Hey mensen. Ik vroeg mij af wat er gebeurd als ik de url: http://www.playstation3.com zou registreren. De Ps3 is immers nog niet uit,en de url is ook nog niet in gebruik. Als ik dit domein vandaag zou registreren,word ik dan gedwongen dit domein in televeren bij de launch van de Ps3? Of heb ik het recht hier geld voor tevragen van Sony,aangezien ik eerder was met het registreren? Alvast bedankt voor je antwoord, Angelo
Sgit shit shit,ik keek net even snel bij een domeincheck van mijn huidige server,en daar bleek dit domein wel al registreerd tezijn: De domeinnaam playstation3.com is reeds ingebruik en kan niet geregistreerd worden. U kunt deze wel verhuizen indien u in bezit bezit bent van het domein. Sorry voor het plaatsen van deze topic mensen
Haha je kan het altijd proberen he Dit moet je proberen tedoen bij bedrijven die nog geen domein hebben,en ook geen copyright op hun bedrijf naam hebben staan. Dan kan je aardig wat centjes vragen voor je domein. Maarja,Sony is inderdaad slim bezig,en ik betwijfel dat je er geld voor zou krijgen eigenlijk Waarschijnlijk werd ik dan gewoon gedwongen hem aftestaan ofzo Editok Ps3.com is geregistreed En een domein kopen kost niet zoveel hoor. Ik betaal nu iets van 60 euro per jaar,mysql database,oneindig dataverkeer,en iets van 150 Mb ruimte.
nouja vaag, het is heel simpel.. als blijkt dat jij absoluut niks met de naam hebt die jij geregistreerd hebt en een het een naam met copyright etc is dan heb je dikke pech maar zou je met je achternaam ofzo Playstation4 heten.. tsja dan zullen ze je inderdaad uitmoeten kopen!
Ik zou maar vast de playstation4.com en playstation5.com registreren, net als de xbox3.com En dan doorverkopen aan de hoogste bieder ofzo Of aan Sony zelf natuurlijk, laat ze maar lekker betalen
Hem dwingen om hem je af te staan? Dat is waarschijnlijk het domste ooit! En is PS3 dan wel een echte naam? Nee dat is gewoon de afkorting waar GEEN copyright op staat, aks zij zo graag dat domein willen hebben dan dokken ze er zwaar veel geld voor. Kijk maar naar die site van Sting, die heeft ook zwaar gedokt voor zijn domeinnaam omdat iemand die al had geclaimd.
@ Quack:Ja tuurlijk ben ik hier telaat voor,maar ik keek even op playstation3.com om tekijken of er al wat stond,en dacht toen dat hij nog niet geregistreerd was. Pas na het echt checken via een domeincheck zag ik dat hij wel al opgekocht was @ Williewonka: Ik denk dat op de naam playstation wel een copyright staat hoor. Niet iedereen kan zomaar die naam nemen toch lijkt me? M$ kan denk ik niet zijn volgende console ook playstation noemen hoor Misschien dat je gelijk hebt met de afkorting PS3,maar dit weet ik niet. Wat ik wel weet echter,is dat je als je geluk hebt er inderdaad een hoop cash voor kan vragen
ik denk dat het toch niet helpt om die bedrijven te slim af te zijn: als jij playstation3.com registreerd, maken zij er gewoon iets als playstation_3.com bijvoorbeeld van. of het gaat gewoon via de home page van sony.
Ga bijv. is naar www.ps2.nl of www.playstation2.nl die zijn echt niet door Sony geregistreerd, het is gewoon een of andere shop. www.playstation3.nl zou je dus misschien gewoon kunnen registreren. Edit: www.playstation3.nl is al geregistreerd. www.playstation4.nl weer niet.
En het mag ook niet, sites van anderen jatten. Dat gebeurde ook bij princes Amalia: Iemand had eerder een site geopend, maar die moest ie later terug geven aan de Oranjes-Nassauwers...
Misschien playstation 4, 5 & 6 registreren ... In Nederland schiet je er niet veel mee op, omdat je geen affiniteit hebt voor de playstation. Dit geld ook voor persoons namen ... bijv jamai ... of pietje ... tenzij je zelf jamai of pietje heet
Voor zover ik weet mag je registreren wat je wilt, internet is vrij op dat vlak hoor, bedrijven moeten maar zo dom niet zijn. Het probleem is dat zogoed als alles dat enigszins commercieel aantrekkelijk lijkt al geregistreerd is. Ik denk dat www.playstation9.com zelfs al geregistreerd is. Een URL is enkel nog niet geregistreerd als je in IE6 het "msn zoekrobot venster" krijgt, met de melding dat de site niet gevonden is.
vandaag op www.nu.nl zie dit artikel I rest my case hier de volledige wetgevin anno 1999 en de website van WIPO
Kut regeltjes toch altijd Ik geloof dat ze voor alles ter werled wel 1 of ander regeltje hebben man Maargoed,dan doen we het maar op the hard way!! Vanaf morgen heet ik Angelo Playstation!!! Ps:Thx voor de uileg fardo. Weten we eindelijk wat nou wel en niet kan
Het wordt er overigens alleen maar strenger op, in de toekomst zul je het niet eens mogen regristreren zonder dat je aan kunt tonen dat jou bedrijf zo heet. Wanneer je bedrijf wel zo heet en je hebt het geregristeerd kun je er eventueel geld voor krijgen. Of heb je pech en word je aangeklaagt door een van deze grotere bedrijven. Dat gaat je dus alleen maar geld kosten. Ligt aan het bedrijf, sommige bedrijven zullen je uitkopen omdat voor hun de kosten van een advocaat te duur zijn. En je daarmee beiden voordeliger uit komt. Maar een gigant als sony kan je zo aanklagen. Kortom, niet aan beginnen.
kan gewoon ik had playstation2 een jaar lang boeit ze niet alleen playstation is intressesant playstation2.nl is geclaimed door hotbit geloof ik