Bodemloze Put???

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door ancientsunlight, 30 dec 2003.

1. ancientsunlight

ancientsunlight XBOX to the MAX

Leuk Bevonden:
    0
    Bodemloze put?

Althans volgens een canadees krantenbericht, zou MS een geschatte 4 miljard US dollar verloren hebben op de XBOX. Ondanks dat ze 9,4 miljoen exemplaren verkocht hebben.

I s toch ook een smak geld ondanks dat MS rijk is. XBOX2 zal toch winst moeten maken anders zal het toch zwaar worden imo.

http://www.xboxusersgroup.com/showarticle.php?s=&threadid=22648

2. Stinky

Stinky /?/?\?\

Leuk Bevonden:
    0
    VERLIES:confused: , zal dat niet winst zijn. Dat kan bijna niet man, dan hebbe ze er wel errrrrrrrrrrg veel geld in gestoke...

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Lijkt me niet, anders gaan ze Xbox ook niet opnieuw verlagen in prijs.

4. XboxruleZ

XboxruleZ Xtraordinary

Leuk Bevonden:
    1
    Kan best, de strategie van MS is dan om winst te maken op de lange termijn, en ja vooral als nieuwkomer moet je daar dan de eerste paar jaar gruwelijk veel geld in steken...

5. Darko

Darko Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    yar canadians never trust canadians ;)

6. Kosmonaut XIV

Kosmonaut XIV xbox schopt aars

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gehoord dat Microsoft op elke xbox die ze produceren verlies maken... Dus ik denk dat het zeker wel kan dat ze een reusachtige som verlies geleden hebben.

7. Stinky

Stinky /?/?\?\

Leuk Bevonden:
    0
    Als dat zo is, komt er dan nog wel een Xbox2???, misschien durven ze dat niet meer aan...

8. Megramons

Megramons Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is nooit de bedoeling geweest van M$ om winst te maken op de xbox1

9. Genassix

Genassix Endless Challenge

Leuk Bevonden:
    3
    Op elke xbox word veel verlies gemaakt. Alleen met een prijs van 470 euro maken ze winst. De prijsverlaging naar 300 euro was geloof ik break even. (voor de n00bs: geen winst en geen verlies) Maar nu maken ze zeker verlies met die zwarte doos. Maar ik dacht dat het wel mee viel omdat er op games gruwelijk veel winstmarge zit. Naja ik wacht wel af. :)

10. greenbean

greenbean Pow! ur dead!

Leuk Bevonden:
    1
    Blame Canada! Blame Canada! :p

11. Genassix

Genassix Endless Challenge

Leuk Bevonden:
    3
    No,blame Canada, blame Canada
    With all thier beedy little eyes have packed their heads so full of lies, blame Canada, blame Canada,
    we need to form a full assault its canadas fault

Well? Blame Canada, blame Canada, it seems that everythings gone wrong since Canada came along, blame
    Canada, blame Canada
    They're not even a real country
    anyway

Enz enz. Zeer relaxte film jonge die Southpark blu. Maar ja Xbox maakt idd vrij veel verlies, maja wat heeft Bill nou te verliezen. (aan geld dan he ;) )

Laatst bewerkt: 30 dec 2003
  12. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    ja dat is idd een hoop verlies, ze hebben zoveel geinvesteerd en steeds weer vielen de resultaten tegen. Het doel is ook nooit geweest winst maken, maar een product te lanceren waarmee men geintroduceerd zou worden op hun volgende project de xbox 2.

Het marksegment dat ze willen gaan bespelen is net als sony de woonkamer, en de xbox 2 zal dan ook meer op een breed multimedia gelanceerd worden.

Tot nu toe heeft xbox een zeer trieste marketingperformance geleverd en is zelfs op de belangrijkste markt azie bijna niet te bekennen. Ze hebben de slag nu dan ook nog tegen sony zwaar verloren, het doel was dus te infiltreren met een xbox in nieuwe markten zoals oa azie om winst te maken op lange termijn met hun nieuwe latere producten! Conclusie is dat ze gefaald hebben, met zon investering had wel meer gedaaan mogen worden, kijk naar sony of ninteno die doen dit veel efficienter!

Toch denk ik dat xbox2 zal komen, dit is zoals ik al zij de toekomstige cash cow waar ze zo op hebben geinvesteerd.

13. ghost14

ghost14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat MS denk ik ook niet om winst maar meer om bekendheid van van MS alsof ze al niet bekend genoeg zijn maar xbox2 komt zeker, als daar geen winst op word gemaakt betwijfel ik een xbox 3.

14. DutchBastard

DutchBastard 360 addict

Leuk Bevonden:
    2
    Klopt. Ik geloof dat de kostprijs van een xbox +/- 300€ bedraagt, dus tel maar uit je winst...

Ik denk echter wel dat bij deze cijfers de winsten op de games (en daar moeten ze het toch van hebben) ontbreken. Indirect is het dus goed nieuws dat ze zoveel verlies hebben gemaakt op de (productie van) de xbox. Ze hebben nu een tamelijk grote doelgroep voor hun games...

niet op de xbox, maar winst maken was zeker wel de gedachte achter de introductie van de xbox... ms en geen winst willen maken passen niet samen in 1 zin...

15. MrLaurens

MrLaurens Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ms heeft de xbox om hun positie op gamegebied veilig te stellen, ze maken idd dik verlies, maar dat maakt niet uit. de productiekosten van de xbox zijn veel hoger dan de koopprijs, maar op spellen maken ze winst

16. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    das heel kool gezegd de kkostprijs, maar welke methode hanteer je daarbij en heb je een berekening (schatting ofzo) want dat is vaak heel erg moeilijk te zegge vooral met detailhandelsproducten!

17. Richard

Richard I'm live enabled

Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft wil gewoon maar 1 ding. En dat is doorbreken in de woonkamer van de consument, en daar hebben ze nou eenmaal veel geld voor over. Hoeveel dat precies is zal waarschijnlijk nooit iemand weten. Maar het zal zeker veel zijn. En idd is Xbox1 gewoon een grote reclame geweest voor Xbox2.
    Nej ik denk persoonlijk dat het helemaal goed gaat komen met de xbox!!

18. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    ja maar let wel doorbreken met een homeentertainment system waarvan sony en microsoft beide heel goed weten dat daar een grote toekomst in zit aangezien het zeer waarschijnlijk is dat internet dvd tv en alle andere multimedia daar geintegreerd te vinden zullen zijn. Zeer grote markt dus waar over wordt gespeculeerd.

(las ik laatst in de economist :cool:)

19. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Denk dat de xbox in het begin misschien 300 euro kostte om te produceren, maar de componenten worden natuurlijk steeds goedkoper (omdat ze gedateerder raken), waardoor de kostprijs ook lager word.

20. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    dat is niet per definietie war wat je zegt in die mate, vaak moeten ze hun ontwikkeling, wat in deze business natuurlijk een dure grap is, vaak zo snel mogelijk afschrijven. dit doen bedrijven idd vaak bij hun nieuwste en snelst presterende chips. Productiekosten en het vervaardigen ervan zullen variabel veel meer afhankelijk zijn van de grote van de order. Ik weet niet wat microsoft voor afspraken heeft met 3e bedrijven, maar het produceren van een xbox is net zo intensief als bijvoorbeeld vorig jaar. De grap is iedere keer weer van waar schrijf ik mijn kosten af direct overslag verfijnd etc...niet egt boeiend dus, maar je kunt gewoon geen kostprijs geven, het is maar hoe je het bekijkt! Het is zeker in deze business niet zo van ik heb een machine van 100000 euro ik maak 100 xboxen en dat neemt 100 manuur in beslag reken maar uit....het ligt er dus aan waar de kosten geplaatst zijn, en dat weet je niet en dat gaan ze ook niet zeggen, je kunt hoogstens speculeren.

Laatst bewerkt: 30 dec 2003

Deel Deze Pagina