[Counter-Strike] Kicken omdat je AWP gebruikt

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Manialmadcowie, 4 jan 2004.

1. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    DarkSoldier, ik heb niks tegen awp'en. Vooral doen, maar niet 20 rondes lang. Ik wil graag een gevariëerd spel zien.
    Maar jou 'oplossing' voor de missie is ook weer zo simpel gezien. Ten eerste zullen er misschien tegenstanders op het balkon staan, ten tweede kun je gewoon ff naar links kijken wanneer er een flash gegooit wordt en dan meteen weer terug kijken, en ten derde; als hij doorbreekt wil het nog niet zeggen dat hij de awp'er heeft. Die awp'er heeft dan nog steeds goed zicht op diegene wanneer hij uit de tunnel komt.

Maar ik wordt een beetje moe van jullie, dus ik dit wordt mijn laatste post hiero.
    Ik heb absoluut niks tegen awp. Ik awp vaak zat, maar dan gewoon tot ik neer wordt gehaald en dan koop ik weer een m4a1.
    Maar ik vind het lame om ronde na ronde op dezelfde plek te campen. Als je teammaten daarbinnen zitten kun jij mooi al je aandacht richten op de underpass. En in dat geval heb zeker wel voordeel.
    Ik zeg niet dat het onmogelijk is om de awp'er neer te halen, ik zeg niet dat het onmogelijk is door te breken dmv een flash. Maar een awp'er heeft zeker voordeel als hij een beetje kan mikken.

2. DarkSoldier

DarkSoldier Sniper

Leuk Bevonden:
    3
    Voordeel heeft hij misschien wel, maar dan kan je ook zeggen dat iemand met een M4A1 voordeel heeft ten opzichte van een terrorist met een AK-47, omdat de M4A1 gewoon een stuk sneller en accurater is. Als jij zegt dat mijn manier ( die ik vaak genoeg gedaan heb, en ook gelukt is) simpel is, dan moet je mijn post maar eens een keer overnieuw lezen. Ik zei dat je smoke en flash mee moet nemen. Hierdoor gooi je eerste de flash( als je niet achter een van de eerste dozen staat, kun je 2 flashes gooien , maar wel omstebeurt! Hierdoor heb je weer een dubbele flash tijd)en als je de flash hebt gegooid, kan de AWP' er bukken of hij kijkt in de flash. Als hij zal bukken, dan moet ie dat zo'n 2 á 3 seconde doen, voordat de flash afgaat. Als ie dan omhoogkijkt, dan zal ie jou niet zien door de rook ( als je de smoke goed gegooid hebt dan). Hierdoor sta je praktisch onder hem, en hierdoor kan hij jou niet zien. Als jij dan omhoog komt rennen, dan zit je té dichtbij voor hem om opnieuw in te zoomen met z'n AWP. Als hij wel inzoomt verliest hij jou uit het oog, als hij niet inzoomt kan hij niet raken. Dus dan ben je wél in het voordeel.

En wat je zei dat er nog mensen op het balkon staan, daar gaat het nu niet over, het gaat nu over 1 persoon met een AWP. Als er mensen met een pistool op het balkon staan, kunnen die jou net zo goed van achter neer halen. Dit slaat dus nergens op! Als je bijv. een M4A1 hebt, en er komen 2 mensen van achter met een mes, dan ben je net zo goed dood. Dus het gaat hier gewoon over een 1 tegen 1 gevecht, waar de ander een AWP gebruikt. Al het andere geldt niet voor deze discussie.

3. Daanos

Daanos Achievementhoer

Leuk Bevonden:
    0
    De AWPer heeft voordeel op DIE PLEK ja. Maar waarom het dan lame zou zijn zie ik niet, want er zijn zat plekken in de CS levels waar een bepaalde speler of bepaald team voordeel heeft.

4. DarkSoldier

DarkSoldier Sniper

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben het helemaal met je eens Xenox, dat is zeker waar, want de counter-terrorists hebben betere wapens, maar de terrorists zijn in het voordeel omdat zij alleen weten waar ze de bom gaan plaatsen. Hierdoor kunnen ze heel makkelijk ambushes opzetten met bij AWP's. En ja, wat ik wil zeggen is, iemand die nog twijfelt of argumenten van mij of Zenox wil ( ik weet niet of je het eens bent met mijn gegeven argumenten waarin ik beargumenteer waarom de AWP niet zo goed en lame is) moet ff mijn eerste lange post lezen. Ik vind zelf de Schmidt beter, en daar moet je wel skills voor hebben ja, want bijna iedereen vind het wapen héél slecht. Maar net zo goed moet je skills hebben om met de AWP te overleven. Meestal ben je na het eerste schot ontdekt, en dan ben je nog niet jarig :p

Ik weet dat ik dit al heel vaak gezegd heb, maar ik heb er ervaring mee, en ik heb ervaring met andere mensen die vaak een AWP gebruiken. Dus ik weet heus wel wat ik zeg, en hoop dat ik jullie mening een beetje kan beinvloeden. . .

PS: sorry voor het taalgebruik in de eerste posts....

5. FreeShooter

FreeShooter No pain, no gain!

Leuk Bevonden:
    1
    [offtopic]Ik denk dat dit topic zo gesloten word , beetje flametopic[/offtopic]

De meningen verschillen , maar ik vind awp wel leuk voor 1 of 2 rondjes maar dan , klaar.

6. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Met de AWP haal je echt wel makkelijk kills als je een beetje skilled bent. Dan kan je op papier wel allemaal dingen gaan verzinnen, maar in het echt loopt het dus vaker niet dan wel zoals voorgesteld.

En ook al weet iemand dat je met een AWP loopt, dat betekent nog niet dat je meteen verloren bent. :{

Sorry dat ik niet antwoorden van een A4 ga oprakelen, maar dat vind ik deze discussie echt niet waard.

Laatst bewerkt: 6 jan 2004
  7. DarkSoldier

DarkSoldier Sniper

Leuk Bevonden:
    3
    Kom op zeg Xiroke, hoe lang ken ik je al :p? Je weet zelf ook dat je je met een sniper niet het beste kan verdedigen 1 vs 1. Zelfs niet met een magnum. Lees die posts van mij eens door dan. . .( dat heb je niet gedaan, dat weet ik wel :p)

Met een M4A1 ben je ook onverslaanbaar als je super goed bent, dus argumenten van: als je goed bent met een AWP, dan krijg je kills, slaan nergens op. Je moet de situatie bekijken van een gemiddelde speler ( nederlander dan). En ik moet eerlijk zeggen, van alle nederlanders die ik tot nu toe heb zien spelen met een AWP, die maken behoorlijk wat kills ja, als ze gaan campen op een deur of iets dergelijks. Maar ik zie wel bij bijna iedereen, dat zodra iemand begint te rennen of te springen, ze allemaal niet of nauwelijks meer kills halen ( ik ben vaker naar het andere team gegaan om tegen een AWP te gaan springen en te dansen, dus ik heb ervaring hoor-). Dus je moet echt wel skills hebben, om dan iemand in de run te raken ( het is dan wel een hoog caliber dus de kogerl gaat snel, maar het is niet .50 cal!). Ook heb ik gezien dat verreweg alle AWP' er miss wel veel kills maken( bijv. 4 in een ronde), maar dan vervolgens 4 rondes achter elkaar afgeschoten werden toen ze in de run een mitrailleur tegen kwamen. Bijna alle fanatieke AWP' ers hebben ration ( kill-death verhouding) 1 op 1. Dit is heel slecht, en ik weet zeker dat ie mensen wel goed zijn met die AWP, maar ze zijn toch wel meestal in het nadeel. Met een mitrailleur haal je makkelijk ratio:2, en dus kun je je afvragen waarom je met een AWP vaker dood gaat_O_

8. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat het zeker niet het ultieme wapen is, maar als je al de genoemde argumenten bij elkaar pakt lijkt het op papier of de AWP een bijna slecht wapen-keuze zou zijn.

Dus even mijn eigen conclusie, het is zeker niet het sterkste wapen (alle wapens zijn min of meer in balans, alleen de M4 en AK gaan naar mijn mening dus echt niet met elkaar op), maar het is zeker niet enorm moeilijk om er kills mee te halen. Als we op Xenox zouden afgaan zou je bijna denken dat het een straf is om met de AWP rond te lopen. Zelfs als je van de gemiddelde speler uit gaat is het echt wel een redelijk (eigenlijk, een van de beste) wapen.

Laatst bewerkt: 6 jan 2004
  9. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan me nog een leuke discussie herinneren. Over RTCW met de panzer. Nu lees ik hier van mensen die tegen de panzer waren dat andere niet moeten zeiken om dat het in het spel zit dat was de panzer ook gebruiken wat je wil.

Maar om even ontopic te komen. Het vervelende van die mannetjes met die sniper is dat ze vaak als laatste over zijn en omdat ze dan een sniper hebben niet de bom gaan defusen als ze ct. Dit vind ik dan weer niet in het team belang want dat ventje heeft al geld zat zijn maten die het echte werk doen zijn al dood en kunnen niet echt goede wapens kopen. Dat vind ik wel irritant aan mensen de een awp gebruiken verder is het een strategisch wapen. Als ik met mij clan speel hebben we vaak iemand met een awp er bij om alleen maar goed in de verte te kunnen kijken of het safe is om te lopen maar schiet meestal niemand neer alleen als het echt nodig is anders verraat hij de positie van het team.

Ik ben van mening dat je ook in rainbowsic de .50 moet kunnen gebruiken de panzer in rtcw en ook de awp in CS het zit er in en niet zeiken.

10. Jaylee

Jaylee Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ikzelf host meestal de games. En ja, soms kick ik ook gastjes met een awp. Maar dat hangt er vanaf hoe ze het gebruiken. Gaan ze als terrorist er mee lopen campen, terwijl ze de bom moeten plaatsen, dan schop ik ze ja.

11. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zelf speel 9 van de 10 keer t maar als je aztec speelt is het heel handig een sniper te hebben om de brug schoon te vegen want daar gaat echt altijd wel iemand zitten. Als het daar schoon is is het nut van de sniper nihill want dan plaatsen de andere de bom. Als ik met mijn clan speel heeft de sniper nooit de bom als hij hem heeft geeft hij hem weg aan een andere speler. De sniper gerbuiken wij alleen maa fasilitair niet om uit te roeien. Ik vind ook dat je in cs voor de objectives moet gaan tenzij je out numbert bent.

12. DarkSoldier

DarkSoldier Sniper

Leuk Bevonden:
    3
    Kijk, eindelijk iemand die met mij mee denkt. Het klopt dat de AWP op die manier heel strategisch is, en ook als je schiet dat dan iedereen in het hele level de knal hoort, en daardoor ook horen waar de AWP' er is ( harde of zachte knal, dat hoor je heel goed bij de AWP).

En voor XiroKe:

Het klopt dat ik vind dat het miss wel een slecht wapen is, het verraad de positie van het team en in close range zuigt ie heel erg. . .omdat ie zo sloom beweegt duurt het wat langer om je pistol te pakken. . .Zoals ik al eerder zei: het wapen is goed om 1 of 2 vijanden te doden die niets vermoedend om de hoek komen. Maar dan houdt het ook op, na 2 of 3 rondes weet iedereen dat je een AWP hebt, en kunnen ze zich hiernaar instellen:

Als je weet dat de tegenpartij een AWP heeft, en dat weet je al zo'n 3 of 4 rondes, en je weet dan alle mogelijke sniper posities, dan moet je je heel diep schamen als je dan nog neer geknalt wordt, als de AWP' er van gemiddeld niveau is). Als de AWP' er een 'echte' sniper is, en hierdoor goede en onverwachte posities uit blijft zoeken, dan is de AWP' er dus een goede sniper, dat is hem al meegegeven.

Stel nou dat je een AWP' er hebt, die misschien wel handelt als een sniper, maar gewoon van gemiddeld niveau. Dan is hij dus niet in staat om goede posities uit te zoeken, en dus weet je steeds waar hij is, en dan breng je hem een bezoekje met je M4A1( ik zeg nu M4A1 omdat dit miss wel het beste wapen is, héél accuraat, van dichtbij heel goed, en silenced).Als je dan nog dood gaat terwijl je zijn positie weet, dan ben je slecht. Als de AWP' er zich wel verplaatst( en goed) dan heeft hij dus degenlijke skills ( sniper skills), en dan heeft hij niet eens een AWP nodig om te killen. Een 'echte' sniper, kan in CS ( door de maps die relatief klein zijn)met een pistol nog iedereen killen.Simpelweg omdat hij steeds een goede snipe plek zoekt, waar niemand hem verwacht en waar hij heel stategisch zit. Zoekt hij geen goede plek, en blijft hij dus vaker op een plek zitten, of plekken die iedereen verwacht, dan moet je je schamen als mitrailleur gebruiker. Zeg dus niet dat de AWP te goed is, want iemand die met een AWP ownt ( en niet CAMPT!!!), ownt ook met een pistol. . .

PS: graag niet gaan reageren met verhalen zoals:" Ja, maar als ie je nou opwacht en je maar op een manier naar em toe kan, en dat is een deur waar hij zijn vizier op heeft ", want dat is campen en dat geldt niet voor deze discussie. Als je ergens zit te wachten waar ze je maar op 1 manier kunnen bereiken, dan heet dat campen ja. Voor alle andere plekjes geldt dat niet, en dan moet je ook weten dat een sniper die niet campt ( dus van minimaal 2 kanten aangevallen kan worden), als hij inzoomt maximaal 1 kant tegelijk in de gaten kan houden. En dus beperkt een sniper zijn gezichtsveld ALTIJD met de nodige graden, waardoor hij miss wel meer dan de helft van zijn omgeving niet meer ziet, dus als je dan met een mitrailleur em aanvalt, dan kill je hem dus héél makkelijk. Als hij INZOOMT en jij hebt een M4A1 en je komt bijv. van rechts, dan moet hij dus nog inzoomen en zal ie in de schrik missen omdat het zo'n seconde duurt voordat je stabiel en accuraat genoeg zit. Hierdoor kun je hem dus makkelijk killen met een M4A1.

13. sheeta31

sheeta31 The Exterminator

Leuk Bevonden:
    0
    het is best irri als iemand zich in een hoekje gaat verstoppen met de magnum, maar bij grote levels waar je lekker kan snipen kan je em wel nemen, zolang je maar niet ergens gaat campen...

14. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is nou campen ver je nou dat iemand met een awp gelijk midden in de strijd rent. Word is slim. Kijk is de sniper nog over en de bom is geplaats of moet nog geplaatst worden dan ben je vervelend bezig want dan doe je het om de kills. En niet voor het team belang om meer geld voor wapens te kunnen kopen.

15. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Wat een stom gebl44t allemaal, AWP is sterk maar je kan er meer dan genoeg aan doen. Met een AK zijn de eerste paar kogels ontzettend precies, leer daar mee omgaan en je kan die awp zo verslaan. Hetzelfde met de Colt, alleen hiermee kan je iets langer door schieten voordat je het "spray effect" krijgt.

Als ik snipe pak ik altijd de Scout, hij is goedkoop, snel, en licht.
    Ik heb met deze wapen meer HS's dan met de AWP.

Trouwens is het behoorlijk lame als je mensen die constant een awp gebruikt kickt, als je niks tegen zijn spel tactiek kan doen ben JIJ de n00b en niet hij.

Voor de rest vind ik CS een leuk spel, alleen heb je op de pc versie veels teveel cheaters, gelukkig heb je dit nog niet op de xbox. Als ik live heb koop ik gelijk CS erbij zodat ik daar ook mee kan genieten..

16. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Doed, dat is nou het grote probleem. Aangezien het mikken bij de xbox 10x lastiger gaat. Dan ben je zwaar in het voordeel als awp'er aangezien jij klaarstaat en de ander het later ziet. Op de pc kun je snel reageren. Maar dat is hier een stuk lastiger.

17. DarkSoldier

DarkSoldier Sniper

Leuk Bevonden:
    3
    WTF??? Ik snap jou echt niet, je zegt dat het mikken 10X moeilijker is, en dus in het voordeel bent met een AWP. Het gaat hier niet over een AWP die op een deur campt he, het gaat om een AWP die net zoveel rond loopt als iemand met een mitraileur, als je dat doet ben je wel in het nadeel, omdat de gun bolt action is en omdat je met een mitrailleur kan sprayen. Dus je bent normaal tog wel in het nadeel met een AWP, als jij zegt dat het schieten 10X moeilijker gaat. En deze thread gaat niet over campen, want dat kan ik ook met elk ander wapen. . .

18. DarkSoldier

DarkSoldier Sniper

Leuk Bevonden:
    3
    Ik pak(te) ook meestal de Scout. Tegenwoordig gebruik ik ook vaak de AWP, het ligt er gewoon aan wat voor een speelstijl je wil gebruiken. Ik neem aan dat je met HS, headshot bedoelt. Met een AWP moet je nooit op het hoofd mikken, tenzij het niet anders kan. Met een scout moet je ook niet op het hoofd mikken, maar op de nek. Als je hier mist dan raak je of het hoofd(boven) of de borstkas. Als je op het hoofd mikt en je mist, dan raak je of niets(boven) of de nek/borstkas(onder).

In de nek is ook one-shot one kill met Scout.

19. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Zoals DarkSoldier al zegt gaat deze Thread over het gebruik van de Awp in servers en de soms iets strenge regels er tegenover, deze thread gaat dus NIET over campen met een Awp.

offthread: Ik heb nu ook een thread geopend over het Campen in het algemeen.

20. Jaywalker

Jaywalker XBW Elite

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind de awp wel een lame wapen,die mensen die dat kopen gaan vaak in een hoekje zitten campen en als ze iemand zien lopen knallen ze hem gewoon neer,makkelijk zat..alleen niet leuk

Deel Deze Pagina