmlicenties.
     
  20. Mr.blond

    Mr.blond Active Member

    Berichten:
    911
    Leuk Bevonden:
    1
    Jeetje gasten, gaan we stoppen met in te hakken op de threadopener/het onderwerp van deze thread?
    Ik beschik over profetische gaven: JA!
    Ik vind het een interessant gegeven, iemand die zijn Xbox wegdoet. Oftewel kunnen jullie proberen het te begrijpen oftewel kunnen jullie proberen argumenten te zoeken waarom hij een nieuwe moet gaan halen. Maar door de threadstarter aan te vallen kom je geen stap verder.
     

Deel Deze Pagina