Stereo aansluiten op Televisie! Help!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Japzor, 9 jan 2004.

1. Japzor

Japzor ... Biertje ?

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb sinds vanmiddag zitten proberen om een stereo aan te sluiten op een t.v. De stereo had ik al eerder op mijn pc aangesloten, die heeft 2 van die "tulp-aansluitingen" of in ieder geval waar je zo'n 2 x zo'n tulp op aan kunt sluiten. En mijn nieuwe televisie heeft dus precies dezelfde aansluiting.
    Ik dus vanmiddag een kabeltje gehaald met 2x tulp aansluiting aan beide kanten. Die aangesloten, t.v. aangezet op x-box kanaal. De boxen van de t.v. zelf doen het wel, maar die van mijn stereo die beginnen met ruisen zodra ik hem aansluit/op dat kanaal ga zitten.

Nu is mijn vraag :
    - Hoe fix ik dit ?
    - Kan het zijn dat ik een andere aansluiting nodig heb voor mijn t.v. ??

P.S. Ik weet niet zeker of ik deze wel hier had moeten posten, aangezien het niet echt om de x-box zelf gaat... maar het gaat wel half om de hardware dus. :D
    En het was zover ik kan zien het enigste technische gedeelte van het forum.. dus.

2. Atmaxar

Atmaxar Banned

Leuk Bevonden:
    2
    ik denk dat je de in-aansluiting van de tv hebt gepakt en je moet de out hebben. Stel nou dat je die niet hebt: dan sluit je of alleen de xbox aan (lijkt me makelijk genoeg), of als je de tv ook via de stereo wil hebben dan moet je hem aan de koptelefoon uitgang aan sluiten via een plug die aan de ene kant 1 stereo-plug heeft en aan de andere kant 2 pluggen rood-wit.

Ik hoop dat het duidelijk genoeg is.

3. Japzor

Japzor ... Biertje ?

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb hem nu via de koptelefoon aangesloten.. Had die andere aansluiting ook nog wel liggen :p Maar dan doen de boxen van de televisie zelf het niet voor zover ik nu kan horen o_O;; Maakt me op zich niet heeeeel veel uit hoor maar kun je bijv. ook die nog aan hebben ?

4. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2
    Als je geen audio-out hebt kan je een simpel scart-blokje kopen. Die stop je in je scart aansluiting en in dat blokje stop je weer je xbox scart kabel. Je scart aansluiting op je tv is al een audio/video-out en in. Dus dan kan je op dat scart blokje je stereo kabel aansluiten. Ik zoek even een foto van zo'n dingetje.

EDIT:
    Hmm, ik vind ze alleen maar zonder een scart-in. Maar het blikje lijkt dus precies hierop alleen hij heeft dan nog een aansluiting om je scart in te stoppen. Dan heb je tenminste rgb(als je tv het ondersteund)

Laatst bewerkt: 9 jan 2004
  5. T-NC

T-NC Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij heb je hier toch een "versterker" voor nodig

6. Tha Mike

Tha Mike The Good Die Young

Leuk Bevonden:
    1
    Je kan dus een scartblokje kopen (eventueel met input/output schakelaar) en dan de tulpkabel daar op aansluiten.
    Je kan ook een kabel met aan de ene kant 2 tulpstekkers en aan de andere kant een mini-jack (zo'n ding waar je ook je speakers op je pc aansluit) en

7. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik had eerst ook een probleempje met het aansluiten van m'n Stereo op m'n TV/Xbox.

Daar had ik een thread voor geopend waar nuttige informatie in staat!

Klikkerdeklik

8. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Is het toevallig een PHONO ingang? waar jij je tv ingestopt hebt?
    Want die is namelijk al voorversterkt ofzo, speciaal voor een platenspeler... Dus je tv alleen in een AUX of Extra ingang, niet op Phono.

9. Da BjOrN

Da BjOrN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit ook gedaan gewoon 2 tulpstekkers in je aux uitgang van je stereo en de mini jack in de phone ingang van je tv dan heb je geluid op je stereo. :)

10. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    moet je een tv out op je stereo hebben:D

11. Atmaxar

Atmaxar Banned

Leuk Bevonden:
    2
    Als je even naar boven kijkt dan zie je dat je ook een jack plug in de koptelefoon ingang kan steken en de andere kant kan bevestigen aan je stereo.

12. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    |:- :{

Deel Deze Pagina