Opnieuw prijsverlaging Xbox

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door SirMarco, 29 jan 2004.

1. SirMarco

SirMarco SMW

Leuk Bevonden:
    0
    De Amerikaanse technologieanalist P.J. McNealy heeft in een rapport voorspeld dat de prijs van de Xbox de komende maanden flink dalen, zo meldt CNN. Op dit moment is de officiële prijs 179 dollar, volgens McNealy is deze tijdens de E3 in mei gezakt tot 129 dollar en zal een Xbox aan het einde van de zomer voor 99 dollar over de toonbank gaan. De reden voor deze prijsverlaging is waarschijnlijk dat Microsoft de groep Xbox-gebruikers flink wil uitbreiden. McNealy verwacht namelijk ook dat de softwaregigant de Xbox 2 al eind 2005 wil introduceren en het bedrijf hoopt dat mensen die op dat moment al een Xbox hebben sneller een Xbox 2 zullen aanschaffen.

Door deze vervroegde introductie komt de Xbox 2 ook een jaar eerder op de markt dan de Playstation 3 van concurrent Sony. Dit lijkt een voordeel, maar de geschiedenis heeft aangetoond dat dit ook anders uit kan pakken. De Sega Dreamcast werd ook een jaar eerder dan de Playstation 2 geïntroduceerd. Iedereen was onder de indruk, maar besloot toch op de Playstation 2 te wachten. Dat was het einde voor de consoletak van Sega. Microsoft staat op dit moment sterker dan Sega toentertijd, maar als Sony binnenkort aankondigt dat tegelijk met de Playstation 3 een nieuwe versie van 'Grand Theft Auto', 'Jak' of 'Ratchet and Clank' uitkomt, kon een aantal mensen wel eens besluiten om nog even te wachten met de aanschaf van een nieuwe spelcomputer.

Op de vraag wat het bedrijf van dit rapport vond, antwoordde Microsoft dat het, zoals gewoonlijk, geen commentaar geeft op geruchten en speculaties.

bron

2. Genassix

Genassix Endless Challenge

Leuk Bevonden:
    3
    99 dollar?!?!? das maar 70 euro ofzo, schit doe normaal. Zoveel kost een spel! Ik vind het maar stom hoor, als mensen een xbox kopen en een maandje of 2 later is hij weer super veel goedkoper, dan denk ik dat ze daar juist pissed over worden. (Zou ik worden) Damn vraag me af of dat echt gaat gebeuren..

3. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat dit wel slim is ms, want nu zullen meer mensen de xbox aanschaffen en dat is wat ms nodig heeft. je zou kunnen zeggen dat het zelfs goedkoper wordt dan de gamecube en dat al op 129 dollar. moet je voorstellen op 100. dat is goedkoper dan een spe in een budgetbak.

4. SplinterX

SplinterX ^Chief^

Leuk Bevonden:
    1
    Wel vet, als ze zoiets nu ook in europa(dus ook NL) zouden doen, maarja dat gebeurt dan weer niet, een 2e is altijd leuk!!

5. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja joepie...ik heb toch al een xbox dus dit intresserd mij niet...laten ze de spellen maar goedkoper maken.

En dit is normaal hoor die prijsverlaging...niet alleen om de concurrentie af te troeven...maar als je naar de hardware kijkt.....een 733 cpu kost geen drol meer....de rest van de onderdelen is ook vet goedkoop....

Laatst bewerkt: 29 jan 2004
  6. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Speculatie...zou mooi zijn een prijsverlaging..

7. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Analysten eh, die hoor je elke week wel wat leuks kraaien. Analysten zijn echter geen Microsoft medewerkers dus het is nogal voorbarig door te zeggen dat die verlagingen inderdaad plaats vinden :)

8. Jorundr

Jorundr Helmond Sport

Leuk Bevonden:
    0
    Verlaag die spellen maar ipv de console zelf..

9. cortana

cortana A.I

Leuk Bevonden:
    0
    Wat als Microsoft zegt: Bij xbox 2 krijgen we direct:
    Halo 3
    Amped 3
    PGR 3
    Rallisport Challenge 3
    Ik ga in ieder geval direct dan een xbox 2 kopen.

10. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Als ik ooit nog een console koop is het natuurlijk de opvolger van de xbox, ik ben er gewoon verliefd op geworden :cool:

Maar de prijsverlagingen zullen idd wel worden doorgezet, ik denk echter dat 120 dollar wel de drempel zal worden.. MS is wel goed maar niet gek..

11. MaNiAc E

MaNiAc E The Supreme Necrotic

Leuk Bevonden:
    0
    damn direct een xbox2 kopen ziek hoor !!!
    weet niet krijg een beetje het idee dat ik een van de weinige ben die het erg kut vind dat xbox2 zo snel komt.!!!

12. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Zoals je uit het artikel kan afleiden gaat het bij dit soort acties om klantjes te winnen (in dit geval alvast voor de Xbox2). Dus waarom zouden ze rekening houden met jou? "Oh nee! Nu voelen de mensen zich genaaid, laten we de prijs maar niet zakken waardoor we minder klantjes krijgen". Yeah right, dat is logisch.

13. Booster

Booster verified user

Leuk Bevonden:
    0
    zo, cortana, als dat met een Xbox Xenon available is zou ik er ook een voor mijn broerdje kopen en zamen op 2 TV's gaan racen, schieten etc!!!!!!!!!!!!!!}:] }:] }:] :cool: :cool: :cool: 8) 8) 8)

14. martez

martez New Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik wil ook noig wel een xbox erbij, ruilen tegen 1 spelletje :cool:

Deel Deze Pagina