Waarom maken ms, nintendo en sony van die lelijke kaften!?!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Genassix, 7 jan 2004.

  1. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    toen ik mijn xbox kocht in (14 april 2003 jaja deze datum zal me altijd bij blijven) kreeg ik 3 spellen DOA 3, Amped en Rallisport challenge voor 10 euro er bij en het waren jammer genoeg classics maar zo'n aanbod zal je toch niet afslaan.
     
  2. Diego

    Diego Active Member

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de Classics hoesje nog het minst lelijk van de drie. Die zilvere doosjes bij de Gamecube zijn nog veel erger...tussen alle standaard zwarte...en Ninendo zal Nintendo niet zijn als ze het formaat van de schijfjes ook hebben aangepast, waardoor je niet zomaar een ander hoesje gebruiken kunt. :mad:

    Mierenneukerij...ehhh...ja! Maar boeit dat, ik vind het er inderdaad ook rommelig en goedkoop uitzien als ik 20 van die verschillende doosjes en hoesjes onder elkaar heb staan. Er zijn gelukkig nog op bepaalde sites covers te downloaden, dat verzacht het wel een beetje. :) Zeker asl er van die oerlelijke PU stickers en leeftijdslogo's zijn opgezet...:mad:
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2004
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Sommige pc games hebben nog lelijkere kaften. Dan mag je blij zijn als er nog een klein plaatje op staat.
     
  4. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    Microsoft heeft ookhet liefst dat al die classic titels bij elkaar staan, dus dan valt het de consument meteen op dat de spellen minder kosten. Het maakt het gewoon herkenbaarder : Classickaft = goedkoper maar wel goed.

    Ik heb ook veel liever de orginele kaften trouwens. Ik heb volgens mij vrijwel geen één classic platinum of players choice kaft.
     
  5. McRed

    McRed PSPZone.nl

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    18
    Het gaat uiteraat om de game, maar het ziet er wel erg verneukt uit!
     
  6. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    ze zijn idd. lelijk. Maar ja, dan koop je ze toch niet? Een beetje een voorbeeld van de Nederlandse gierigheid (zoals beschreven in deze thread). Wel het spel goedkoper willen, maar niet het lelijke doosje er bij....;)
     
  7. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    "haha ben jij dan een verzamelaar blokkie15?\
    nou ja mij boiet t het niet zo veel:p
     
  8. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    Dan koop je toch de normale versie.... of liggen die sinds de classics niet meer in de schappen?
     
  9. XBOXLIVE!

    XBOXLIVE! Guest

    Mee eens*)
     
  10. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik ben zeker niet een verzamelaar, maar de TS beweerd een verzwamelaar te zijn (no comment), en een verzamelaar wil overal alle versies van hebben, dus vandaar mijn post.

    Ik erger me meer aan de "2 month free Live! trial sticker" die krengen krijg je er niet goed af :mad: Me Amped 2 doosje er erdoor al naar de klote (heb maar met een ander hoesje verwisseld), en ik heb de sticker op me PGR2 doosje maar laten zitten, maar vind het wel zonde :{
     
  11. Sultan_of_Swing

    Sultan_of_Swing Active Member

    Berichten:
    438
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja ik vind het ook geen gezicht, slecht design. Het hoeft van mij niet in het originele hoesje - het is niet voor niets een classic edition - maar een beetje meer aandacht voor het ontwerp had wel gemogen. Maar als er onderzoek naar gedaan is en het beter verkoopt dan is het wel logisch. Die stickers vind ik ook wel irritant, en de opgedrukte logo's van Xbox magazine geeft dit spel een 9 blabla kunnen natuurlijk al helemaal niet.
     
  12. F-style

    F-style ____________________

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke... het hoesje HOORT gewoon bij het spel, punt.
    Maar jullie zijn er wel een beetje over aan het antfucken, en als je dan graag een *koel* hoesje wil dan download je die erges en print je m tog lekker uit?!
     
  13. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    Volgensmij zijn die doosjes er ook om fraude te voorkomen.....

    Als er geen speciaal doosje zou zijn, kunnen winkeliers goedkoop classics inkopen, maar wel verkopen alsof het een normale game is....
     
  14. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Hmm, daar had ik nog niet aan gedacht, maar het zal daar vast iets mee te maken hebben.
     
  15. HaloWeen

    HaloWeen Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel laggu dat er gewoon mensen zijn die mooie spullen en hoesjes willen kopen en anderen die dat geen reet uitmaakt.

    Koop zelf altijd bij mediamarkt waar ik een gesealed spel kan kopen en niet zoals bij Dixons waar zo'n muts lekker haar vingerafdrukken op mijn net duur gekochte DVD neerzet bij het in het doosje doen.
     
  16. MiracleMind

    MiracleMind Ik speel nooit games

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    En de hele echte verzamelaart die mod zijn Xbox, speelt de kopie, koopt daarna het origineel (staat mooi in de kast) en kan na een jaar de classic uitvoering niet laten liggen (want die was zo goedkoop)... :9
     
  17. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat het weinig met die fraude te maken heeft. Als een game classic wordt dan ligt die game dus voor dezelfde prijs in alle winkels. Klanten hebben dat snel genoeg door en het spel met het "normale" hoesje zal gewoon niet verkopen omdat ie gewoonweg duurder is dan in andere winkels. Als je een lage inkoop hebt kun je makkelijkker concureren met andere winkels dus dat zal ook gebeuren. De winst op een spel is meestal een bepaald percentage (rond de 20 %) en niet in absolute getallen (20 euro).
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2004
  18. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    De goedkopere classic spellen zijn idd zo gemaakt zodat je snel ziet: “Ik heb hier te maken met een budgetspel”. Maar als je dan classic series maakt maak er dan wat moois van! Inplaats van een super goedkoop design. Die van de ps2 en Ngc vind ik minder erg, die zijn mooi afgewerkt met zilver. Minder mooi dan origineel maar ik kan er mee leven. Maar die classics van de xbox zijn gewoon lelijk.

    Het is idd mierenneuken wat ik en vele anderen doen in deze thread, maar ik wil dan ook als ik al zoveel pleuros eraan uitgeef een mooie collectie opbouwen van enkele topgames. Met mooie doosjes. Ik heb dan ook een console collectie van nes, megadrive, n64, ngc en xbox. Waarvan alles nog volledig compleet en in perfekte staat. Ik houd het gewoon liever netjes. :)

    Mzzzls de threadstarter :)
     
  19. Vaag

    Vaag Active Member

    Berichten:
    748
    Leuk Bevonden:
    2
    Mij maakt het persoonlijk geen ene fuck uit hoor.

    Tis immers niet zo dat ik nou echt uren in mijn kast zit testaren.
    Ik pak een spel,gooi het erin,en gooi het doosje weer terug:)

    Al zitten de spelletjes in een plastic mapje,het maakt me weinig uit zolang ze netjes "krasvrij" zijn :)
     
  20. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Nou, die Players Choice van NCG vind ik nog best mooi want dan is het "Zwarte golfje" vervangen door een zilvere, dus dat is eigenlijk nog mooier ook, maar die classic hoesjes van xbox zijn echt oerlelijk, ze geven je de indruk "koop mij, ik ben afgedankt" Zo worden gamers echt afgeschrikt door microsoft!
     
    Laatst bewerkt: 9 jan 2004

Deel Deze Pagina