[XOne] [Centraal] Wanadoo en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door nnex, 26 feb 2003.

  1. Menace_1981

    Menace_1981 Run & Gun

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier is er nog eentje. Ik heb de poorten nu wel opengezet volgens mij, maar hij doet het nog steeds niet. Hij blijft xbox live not found aangeven......
     
  2. soadrulezzz

    soadrulezzz Active Member

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier hetzefde verhaal. Maar hoe pas je dan instellingen van je router aan?
     
  3. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Tsja... Dat is eigenlijk iets wat bij de supportlijn van je router hoort te liggen...
     
  4. soadrulezzz

    soadrulezzz Active Member

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke en daarmee bedoel je? Is bij iemand het probleem al opgelost of niet?
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Pejannl bedoeld raadpleeg je user manual van je router of neem contact op met de helpdesk van je router
     
  6. Vegeta NL

    Vegeta NL The Immortal

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    prob

    Hoi,

    Ook mijn broertje heeft sinds vandaag dit vage probleem.
    Als eerste de XBox in de DMZ van de router (sitecom) gezet, toen DNS foutmelding gekregen.
    DNS servers ingevuld en toen weer de foutmelding Xbox live not found.

    Van alles geprobeerd, poorten opengezet, firmware geupgrade maar het mocht niet baten.

    Het vage is dus gewoon het connecten naar de Xbox.com site dat dat ook niet gaat.

    Nu vraag ik me af, wat is het verband tussen de xbox.com site en xbox live wat andere sites niet hebben.
    Als we dat eenmaal weten dan kunnen we een goeie oplossing bedenken misschien.
     
  7. D74

    D74 Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Na een paar dagen te hebben zitten proberen en uitzoeken ben ik via een vriend van mij er achter gekomen dat Mircosoft bepaalde ip adressen van Wanadoo blokkeerd.
    Alles in de 83.117. range wordt door microsoft geblokkeerd en daarom kan je dus niet op LIVE en op xbox.com.
    Ikzelf ben ook toch nog steeds niet op LIVE maar ik blijf steeds proberen om een nieuw ip adres te krijgen dat niet in deze range valt.
    Als het me gelukt is om dus een andere te krijgen en weer op LIVE kan, dan zal ik het wel effe laten weten.
    Ondertussen moeten we de helpdesk van Wanadoo helemaal de t*ring schelden want het schijnt dat ze wel van dit probleem weten en dat ze er helemaal geen ene kl*te aan doen.
     
  8. Vegeta NL

    Vegeta NL The Immortal

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    ok

    Ok maar het is toch zo dat Wanadoo Cable een dynamisch IP adres heeft?
    Er zijn volgens mij proggies voor dat je van je dynamische adres een static adres kan maken.

    Dit zou een goede mogelijkheid kunnen zijn om je eigen IP in te stellen alleen weet ik niet het fijne van dit programma.
     
  9. okkie

    okkie proud to be A

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    ja hoor iedereen die dus Wanadoo Cable heeft met een Motorola modem en router heeft dus dit probleem,2 vrienden van mij hebben het dus ook,echt %$#$# voor ze,echt balen dat er nog geen oplossing is,
    mocht iemand het weten,post het dan gelijk ff,

    ze hebben trouwens het witte en het zwarte modem,met wanadoo cable Basic en Premium,en met de Sitecom DC 202 router
     
  10. D74

    D74 Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb eindelijk een ip adres in een andere range gekregen en ik kan gelukkig weer op LIVE en op xbox.com!!!!!8) 8) 8) 8)
    Dus als je er niet op kan komen moet je gewoon net zolang blijven proberen tot je een ip heb die NIET met 83.117 begint.
    En nou maar gaan ouwehoeren bij Wanadoo!
    Ik zie jullie wel weer op LIVE!!!!
     
  11. soadrulezzz

    soadrulezzz Active Member

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe krijg je dan een ander ip adres?
     
  12. D74

    D74 Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je via een router connect moet je gewoon een aantal keer je connection droppen.
    Elke keer als je dan een nieuwe verbinding aanmaakt, krijg je een nieuw ip adres.
    Via een aantal shareware proggies kan je zien welk ip adres je krijgt.
    Dus gewoon blijven proberen en op een gegeven moment kom je er vanzelf weer op.
     
  13. soadrulezzz

    soadrulezzz Active Member

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry hoor maar hoe drop ik mijn connection?
     
  14. D74

    D74 Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat doe je in het menu van je router.
    Ergens staat daar een optie over je connection.
    Kijk daar eens of je zoiets kan vinden.
    Succes!
     
  15. Menace_1981

    Menace_1981 Run & Gun

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Afgelopen maandag deed xbox live het gewoon. Toen even gespeeld. Zometeen ga ik proberen of het weer kan. Ik baal van Wanadoo (helpdesk) en als het abbonement ten einde loopt... Dus hierbij: neem nooit Wanadoo Cable!
     
  16. FortMaxx

    FortMaxx XBW Groen

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Net even microsoft gebeld, zij zeggen dat microsoft niet blokeerd maar dat wanadoo de nieuwe ip range (de 83...) nog niet geregistreerd heeft. Waardoor we met ip 83..enz dus niet op xbox live of com kunnen.
    Leuk he, dat iedereen bij zo'n helpdesk wat anders zegt?

    Net ook even Wanadoo gebeld, wat zijn die mensen kansloos daar. Zo'n piemel begon tegen me over de router enzo, dat ik de Sitecom helpdesk moest bellen. Wanadoo gaat eruit!
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2004
  17. Menace_1981

    Menace_1981 Run & Gun

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand zei tegen mij op het forum van Sitecom:

    'Casema/wanadoo heeft op de 8 jan. een nieuwe IP range toegevoegt, en casema zijnde hebben ze iets fout gedaan waardoor vele sites niet te bereiken zijn, zoals cnn.com en naar het blijkt xbox.com, dus gewoon even afwachten tot ze dat gerepareert hebben, ze zeggen dat ze er aan het werk aan zijn. dat gezegd hebbende, het is adviseerbaar om op dslreports.com 'drtcp' te downloaden en je adaptor (netwerkkaart) op een MTU van 1456 te zetten.'

    Ik vind het niet kunnen dat de Casema Helpdesk het niet naar klanten (als ons) communiceert. Nu heb ik vorige week de hele tijd aan die router moeten kloten, terwijl dat helemaal niet nodig was. Maar goed, we weten welke ip range het niet mag zijn wil men op xbox live connecten, dus we kunnen i.i.g. gamen! :cool:
     
  18. soadrulezzz

    soadrulezzz Active Member

    Berichten:
    138
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooi, dus het gaat vanzelf weer over!
     
  19. FortMaxx

    FortMaxx XBW Groen

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Wanadoo heeft zeker een zeer slechte klantenservice. Geen moer aan te doen helaas.
    Waarom is het trouwens adviseerbaar om me MTU te veranderen? Weet je toevallig ook hoe je makkelijk je connection drop voor een nieuwe isp? Ik zat in me routermenu (ook de Sitecom DC-202) te kijken maar kon eigenlijk niks vinden behalve de setup opnieuw te doen.
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2004
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je moet minimaal een mtu waarde van +/- 1450 hebben anders komen sommige downloadable content niet ... bij sommige modems alcatel speedtough staat de waarde op +/-1400
    en dan kan je de splinter cell levels niet downloaden ... omdat je dan te veel packet loss hebt
     

Deel Deze Pagina