1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Waarom ik mijn Xbox heb weggegeven

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Tulip, 26 dec 2003.

  1. X BelieveR

    X BelieveR Im the X priest

    Berichten:
    415
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeg dan meteen: "ik ben geen eigenlijk helemaal geen gamer en ik had nooit een console moeten kopen". Ik bedoel: halo en kotor zijn uber orginele games. Fable, BC, Kameo, Halo 2, Doom 3, Half Life 2, TF LIVE online, Full Spectrum Warrior enz moet je nu allemaal missen. Maar ja als je een goed boek verkiest boven een goede game moet je dat zelf weten, maar ga niet de hele xbox afkraken, want JIJ bent er gewoon de persoon niet voor!

    Ik kan persoonlijk niet meer zonder live, kzit in een clan en heb er heel wat vrienden gemaakt. Tis echt lache! Maar ja als jij het een veredelde chatroom vindt, moet je dat zelf weten.... Dan heb je toch wat gemist IMO
     
  2. Tulip

    Tulip This space for rent

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: Re: Waarom ik mijn Xbox heb weggegeven

    Goed lezen hoor, X Believer anders mis je een groot gedeelte van waar de grote mensen over praten.
    Nou vooruit, speciaal voor jou nog 1 keertje dan:

    Ik speel al heel lang games.
    Sterker nog, ik speelde al games toen de meesten van jullie nog slechts een schalkse blik in de ogen van je vader waren.
    Met mijn meer dan 45 jaartjes behoor ik tot de veteranen.
    Wie van jullie heeft nog jetset willie gespeeld of de originele pong? Kortom, je uitspraak dat ik geen gamer zou zijn is wel erg kort door de bocht.
    Maar goed, het is je vergeven.

    Ik verkies ook geen boek boven een goede game, dat heb je ook mis.
    Het hele punt is nu juist dat ik een goed boek verkies boven een onorigineel game.

    Het is allemaal 'nog-meer-van-hetzelfde', snap je?
    Een racegame is een game waarin je zo snel mogelijk van A naar B moet zien te komen.
    En of daar nu betere graphics, een verhaallijn, speelmodi of live aan wordt toegevoegd, het is nog steeds: zo snel mogelijk van A naar B.

    En DAAR ben ik nu op uitgekeken.

    Je zult me even moeten helpen, X believeR, want ik kan nergens terugvinden waar ik de Xbox heb afgekraakt, zoals je schrijft.
    Zou je dat nog even in deze thread willen schrijven? alvast bedankt.
    Ik kan namelijk moeilijk uitspraken verdedigen die ik zelf niet herinner of kan terugvinden. ;)
     
  3. Tulip

    Tulip This space for rent

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel goed!
    precies mijn punt.
    Er is niets echt vernieuwends (meer) op de markt.
    ALS dat er al is dan is het vaak alleen te vinden op de pc-markt.

    Een aardig voorbeeld hiervan is de nieuwe game X2, the threat van een Duits softwarebedrijf.
    En zelfs DAT spel is eigenlijk niet meer dan een gerecyclede "Elite".
    (Wie kent dat nog? De open-ended space trader, gemaakt door David Braben? )

    En o ja, al ben ik natuurlijk blij dat je niets tegen mij hebt :p wil ik toch nog even kwijt dat ik helemaal geen 'probleem' heb.
    Sterker nog...ik ben een probleem kwijt. ;)
     
  4. Tulip

    Tulip This space for rent

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    In 2 woorden: problemen voorkomen

    Troost je, ik hou ook van jou hoor.
    Aleen....op een ANDERE manier. ;)
     
  5. Tulip

    Tulip This space for rent

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen idee wat het jou zou uitmaken?
    Vertel het ons eens.
    In ieder geval bedankt dat je hebt bijgedragen tot deze thread, kerel!

    Ik vind het -uiteraard- niet zonde dat ik de Xbox heb weggegeven.
    Het is altijd beter dat een ander er plezier aan beleeft dan dat het apparaat bij mij ergens stof staat te verzamelen.
    Dat zou pas zonde zijn.

    Zo, en nu ga ik lekker C&C generals spelen.
    ...op de pc. *)
     
  6. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Joh, lekker vernieuwend man ;)
     
  7. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    \

    Ja dat vroeg ik me ook al af wat is er dan vernieuwend aan die game?
     
  8. Tulip

    Tulip This space for rent

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    Niets.
    Ik heb trouwens het nieuws van 4 uur gemist dus het KAN zijn dat ik die aankondiging van de grondwetwijziging heb gemist waarin staat dat ik geen games mag spelen.

    Ok mannen.
    Speciaal voor jullie dan:
    De Xbox is de schitterendste uitvinding, de prachtigste verbetering, de meest onovertroffen innovatie en de subliemste technologische doorbraak sinds de uitvinding van het wattenstaafje.
    De games zijn onovertroffen, magnifiek, ongehoord geestig en van een ongelooflijke kwaliteit.

    Als jullie nu zo aardig zouden willen zijn om de grote mensen een kans te geven om terug te keren naar de gewone discussie dan zou dat erg vriendelijk zijn van jullie.
    Alvast bedankt, mannen!

    ---------------------------------------------

    Even terugkomend op dat virtual reality gebeuren van een paar postings terug, toch denk ik dat Microsoft hier een kans heeft laten liggen.
    De redenatie dat zoiets niet zou gaan omdat het draagvlak niet groot genoeg zou zijn onder publiek en onder ontwikkelaars gaat denk ik niet zo goed op.
    Kijk bijvoorbeeld naar wat MS nu gaat doen bij de Xbox2.
    Een hele aparte drager voor de software om het kopieren tegen te gaan.
    Ze voeren die technologie zonder problemen in.
    En waarom ook niet?
    Het zal de softwarebakkers worst wezen of ze hun software op een bandje, schijf of chip schrijven.
    Als wij ze maar kopen.
    hetzelfde kan worden gezegd van VR.
    Ik ben geen techneut maar ik denk dat de routines om je games 3d te maken niet de grootste kosten zullen meenemen in je investeringspotje.
    En of ik nu een oncomfortabele helm, of -al even- oncomfortabele luister/spreek apparaat op mijn hersenpan zet maakt me niet echt veel uit.

    Het zou wel eens een doorbraak kunnen betekenen bij het grote publiek dat al jaren vanallerlei hoort over VR maar er nooit iets van gezien heeft.
    Ja, 3d gamen zou mij wel weer kunnen boeien.
    Hmmmmmm......
     
  9. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    En bedankt.
    Chill maar hoor, ik bedoelde het sarcastisch :eek:
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2003
  10. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Hmm, Hmm, HMM.....

    Ik begrijp je, want als 45 jarige "veteraan" kan je op een gegeven moment natuurlijk genoeg krijgen van gamen, vandaar dat je je xbox weggeeft. Ik heb er ook nagedacht om (no shit) te stoppen met gamen en te gaan breien ofzo 8) Maar toen ik hoorde dat je met de xbox op het internet kon e.d. ben ik toch nog maar ff doorgegaan... No regrets :cool:
     
  11. MiracleMind

    MiracleMind Ik speel nooit games

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    Tulip, ik ken jouw gevoel wel. (loop ook al hele tijd mee...)

    Je ziet alles steeds weer herhalen dat je vroeger onder DOS ook tegenkwam. Veel games komen in een nieuw jasje weer terug op andere platformen.

    En ik ken genoeg mensen die het heel leuk vinden retro-games via on-line gaming op internet te spelen. (Alleen weten nieuwkomers vaak geeneens dat dit reeds zeer oude games zijn en soms al 15 jaar bestaan! (= zeer belegen in IT-termen, mens-erger-je-niet houd het al wat langer vol)

    Maar toch 2 argumenten om jouw toch uit de kast te krijgen:

    1. Als je een gezellig oud bordspel doet, bv. monopoly, risk of stratego: dit pak je nog wel eens uit de kast. Of wat dacht je van een kaartspel. Die geef je toch ook niet weg? Potje klaverjassen met een biertje en wat vrienden..? Wat doe je dan weg: het bier of je vrienden?)
    2. Jouw argument speelt zich niet alleen af op de consoles maar ook op de PC.

    Wat ik bedoel te zeggen: Gamen is ook voor het plezier: voor de ontspanning, toch? Als je al zolang meeloopt en gamer bent, dan ben je eigenlijk verslaaft:+, dus...

    Laat ons ff weten wanneer je weer een console gaat tijsteren met jouw verslaving.

    he, misschien kunnen we er een nieuw draadje voor opzetten met als titel:

    Hoe lang duurt het dat Tulip weer een gameconsole heeft...

    Ik doe alvast een gooi: 3 maanden vanaf nu...

    O-)
     
  12. Tulip

    Tulip This space for rent

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe..
    Ik ben geen echte bierdrinker dus die keuze is niet zo moeilijk.
    :+

    Je hebt trouwens wel gelijk.
    Uiteraard speel ik nog best wel "oude" spellen.
    Oud hoeft nog hel;emaal niet hetzelfde te zijn als slecht.
    Ik heb zelfs Monopoly nog wel met de computer gespeeld. :9

    Vernieuwing blijft inderdaad ook op de pc ver achter.
    Toch is het daar makkelijker voor de software huizen om af en toe eens een experimenteel visje in het water te gooien.
    Die markt is -voorlopig- nog groter voor dat soort risicovolle titels.

    Verder kom je bij de pc vaker een is-het-er-niet-dan-maak-ik-het-zelf mentaliteit tegen.
    Dat is bij de Xbox toch een heel stuk lastiger.

    En natuurlijk, gamen doe je -per definitie- voor je plezier.
    Dat zal ook zeker niet ophouden daar ben ik van overtuigd.
    [ouwe zak mode]-- Troost je mannen, ik kan hier oprecht verklaren dat je dat niet kwijtraakt-- [ouwe zak mode/]

    Ik zal absoluut zeker de volgende generatie consoles duchtig aan de tand gaan voelen
    Ik ben wat dat betreft eigenwijs.
    Ik kom jullie dus gegarandeerd weer tegen op de www.xbox2world.nl site zogauw als die wordt opgericht.
    :)
     
  13. Vaag

    Vaag Active Member

    Berichten:
    748
    Leuk Bevonden:
    2
    Hey Hagenees,ik ben het een beetje met je eens hoor.

    Samen hebben we toch wel aardig wat spelletjes gespeeld met Meneertje Killalot,Totalsolo,Psycho Xl en meer van die mensen,maar na een tijdje is de lol er gewoon vanaf.

    Mijn Xbox begon kuren tekrijgen,waardoor ik hem weg heb gedaan.Miste ik Live of de Xbox?

    Nee,eigenlijk helemaal niet man.

    Mijn meissie is zwanger en ik vind het vele malen relaxter om samen met haar wat dingen tedoen.Misschien is mijn tijd voor console gaming wel gekomen ?

    Ik speel nu afentoe op mn Ps2 een spelletje maar meer ook niet.

    Maar Hagenees(weet je gamertag niet meer:p),doe de groeten aan je zoon en aan killi van me he(Was DutchWeirdo)

    En maak er een heeeel relax 2004 van daar!!!

    Hooooooi
     
  14. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Tulip heeft in zekere zin wel gelijk.. er is niets nieuws onder de zon.

    Game-thema's herhalen zich. Als je al langer meeloopt (ik ook) zie je dit. De gameplay is niet beter, enkel het ziet er allemaal beter uit. De commercie durft geen echte experimenten meer aan te gaan. De voor ons betaalbare techniek kan ook niet meer aan.

    Je moet accepteren dat we wat het gamen betreft in de pre-historie leven. We zijn de dinosaurussen onder de gamers.. zullen we later zien. Geklungel, maar zo begint alles.

    Ik denk dat Tulip na een aantal reincarnaties het gamen wel weer oppakt. De gedachte om afscheid te nemen van de Xbox en misschien ook het gamen, is denk ik door de kerstsfeer ontstaan.

    Mensen zijn dan wat gevoeliger voor sfeer en komen tot emotionele beslissingen. Echter emoties zijn tijdelijk en ze gaan over. Misschien komt Tulip terug op zijn besluit en kan hij het gamen een plaats geven in zijn tijdbesteding.
    Naast gamen heb je nog tijd genoeg om een boek te lezen etc...., dat weet ik uit eigen ervaring.
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2003
  15. pzonic

    pzonic gamer

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is eerder een discussie van smaak volgens mij, sommige mensen spelen liever meer van hetzelfde en anderen willen telkens vernieuwing. Niemand heeft het volledig bij het rechte eind want er worden nu en dan, misschien wel minder op de x-box, innoverende spelen uitgebracht, maar toch is het wel vaak hetzelfde. So what, als dat nu aanspreekt waarom niet ? Ieder zijn eigen zin.
     
  16. MaNiAc E

    MaNiAc E The Supreme Necrotic

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    weet je wat je dan doet je koopt een GAMECUBE!!! jaja lekker mario gamen en zelda!!! JAAAAA!!!!

    heb je weer fun voor heel de familie :p
     
  17. valko

    valko www.xboxkaart.nl

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij heb jij vroeger gewoon te veel games gespeeld en heb er nu gewoon ff genoeg van ik denk dat je idd over een maandje of 3 weer achter een console zot een gamecube misschien... Maar ik weet wel zeker dat het hele 3d niet op de markt is gekomen omdat de markt er gewoon nog niet klaar voor was en ook nog niet klaar voor is. Het is hetzelfde idee dat je hebt met dvd spelers, de dvd recorder konden zeeen half jaar na de dvd spelers zijn uitgevonden al op de markt brengen maar waarom? ik bedoel je kan toch beter eerst de mart uitmelken door idereen eerst een dvd speler te verkopen en daarna een dvd recorder..
    Ik denk dat ze wachten totdat het gros hetzelfde gevoel heeft als jou en dan komen ze pas echt met iets nieuws want dan staat de markt er voor te springen en dan vliegt het als warme broodjes over de toonbank.

    Ik denk dat het zo gaat ik ben ook geen expert ofzo ik weet alleen wat ik heb geleerd met mijn marketing opleiding. Ach en een sigaar en een boek ik af en toe ook niet slecht.... succes ik spreek je nog wel over live ;)
     
  18. HaloWeen

    HaloWeen Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Wacht maar tot Tulip straks het doosje ziet liggen van Halo 2.

    Dan is het: SHIT kan ik niet spelen !!

    Wat is de nieuwste pack die te koop is.
     
  19. Curare

    Curare Xbox junk

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik ff wou zeggen is dat een boek ook bijna altijd hetzelfde is alleen telkens net iets anders maar bv een misdaad boek heeft altijd de volgende opbouw misdaad-verdachten zoeken-verdachten ondervragen-ontknopping met alle verdachten in 1 ruimte samen. en zo gaat het ook met games alleen is telkens het verhaal net iets anders maar bij bv. rpg's komt het tog altijd wel op neer dat je de wereld moet reden etc. dus eigenlijk begrijp ik het wel.
     
  20. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Ons pap zei het laatst nog toen ik Splinter Cell aan 't spelen was. Hij zag qua gameplay geen verschil met Mario Bros ( 8) )... Was met het begin van level 10 bezig, over die rand van die berg aan 't lopen, was volgens hem gewoon hetzelfde; Springen, rennen en springen, springen en springen... Later ventjes uitschakelen door ipv op hun hoofd te springen ze knock-out te slaan of te schieten (vuurballen bij Mario verglijkte hij met Sam's pistool - op het hoofd springen kan bij SC ook). Toen vond ik het eigenlijk onzin maar hij heeft eigenlijk wel gelijk :D Alle spellen zijn hetzelfde, hebben allemaal hetzelfde doel alleen zit het in een nieuwe jasje met een ander verhaal en in de loop der jaren verbeteren de graphics en het geluid.
    Als je op deze manier tegen spellen aan gaat kijken zal geen enkel spel je de korste keren nog kunnen boeien. Tja, en om daarom je Xbox weg te doen om dat alles in een nieuwe jasje wordt gestoken... Onderhand zijn alle spel genres wel uitgevonden en zullen er alleen maar nieuwe jassen worden gemaakt.
     

Deel Deze Pagina