Netwerk tussen Win. XP en Win. Millenium

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Alien, 3 feb 2004.

1. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Hey!
    Ik heb hier thuis 2 computers, allebei aangesloten op een router. 1 pc heeft Windows XP en de anders Windows Millenium. Ze kunnen allebei op internet, maar er is geen netwerk :confused:
    De pc's zien elkaar niet terwijl ze toch allebei op internet kunnen :confused:
    Ik geloof dat het komt doordat Windows Millenium niet standaard een netwerk 'maakt' zoals XP.

Iemand die mij hier ff uit de brand kan helpe en vertelle hoe ik dit precies moet doen? Thx

2. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als je slim bent ga je in winxp naar je netwerk omgeving en kies je voor het maken van een thuis netwerk. Als je dit doet krijg je een wizzard en bij die wizzard kun je een diskette aan laten maken met daar op de netwerk installingen. Die laat je daan aanmaken en dat stop je die in die andere machine en start je die exe op op de diskette nu worden allen netwerk instellingen gemaakt. Het eninge wat je dan nog zou moeten kunnen aan zetten is bij je netwerkkaart je tcpip instellingen dat je ook bestanden wilt delen en dan moet je wel op de ander pc kunnen komen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt anders veel suc6 maar zo is het mij gelukt om het aan e praat te krijgen.

Laatst bewerkt: 3 feb 2004
  3. Keano NL

Keano NL Keano

Leuk Bevonden:
    0
    De pc's moeten wel allebei in dezelfde werkgroep zitten he, dus MSHOME of THUIS, of wat je wilt......

Kun je trouwens wel pingen tussen de pc's?

4. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kijk es even of je ook wel wat shared op de andere computer,kan je mooi testen.

5. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Alsik het met die floppy doe (zonder de tcpip instellingen te veranderen (haddik wat moeite mee)) werkt het niet. Is het noodzakelijk dat ik de tcpip instellingen verander?

Deel Deze Pagina