wat is de beste optische kabel?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door viper, 11 jan 2004.

1. viper

viper .: | Xbox Master |:.

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Weten jullie wat de beste optische kabel is? (merk ect.)
    Want bij mij valt af en toe het geluid weg.

2. ewout

ewout Addicted 17-05-02

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben zelf naar een audio-speciaal zaak gegaan voor een goede ( beste ) optische kabel, daar kreeg ik al antwoord dat er geen beste is, de kwaliteit van de kabels is gelijk.

Heeft te maken met digitale overdracht enzo :)

dat heb ik me in iedergeval laten vertellen!

Voor een euro of 7 heb ik toen een degelijk uitziende kabel aangeschaft

Succes ermee!

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Sommige kopen er een van 50 euro, van mij was 16 euro en ook prima. Als geluid wegvalt heeft dat niks te maken met je kabel, er kan wel knak in zitten, maar een nieuwe maakt dan niet uit of ie goedkoop of duur is.

4. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Idd naar mijn weten zijn ook bijna al die kabels even goed, tenzij je een heel goedkope hebt aangeschaft of zoeits...

5. Oele

Oele Yeah baby!!!

Leuk Bevonden:
    0
    bij dixons, een advanced scart (verguld) met extra audio out, een s-vhs out en optische kabel voor 5.1 geluid, alles voor 19,95... van joy-tech. Is weliswaar geen originele xbox gear, maar werkt prima, en voor die prijs...

6. gerjan

gerjan Guest

En die zuigt als de tering, ik had hem ook, bij halo klopten de kleuren voor geen meter(schaduwen waren zwart) en alles stond veel te donker ofzo, kheb hele tijd met de instellingen van de tv lopen kloten, maar het hielp niets, ook het dashboard vd xbox was erg donker.

Heb hem daarna 2 keer geruild, om te kijken of die kabel kapot was ofzo, maar elke keer het zelfde liedje, ook nog op 4 verschillende tv's geprobeerd, weer het zelfde.

Gewoon een kut kabel. Enige plus puntje was dat je er de optische kabel bij krijgt, maar dat was er ook een van matige kwaliteit volgens mij(voor zover je dat merkt).

Niet kopen dus.

7. viper

viper .: | Xbox Master |:.

Leuk Bevonden:
    0
    oke bedankt allemaal. Ik heb er nu namelijk 2.

eentje zat bij me logitech z680, maar die heb ik omgeruild, en ik heb nu een creative megaworks 550 met een extigy.

en ik heb er eentje gekocht van 1 meter.

Maar bij alle twee valt het geluid weg, maar bij die van 1 meter iets minder.

Dus het moet wel aan de kabel liggen lijkt mij

8. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Koop een kabel in het middensegment, dan heb je goede kwaliteit en niet een belachelijke prijs. Dat zal zo'n 15 euro zijn denk ik? Ik heb er een uit een betere Vivanco serie van de media markt. 2 meter en werkt prima.

Met Scart kabels is het anders, dat is analoog en het zijn een heleboel kabeltjes naast elkaar, dat merk je sneller. Ook afscherming is belangrijk.

Ik weet de theoretiche onderbouwing niet meer precies, maar ook bij digitale audio overdracht kun je verlies van kwaliteit hebben.

9. slicer

slicer iech bin de beste

Leuk Bevonden:
    0

gerjan ik en een friend van me (ja ja ik heb ook vrienden)
    hebben ook deze kabel ,en wij hebben geen problemen

ik denk dat het ligt aan de tv
    want als ik op mijn slaapkamer en dvdtje ga kijken heb ik ook dat de kleuren wegvallen ,of zelfs het beeld zwart word

denk dat het een combo is van welke kabel op welke tv
    heb je net de verkeerde dan heb je pech

Deel Deze Pagina