Ik word de laatste tijd echt helemaal gek van de wannabe mods op dit forum. Ik zit nou al geruime tijd op het xbw forum (user 700 en was hier voor mijn regestratie al vaak te vinden). De laatste tijd staat echt elke thread die ik lees vol met opmerkingen als: Volgens mij staat deze thread hier fout... hier mogen wij niet over praten hoor... volgens mij is dit niet de bedoeling.... praat eens niet allemaal offtopic.... enz iig je begrijpt het vast wel, dingen die mods gewoon goed kunnen regelen, en dat ook doen hier worden steeds door members gezegt. Hierdoor staat de helft van de thread al vol met onzin en vergaat mij het plezier van het lezen. Ik kan best begrijpen dat als je ziet dat iets niet helemaal volgens de regels is er iets van zegt, maar als 1 iemand gaat doet volgen er 10 anderen laat dit dus aan de mods over ipv zelf het recht in eigen handen te nemen. Mijn vraag is of er niet wat strenger opgetreden kan worden tegen deze soort verziekers van dit forum.
het is natuurlijk zo dat het de taak van de mods is om de regels te handhaven. Echter mods kunnen niet overal gelijk zijn. Geheel in de sfeer van een forum moet het volgens mij in beperkte maten mogelijk zijn voor leden om anderen de wegwijs te maken op dit forum. Dit moet natuurlijk wel op een vriendelijke en acceptabele manier gebeuren.
Ik gebruik meestal de "meld dit bericht bij een moderator" knop of ik verwijs naar de juiste lokatie (in live en networking) of met de zoek funktie ... het gaat alleen hoe men reageerd .... een opmerking in de lucht is nooit leuk ... uiteindelijk moeten we elkaar helpen ...
Ik ben het er helemaal mee eens. Vind dat het de laatste tijd steeds erger word. 1x melden is genoeg. Of waarschuw gewoon een mod. Ik vind ook dat er vele malen harder opgetreden dient te worden. Laat die wannabe-mods maar even afkoelen ergens anders.
Daadwerkelijk helpen doe je het beste door óf inhoudelijk te reageren, een link te geven naar waar al een dergelijk topic staat (met zelfde strekking uiteraard) of de gebruiker op een normale toon te wijzen op hoe het er aan toe gaat hier. Is een topic daadwerkelijk fout dan meld je dat via PM, E-Mail of de Meld dit bericht bij een moderator. Zeuren in een topic over dat het fout is is zéér irritant én vernaggelt waarschijnlijk ook nog eens de sfeer.
jij kijk dat verziekt te thread tenminste niet, ik word gek van die rijen nutteloze post over wat wel en niet mag, het staat er niet 1x maar 4x onder elkaar. zo van, 1e post: Dit staat verkeerd 2e post: Idem!! 3e post: Dit hoort hier niet thuis 4e post: nee idd niet, moet in Bv. green mile staan.
De laatste tijd worden er steeds meer Xboxers lid van deze site, dat lijkt me geen negatieve ontwikkeling echter zoals lonewolf, hier is weer zo´n thread die de FAQ niet heeft doorgenomen dat irriteerd mij nog erger dan al die wannabee-mods! Ja en okee ik ben zelf ook wel eens de fout in gegaan als XBW Groentje zoals dit en ik ben er niet trots op, en ik kan me ook best wel voorstellen dat dat vervelend is dus nogmaals m´n excus daarvoor.... Kijk hier of hier maar eens....!
ja maar heeft het dan zin om dat met zijn alle te zeggen, als dit gewoon aan een mod word gemeld kan die de desbetreffende member erop wijzen dat hij fout zit en de faq moet lezen. Je hoeft zo iemand niet gelijk met zijn 10e aan te vallen.
Ik vind dat je nou wel errug overdrijft,als het gezegd word, word dat meestal gezegd met een rede, een rede die de thread doet sluiten. Dit soort threads worden 99% aangemaakt door newbies of mensen die de FAQ niet gelezen hebben en geen normaal gezond verstand hebben over wat er wel en niet kant. Ik probeer niks goed te praten ofzo. Maar als er wannabe-mod gedrag vertoont word in een thread word deze ook daadwerkelijk 9 van de 10 keer gesloten, dus zo'n probleem vind ik het nou ook weer niet.
Ik vindt het verschrikkelijk kinderachtig hoe je dan meteen wordt afgekraakt door die mods: "Hallo, welkom op XBW" Je wordt behandeld als een kleinkind, Een foutje moet kunnen! Laatst een thread over Kerstmis cadeaus en dan meteen het volgende, Darwing: "Weet je ikke vraag: Slotje, hehe!" dat was deze thread... Staan meteen ook nog twee wanabees in! Irriteer me niet alleen aan de wannabees maar ook aan de echt mods, hoewel ik het wel een goede zaak vindt dat hun de boel in orde houden.. Maar om iemand af te kraken Of zo´n loze kinderachtige opmerking...!
wat ik wel een grappig idee vindt is dat voordat iemand lidt wordt. een soort quiz moet doen en dat je dan de antwoorden kan terugvinden in de FAQ.
Ik verwijs mensen meestal, en newbies op het forum naar de FAQ, dus ik vind dat het wannabee-mod bij mij wel meevalt, ik wil mensen immers alleen maar helpen... Maar andere mensen die zitten alleen maar irritant te doen met opmerkingen als: slotje! of: verkeerde treadtitel! close! Dat vind ik echt onuitstaanbaar irritant
wannabe-mod mode: on Hey McRed, het gaat hier nu over het wannabe-mod gedrag en niet over het gedrag van modjes, misschien is het handig om hier een aparte thread over te starten zodat we het daar over dat onderwerp kunnen hebben? Ik heb daar btw ook nog wel een paar op- en aanmerkingen op wannabe-mod mode: off
En nu wil ik eens even mijn duidelijke mening over jou uiten! Jij ben gewoon een schijnheilig mannetje dat eerst alles en iedereen liep af te zeiken en nu opeens het heilige boontje loopt uit te hangen de laatste tijd! Is dat nou lekker, de hele dag de aarjes van de modjes likken? Ben je opeens bekeerd? Ben je van plan om met dit soort gedrag in de smaak te vallen? Ik prik iig DWARS door je heen.. Zo..dat lucht op..en nee dat hoefde niet in een PM, dit mag iedereen weten!
Hee, ik wil niet veel zeggen maar we gaan hier op het forum met respect met elkaar om, lees de FAQ maar even...! Ik wanabee mod! (geintje) (grapje)
Hehe, heel goed van je dat je dat zei. Dat weet ik ook al maar ik moest het ff kwijt gewoon, ik mag me ook wel eens een x niet aan de regels houden De rede dat ik het hier doe, is dat ik me woordkeus nog enigzins binnen de perken houd, via een PM had ie nu gehuild denk ik