Problemen bij Rare?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Flea, 31 dec 2003.

1. Flea

Flea A.k.A. Boeddha

Leuk Bevonden:
    0
    Op GameQube.nl is vandaag een artikel verschenen waarin staat waarom Nintendo het bedrijf Rare aan Microsoft heeft verkocht. Een gedeelte van het bericht, twee ex-medewerkers over Rare:

Het hele artikel is hier te lezen.

In het kort: Er zijn geruchten dat het in Rare zelf niet helemaal goed gaat. Er word slecht samengewerkt, slechte werksfeer, geen vrijheid, slechte leiding, veel werk, weinig loon enz... Daardoor zouden er al veel werknemers zijn opgestapt.

Ik geloof best wel dat dit zo zou kunnen zijn, want het is gewoon een feit dat er al aardig wat werknemers zijn opgestapt. En Grabbed by the Ghoulies & Starfox Adventures waren nou ook niet echt de toptitels waar iedereen op had gehoopt.

Heeft Microsoft er wel goed aangedaan om Rare te kopen? Als er niet goed word samengewerkt en als er zoveel problemen zijn, hebben de werknemers waarschijnlijk ook niet echt zin om hun best te doen. Dus dan zou het ook heel goed kunnen dat er niet meer van die toptitels zoals vroeger uit het bedrijf komen...

Hopelijk zijn de berichten allemaal wat overdreven, of is het ondertussen m.b.v. Microsoft al opgelost... :{

Laatst bewerkt: 31 dec 2003
  2. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Kijk na de link waar het vandaan komt : een gamecube site, en trek je eigen conclusies.

N-fans zijn nog steeds pissed om het vertrek van rare naar MS en beschouwen het als verraad.

maak je maar geen zorgen, Rare kan heus nog wel topgames maken.....
    Wacht maar op Perfect dark :p

3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik hoop natuurlijk dat dit allemaal onzin en fanboyisme is. Maar of het echt waar is? Tja, Starfox en GBTG waren idd niet de verwachte toppers, maar slecht waren ze ook niet. Die man schrijft overal wel heel negatief over.

4. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Dat het even niet lekker loopt in een bedrijf, kan gebeuren. Denk maar niet dat Rare er mee stopt, ze hebben de rechten van veel populaire spelfiguren. En dus lijkt het mij niet verstandig om door zo'n klein iets, alles op te geven.

5. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Een kinderlijke gamecube website met een integriteit van 0 plaatst xbox-vernederende berichten zonder enige bronvermelding.

Waarom zou ik dit serieus nemen?

6. Flea

Flea A.k.A. Boeddha

Leuk Bevonden:
    0
    In een van de reacties eronder staat dat ze het van deze site hebben, maar ja dat is ook een onbekende gamecube site volgens mij...

Maar er zijn de laatste tijd wel veel werknemers bij Rare weggegaan, en de laatste games waren ook niet echt super, dus het ZOU natuurlijk waar kunnen zijn... We komen er vanzelf wel achter denk ik :{

Btw,

Dat lijkt me wel een grappig idee hehe :+

7. Velvet_Dark

Velvet_Dark Finish the Fight...

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heet Sonic Anime op die site en ik vind dat zolang Rare zelf zegt dat het goed gaat, dat we daar op moeten vertrouwen !
    Het zijn of zoals Xmaster zegt gewoon een stelletje N-Fanboys , of het kunnen echt EX-medewerkers zijn die niet de functie in het bedrijf hebben gekregen die ze graag wilde, zoals dat ze bijvoorbeeld niet ingeschreven werden voor de grote projecten !

Tja, het lijkt me niet dat een Rare medewerker Conker een stuk ongedierte vind, want dat was toch wel een van DE games op de N64 !

Laatst bewerkt: 31 dec 2003
  8. RandyGq

RandyGq Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jij bent bijna netzo dom als die gast die ik net zie die zegt dat dat bericht van DOA4 niet op Gamefront stond...

Weetje wat jij moet doen? Je mond houden over GQ, of misschien het hele artikel en de reacties lezen voordat je de blame op iemand plaatst.

En ik ben geen GameCube fanboy, wel een GameQube fanboy. Ik own ook een Xbox en PS2...dus als iemand me nu gaat bannen of whatever voor fanboyism...bull.

Als je een beetje harses hebt zie je heus wel in dat die quotes zo op de waarheid gebaseerd kunnen zijn...then again...het zou ook weleens niet kunnen...maar hey...vermeld ik dat niet DUIDELIJK?

Wie is hier nou den fanboy?

9. Dodgie

Dodgie Beat me up Scotty

Leuk Bevonden:
    10
    Ja man, je hebt helemaal gelijk [​IMG]

Een mooie quote van ChaoZ-dRoNe:
    punt

10. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik veroordeel slechts de berichtgeving. Wanneer jij je daar aan stoort kan je daar je mening over geven maar wanneer je dat doet door vreemde secundaire en persoonlijke argumenten erbij te halen wordt mijn eerste mening alleen maar bevestigd.

Ik geloof niet dat ik 'alszijnde persoon met moderator rechten' had gereageert, en waarom zou ik mensen moeten bannen die een andere mening hebben? Ik vraag toch überhaupt ook niet wie er fanboy is of niet? Nogmaals, ik trek de berichtgeving in twijfel, zonder daarbij ook maar enigszins te speculeren over mijn eigen voorkeuren.

Toevoeging:
    Daarnaast ben ik ook zelf even op onderzoek uitgegaan en is er naast jullie slechts één andere pagina (klaarblijkelijk de oorspronkelijke bron) die het vermeld. Het nieuws mag dan nog wel vers zijn (30 december), het is verder nog nergens te lezen.

Ik denk dat je als individuele en schijnbaar onafhankelijke website uit moet kijken met het plaatsen van dergelijke berichten. Natuurlijk, het kan best de huidige situatie zijn, maar wat als je elke bericht twee dagen na plaatsing moet rectificeren omdat het niet op de feiten gebaseerd is?

11. RandyGq

RandyGq Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb je slecht gezocht. Het staat op IGN, Nintendojo, e.d. Ik vind dat je als kritiekhebber misschien eens beter moet zoeken...voordat je je conclusies trekt.

Dat over het bannen zei ik erbij omdat ik geen zin heb in reacties als ''Damn, er heeft zich iemand weer geregt om te komen zeiken op de Xbox'' ofzoiets dergelijks, want je noemt GQ toch kinderachtig...enz. enz. Dan val jij de site toch aan...nog onterecht trouwens ook...

Als ik niet uitkeek...was ik nooit begonnen met erover te typen...

Vind je ook niet dat je post nu wat minder sukkelig en fanboyachtig staat als;

''Het is gewoon een duidelijk kinderachtig gamecube site...noobs...blabla...''?

12. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Mijn eerste post was om aan te tonen dat het bericht niet direct als 100% accuraat beschouwd moest worden gezien jullie imago bij mij, het ontbreken van bronvermelding en daarbij 'het motief' waardoor het simpel zou zijn voor een Gamecube website (en daarbij niks of niets veroordelend) dergelijke berichten te plaatsen. In de begintijd van XBW hebben we ook Nintendo-denigrerende berichten geplaatst. Tóen waren we echter nog jong en onbezonnen en hebben onszelf daarin verbeterd. Het gaat erom dat je ook je integriteit behouden moet, en aangezien je het plaatst alszijnde feitelijk, en doordat je het zelf als artikel aan bied, leg je die integriteit in de vuurlinie. Niet nú, maar wanneer blijkt dat dat wat je aanbied gerectificeerd moet worden.

Je artikel eindig je inderdaad met dat het niet 100% accuraat kan zijn, maar wie leest dat? In de eerste alinea's wordt daar namelijk niet over gesproken.

Nogmaals toevoeging:
    Vind je nu ook niet dat je eerste post wat minder triest overkomt?

13. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Heb deze geruchten ook gehoord,sterker nog heb ook gehoord dat Kameo misschien helemaal niet gaat komen!Dit werd gemeld bij Gamekings of op TMF,weet niet zeker welke van de 2 het was.Kan dus toch kloppen,maar das afwachten.

14. RandyGq

RandyGq Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Leuk en aardig...maar GameQube bestaat al een tijdje langer dan XBW, dus jonge en prille grappen?

Als je je eigen mening uitspreek als feit:

Kun je verwachten dat je dan tegenspraak krijgt. Waar slaat dat Xbox vernederende op? Het is nieteens Xbox vernederend...sterker nog...er wordt gequote om de hulp van Microsoft...

15. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dan is ons groeiproces misschien sneller verlopen :) Flauw, sorry, nu verval ik zelf ook in verkeerde reactie's.
    Goed, dan schrijf ik nu even een artikeltje over het ontbreken van online support voor de Gamecube en plaats ik dat op XBW. Hoe kan het niet Xbox denigrerend zijn als het in principe niks meer met de Gamecube te maken heeft?

16. RandyGq

RandyGq Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit verdedigen heeft geen nut. Conclusie is duidelijk dat GameQube, CubeZone, Nintendojo, GCAdvance en IGN noobies zijn. GameQube heeft dit verhaal gepost om de Xbox zwart te maken en hier is helemaal niets van waar, ondanks dat het allang een feit is dat Rare interne problemen heeft, en dat je al bijna 2 jaar niets meer van PDZ hebt gehoord.

Wouter, please, post gewoon niet als je niet realistisch bent. En dat ''grapje'' over jullie groeiproces duid maar weer aan waarom ik in de eerste plaats op je inging...omdat je GQ onterecht uitmaakt voor kinderachtig, oninteger...een mening die je hebt...omdat je...geen idee.

17. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dat zijn kennelijk jouw of andermans woorden, ik heb dat niet gezegd noch ook maar enigszins naar gehint.
    Hmm vooralsnog heb ik het geheel puur bekeken alszijnde 'neutraal' qua console keuze en als enigszins ervaren bij XBW rondom berichtgeving. Ik heb het uberhaupt nog niet gehad over of het wel of niet waar is wat bij Rare speelt, ik heb het over de berichtgeving gehad. Wanneer er op een Gamecube website wordt gesproken over een ontwikkelaar die niet meer is gebonden aan Nintendo vraag ik me af waarom daar over bericht kan worden, en dan kan ik slechts op één mogelijkheid komen. Dát is realistisch denken.
    Het grapje over het groeiproces was puur wat je zegt; Een grapje. Alleen al dat je claimt dat Gameqube.nl langer bestaat (ik betwijfel het maar kan het niet met feiten staven, waardoor ik er niet op in zal gaan :)) maakt je wijze van discussie vreemd.

Tuurlijk, mijn allereerste mening was wat harsh, wat teveel 'in your face' en aangezien ik hier toch zo nu en dan XBW representateer niet geheel slim. Dat het mijn prive mening is kan ik niet om heen, dat ik het anders had moeten brengen óók niet.

18. RandyGq

RandyGq Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je zegt dat wij kinderachtig/oninteger zijn (dat noemde ik dan even noobie :9), en die andere sites posten hetzelfde...dan noem je die andere sites indirect ook kinderachtig/oninteger want zij doen hetzelfde als wat wij doen om die titels te verdienen...

Je kan maar op 1 mogelijkheid komen...en dat is zeggen dat het zou kunnen, maar dat het pas 100% zeker is als het officieel is bekend gemaakt.

Ik claim dat omdat je GQ kinderlijk noemt en zegt dat we prille grappen maken...als je XBW betrouwbaar vind e.d., terwijl ze niet zo lang bestaan als GQ, is dat kinderlijke en prille een beetje een ''zelfdis''...ofzo :{.

Anywayz...deze discussie roept Paranoide meningen op als hier: http://forum.xbw.nl/showthread.php?s=&postid=737233#post737233 dus laten we allen maar wachten op een bevestiging in watvoor vorm dan ook, en kappen met deze shit...want ik voel me een spammer en buitenstaander op een site met Xbox gamers...waar ik zelf ook een van ben...al lijkt dat niet zo :p

19. The killerbee

The killerbee RoyT NL

Leuk Bevonden:
    0
    randy kappen man :) dit begint weer te lijken op cz ft cv war :9

20. RandyGq

RandyGq Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kapte net...:p

Deel Deze Pagina