1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fifa 2004 (hulp bij corners en vrij trappen)

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tiggel, 27 dec 2003.

  1. Tiggel

    Tiggel Active Member

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    He ik snap helemaal hoe die vrij trappen en corners werken maar weten jullie misschien wat nou de beste trap manieren zijn bij corners en vrije trappen.
    Je kunt namelijk allemaal verschillende trap technieken selecteren in het hoofdmenu.
    Hier word onderscheid gemaakt in linker- en rechtercorner en linker- en rechter vrije trap.
     
  2. gamer2003

    gamer2003 xbox

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik schiet een vrije trap (volgens mij lay-off and shot ofzoiets) vaak in 1 keer op doel. met je linker analoge stick zet je het rondje in de bovenhoek, met de rechter analoge stick geef je hem zoveel mogelijk effect mee. Afhankelijk van de afstand druk je 2 keer achter elkaar op de A knop. Als je een beetje oefent gat hij er altijd in.

    Een corner trap ik meestal bij de tweede paal. Met de rechter analoge stick langs je mannetje lopen en hem dan proberen in te koppen.
     
  3. Tompy

    Tompy !!OSM!!

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    0
    of bij corners far post en dan bij de dichtste paal op X en dan heel de tijd op B drukken en ie gaat er ook vaak in.
     
  4. pzonic

    pzonic gamer

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor vrije trappen moet je drie keer na elkaar op A drukken, eerste keer om dat heel balkje te doen vooruit gaan, 2e keer moet je proberen juist op da grijs te zitten ( evenwicht ) en derde keer juist voordat de speler de bal wegtrapt. Bij corners neem ik meestal driven, dan gewoon iemand die inloopt en binnenkopt, lukt wel vaak, moet je wel op oefenen.
     
  5. Tiggel

    Tiggel Active Member

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel meer de manier van trappen zoals je bij een corner of vrije trap van tevoren kiest.
    Bijvoorbeeld: driven, left curved far post, enz.
    En zo zijn er nog veel meer die je kunt kiezen in het hoofdmenu.
    En mijn vraag is of jullie de beste manieren weten, met de meeste kans op scoren. Zet er even bij of je het oever de corner of de vrijtrap hebt.
     
  6. SijmeZ

    SijmeZ Family Guy

    Berichten:
    1.059
    Leuk Bevonden:
    4
    Corners scoor ik tegenwoordig bijna altijd, ik heb er wel op zitten oefenen maar het is vrij simpel. Er zijn natuurlijk meerdere mogelijkheden, maar ik selecteer altijd de bovenste (... Centre geloof ik). Dan kies ik X, waarna je op een bepaald moment moet gaan sprinten (altijd aan de binnenkant er voorbij) en dan kun je hem zo erin koppen of schieten (hangt een beetje af van het moment dat je gaat sprinten). Overigens kan dat met mannetje B ook, maar dan is het lastiger.

    Heb ik zelf ook nog een vraagje over die vrije trappen, hoe dat nou precies moet want ik schiet ze altijd keihard over. pzonic zegt dat je 3 keer op A moet drukken, 1e keer om het balkje te laten lopen, 2e keer precies op dat grijze zitten (bedoel je niet dat groene ding?) en de 3e keer als je trapt? Graag nog wat uitleg daarover...
     
  7. RobGee

    RobGee Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
  8. Tiggel

    Tiggel Active Member

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt Sijmez ik ga het proberen.



    Enne....Robgee doe niet zo grappig
     
  9. Tiggel

    Tiggel Active Member

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien dat er nog mensen zijn die een betere manier hebben?
     
  10. SijmeZ

    SijmeZ Family Guy

    Berichten:
    1.059
    Leuk Bevonden:
    4
    Kan iemand mij nog vertellen hoe je vrije trappen nou moet nemen, want ik schiet echt alles over. Redelijk frustrerend, omdat het toch goede scoorkansen zijn. Plz leg het me uit
     
  11. pzonic

    pzonic gamer

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry was hier eindje niet meer geweest,
    Ik heber ook wel een eindje op moeten zitten oefenen, maar al bij al is het vrij simpel. Veel beter uitleggen kan ik ook niet echt, eerst en vooral dus wanneer je Lay of and curved doet, kies je dus eerst waar je de bal wil schoppen, daarna welk effect je wil steken op de bal en dan volgt het moeilijker gedeelte, je drukt dus op A en dan begint het te 'lopen' in die oranje balk beneden ( een groene driehoek als ik me niet vergis ) je moet ervoor zorgen dat die groene driehoek NIET in het rode gedeelte terechtkomt, door te drukken op de knop voordat het bij het rode aankomt. Dan keert het groene driehoekje terug, ( dit alles redelijk snel ) op dat moment druk je weer op A op het moment dat het in het groene of grijze ( weet ik niet meer ) balkje komt, het evenwichtsbalkje. Zo krijg je hem als je FIFA op makkelijk speelt de bal er bijna altijd in. Je moet wel nog eens op de A knop drukken, echt precies weet ik niet ( ik ram op die knop ) maar volgens het boekje dat bij het spel geleverd is moet je drukken juist voordat de speler de bal trapt. Ik zou er toch wel wat op oefenen, vooral de eerste keren is het echt niet simpel, zou eigenlijk makkelijker zijn als ik het zou kunnen tonen.

    Ik hoop dat ik je hiermee van dienst geweest ben, en als het echt niet lukt dan weet ik het ook niet meer ...
     
  12. Tiggel

    Tiggel Active Member

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt een layoff shot ook met de "b" knop doen.
    Gewoon eerst het t-icoontje goed richten en het ct-icoontje goed zetten. Daarna druk je op "b" en dan laat je het streepje afhankelijk van de afstand tot het doel komen tot het moment dat jij denk dat hij dan niet over gaat. Laat het streepje zo dicht mogelijk bij het rode vlakje komen als je ver van het doel staat, sta je dichterbij dan hou je het witte blakje dat beweegt wat verder van het rode vlakje af. Zodra je op "b" drukt om de eerste balkje te stoppen gaat het balkje terug. Dan moet je hem zien te stoppen in het groen gedeelte.
    Het eerste balkje is namelijk voor de snel heid van het schot, en het tweede balkje dat dan weer terug gaat is dan voor de nauwkeurigheid van je schot.
     
  13. Tiggel

    Tiggel Active Member

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    Hopelijk zijn er nog wel mensen die een goede manier van trappen weten zoals je die bij een corner of vrije trap van tevoren kiest.
    Bijvoorbeeld: driven, left curved far post, enz.
    Maar er zijn er ook nog een aantal in het mainmenu te selecteren die je dan kunt gebruiken in de wedstrijd, en ook daar zou ik graag van weten of er mensen zijn die zo'n manier gebruiken die erg goed werkt en waar je haast altijd mee scoort (liefts ook op worldklas niveau).
     
  14. Extreme

    Extreme Fear the Extreme!

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is onzin, je hoeft ecth niet nog eens op een enkele knop te drukken als je dat balkje al hebt gehad.
    Ik schoot de eerste 50 vrije trappen over.:+ Door dat kl*te systeem wat EA heeft ingebracht voor de vrije trappen. Kan het niet gewoon simpel!
     
  15. pzonic

    pzonic gamer

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Kweetnie, of het onzin is of niet, maar kijk in het boekje en het staat er zo in, ik gebruik het ook zo ...
     
  16. Tiggel

    Tiggel Active Member

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee het is heel erg simpel, op amateur niweau schiet ik ongeveer 90% van alle vrije trappen erin.
    En simpeler dan dit kan ik het niet uitleggen, het is echt niet zo moeilijk.
     
  17. SijmeZ

    SijmeZ Family Guy

    Berichten:
    1.059
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb de tips maar even in me opgenomen en heb al veel geoefend, het goede nieuws is: ze gaan niet meer over! Al een hele opluchting voor mij, maar echt erin schieten lukt nog niet. Het is pas 1 keer gebeurd (ik speel op Semi-Pro) met Beckham (niet de slechtste geloof ik ;)). Afijn ik zal even uitleggen hoe ik het doe (dan kunnen jullie zeggen wat ik kan verbeteren). Ik recht natuurlijk het icoontje in de verste hoek (bijna op de paal) en geef de bal een zijdelings effect mee zodat de man ook dwars op de bal gaat staan (bal zwaait van buiten naar binnen het doel als het goed is in). Dan druk ik B, waarna het balkje begint te lopen en druk ik op ongeveer de helft/driekwart van het balkje weer op B waarna ik daarna precies op het groene op B druk. Probleem is nog eigenlijk dat de ballen naar mijn mening te langzaam gaan, terwijl als ik hem harder doet hij soms over gaat. De gulden middenweg heb ik nog niet gevonden. Die ene keer dat ik scoorde stond de wijzer trouwens redelijk ver van het groene af (de laatste keer dan he) maar hij ging er wel in! Zouden jullie willen zeggen hoe je het precies moet doen (misschien toch harder en dan een effect naar beneden of schuin?)
     
  18. stitchy

    stitchy Yeah sure

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zit een bug in waar je goed gebruik van kan maken.

    Als je bij corner driven en daarna x kiest.


    Helmaal naar links lopen, beetje naar voren en weer naar links loopt je direct verdediger weg,
    Vrije kopkans op doel

    Het is een beetje oefen maar als het lukt, ideaal
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2004
  19. Tiggel

    Tiggel Active Member

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar er wordt nou nog steeds niet gereageert op die trap- manieren, en dat is toch waarom ik deze thread geopend heb.
     
  20. SijmeZ

    SijmeZ Family Guy

    Berichten:
    1.059
    Leuk Bevonden:
    4
    Welke trapmanier bedoel je eigenlijk precies? Degene bij de corners of vrije trappen? Bij corners doe ik altijd de bovenste optie (Centre) waarna je het mannetje X moet kiezen. Je moet er een beetje gevoel in krijgen, maar het principe is dat je begint te sprinten als de 'cornertrapper' zijn hand omlaag doet, zodat je binnenlangs voorbij de verdediger sprint en vaak doe je óf een duikbal óf een gewone kopbal óf je neemt hem op de voet, dit hangt een beetje af van het moment dat je begint te sprinten. Deze optie vind ik het makkelijkst omdat je als je het lopen onder de knie hebt je niet hoeft te richten met koppen. Je kunt hem er gewoon hard inkoppen zonder ook maar iets te richten. Als je mannetje B kiest dan moet je hem langs te keeper richten in de lange hoek (of direct in korte) terwijl bij mannetje X je gewoon lekker door het midden kunt koppen. Laatst tijdens een wedstrijdje een hat-trick gescoord uit 3 corners, zegt genoeg.

    Bij vrije trappen waar je dus niet Lay off and curved doet, kies ik meestal driven, kies dan het mannetje dat het dichtsbijst is en loop gewoon hard langs de verdediger en probeer hem in de verre hoek te koppen. Hieruit is het moeilijk scoren, beetje geluk en dan lukt het wel (weet niet op Wereldklasse, alleen op Semi-Pro lukt het af en toe bij mij).

    Hopelijk kun je hier wat mee.
     

Deel Deze Pagina