hallo, ik gebruik sinds kort overnet om af en toe dingen te downloaden (niet meteen illegaal denken). Nu heb ik een zeer grote file van 1,8 gig die blijft hangen op zon 79%...want na deze 79% schijnt niemand meer de rest te hebben. Ik heb met die mensen via de interne chat gesproken en die zijn vaak al veel verder dan ik! Wat klopt hier niet, misschien is de file al klaar? want als ik in incoming kijk (download map) dan is hij wel groter dan de in overnet aangegeven 1380 mb die ik nu al heb (1,6 gig ofzo..) Weet iemand wat ik moet doen?? zonde van al die verspilde internetmbtjuhs.... Groeten
heb je je pc al opnieuw opgestart? wil wel eens werken nl. en het verschil in mb's van overnet vergeleken met HD is 'normaal'
Als volgens Overnet de file groter is ? Dan moet je helaas gewoon nog even geduld hebben ! Ik heb het ook regelmatig dat iets eerst lekker doorloopt en dan op 85% of 95% blijft steken en pas een week of 2 later weer doorloopt. Het is een Peer-to-Peer systeem en dat betekend dat je afhankelijk bent, van wat anderen je aanbieden. Volgens mij hoef je je dus nog geen zorgen te maken en wordt alleen je geduld even op de proef gesteld. Tenzij ik je vraag verkeerd heb begrepen natuurlijk ! (dan post ik morgen weer iets anders .... euh en succes want het is wel balen, maar niet het einde van de wereld).
Dat het niet doorloop komt doordat het peer-to-peer is, zoals hierboven al gezegd....geduld Het feit dat ie groter is op de HDD is als volgt: Overnet vult een file steeds aan met dummydelen (bestaande uit alleen maar nulletjes) en die gaat ie dan vullen met de daadwerkelijke eentjes en nulletjes . Als het goed is is die file op je HDD ook een veelvoud van 64kb. Geen probleem dus...