Creditcard vraagje

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Amigo NL, 15 jan 2004.

1. Amigo NL

Amigo NL Macho NL

Leuk Bevonden:
    5
    Hey XBW Gasten,

M'n ma heeft nu een creditcard... alleen ze doet er nix mee... want moet je nou rente betalen over wat je er mee koopt?
    Want ik wil graag een spel kopen bij Play.com, dus als ik daar een spel koop voor €50 is de rekening dan ook €50? of is het dan €50 in verband met die rente die er nog bij komt.

Alvast bedankt voor het reageren.

2. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Nee dat kost niks extras, je moeder betaald voor de credit dard maar dat moet zxe sowiezo want ze heeft hem in bezit, er komen dus geen extra kosten bovenop, naar mijn weten..

3. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Je moet precies dat bedrag betalen wat op die website vermeld staat. Je moet bij Visa alleen rente betalen als je een speciale afbetalingsregeling met ze hebt. Normaliter moet je elke maand aan het eind van de maand het hele bedrag betalen.

Overigens is buitenslands betalen met credit card zelfs goedkoper dan met een bankoverboeking. Eerstens heb je bij een overboeking een hoop internationale kosten (en dat kan flink in de papieren lopen!) en tweedens hanteert een bank de dure aankoopkoers terwijl credit card maatschappijen meestal een middenkoers gebruiken bij het omrekenen van vreemde valuta.

Ik heb al pakweg 20 games bij buitenlandse websites (Play, Dvdcrave) besteld en daar meer dan uitstekende ervaringen mee.

De winst van Visa zit 'm erin dat de winkelier, in jouw geval dus Play, een percentage aan de credit card maatschappij of aan Paypal moet afdragen. Visa is - voor de winkelier - een van de duurderde credit cards, want ze berekenen 4% provisie of zoiets.

4. MegaHerz

MegaHerz Vitesse Arnhem 1

Leuk Bevonden:
    0
    Het slimste is nooit je creditcard nummer te geven ze kunnen er van alles mee doen heb ik gehoord.

5. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Van wie heb je dit gehoord?

Een dove?

Ookal hebben mensen je creditcard nummer,in de meeste gevallen kunnen ze er helemaal niks mee hoor.

Bedrijven als Play.com zullen dit alleen gebruiken,waar jij ze voor machtigt,in dit geval het bedrag voor een spelletje.

6. Ghostkiller14

Ghostkiller14 Visit->www.xboxen.nl

Leuk Bevonden:
    0
  7. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    verzendkosten meschien.... maar ik zou niet zomaar op internet je cc geven

8. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Jongens, allemaal die drama's over misbruikte credit cards berusten voornamelijk op overmatig alcoholgebruik van aan lager wal geraakte journalisten die niks zinnigs te schrijven hebben.

Jaja, het is mogelijk dat je credit card misbruikt wordt als je je nummer aan Jan en Alleman geeft. jaja, het is mogelijk dat de winkel waar jij bestelt gehackt wordt en dat de dief jouw kaart misbruikt.

In *alle* gevallen wordt het misbruik door de credit card maatschappij verzekerd en vergoed.

Ik doe al meer dan 10 jaar in Amerika zaken met mijn credit card en heb in al die jaren pas één keer meegemaakt dat iemand geld van mijn cc had gepikt. Ik heb toen Visa ingeschakeld en die hebben ontedkt dat de juffrouw van de amerikaanse bank systematisch 100 euro pikte van elk credit card nummer dat ze in handen kreeg.

Juffrouw heeft zakjes mogen leren plakken en Pejannl had zijn geld al terug nog voordat de juffrouw opgespoord was.

De andere kant is net zo belangrijk:

- Kopen met credit card is goedkoper dan kopen via een bankoverboeking of via een money order. (vanwege de gunstigere koers)

- Bij de grote credit card maatschappijen zijn je aankopen automatisch verzekerd tegen verlies en diefstal. Raakt je pakket kwijt bij de post? Geen nood; Visa of Mastercard betaalt het terug.

- Als iemand fraude pleegt met je credit card moet ie *bewijzen* dat jij toestemming hebt gegeven. Zolang ie dat niet kan (elektronisch bewijs wordt niet als geldig bewijs beschouwd) krijg jij altijd je geld terug.

9. MegaHerz

MegaHerz Vitesse Arnhem 1

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom kan je het beter op een andere manier doen toch.
    Maar ik houd er maar over op.

10. Roosmaelen

Roosmaelen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de info Pejannl..... ik twijfelde zelf nog een beetje want ik had ook verhalen gehoord. Ik was er nog niet ingedoken maar dit maakt een hoop duidelijk.

Dan moest ik toch ook maar eens een card aanvragen, moet toch ook binnenkort Live gaan regelen....

11. gerjan

gerjan Guest

live zeker;)_O_ voor de rest, het ligt aan jezelf of er wat met je cc gebeurd. De grote sites zijn te vertrouwen etc, en anders gebruik je toch paypal?

kleinere/vage sites zou ik minder snel doen.

12. danny_18

danny_18 Guest

is er een bepaald soort creditcard waar je mee kan betalen of kan je met alle creditkaarten betalen.

13. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Een winkel heeft vaak niet met alle cards contracten afgesloten.

Toen ik zelf credit cards accepteerde had ik contracten met Diners'Club (elitair zooitje), American Express, Visa en Eurocard/Mastercard.

Als je een card wil met ruime mogelijkheden ben je binnen West-Europa het beste af met Eurocard/Mastercard. In landen als USA en Rusland of Oost-Europa heb je meer plezier van een Visa card. (Maar in Amerika kun je met de Mastercard in bijna net zo veel winkels terecht als met Visa).

Deel Deze Pagina