Logitech Z-680 Line input kraakt

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Toxic_Timmie, 3 feb 2004.

1. Toxic_Timmie

Toxic_Timmie Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb sinds een paar maanden een Logitech Z-680 speakerset.
    Nu wil ik mijn TV er op aansluiten om toch van wat beter geluid te kunnen genieten.
    Ik heb 2 mogelijkheden om een "line"-signaal van de TV naar mijn Control-pod te krijgen.

1.: van TV via Line out achterop de TV naar de controlpod, via stereo tulp --> 3.5mm stereo jack.

2.: van de hoofdtelefoonaansluiting (3.5mm jack) naar de controlpod (3.5mm jack)

In beide gevallen hoor ik een overgemoduleerd signaal.
    Alsof ik naar de turkse televisie aan het kijken ben.

Wie o wie kan mij vertellen waar dit mogelijk aan kan liggen en/of hoe ik dit op kan lossen.

2. DMX

DMX X gonna give it 2 ya

Leuk Bevonden:
    0
    ik zit ook een beetje met dat probleem. kan je iets via de coax aansluiting laten lopen.

3. Zimon

Zimon xboxfreaks

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb deze set ook en heb dit probleem ook erg irritant
    misschien is een oplossing om via tv-out(geluid) een 2 tulp stekker naar 1tulpstekker(mono cinch ofzo) verloopkabel te kopen en die dan in het coax ingang te doen?

Laatst bewerkt: 3 feb 2004
  4. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2

Dus je hebt gewoon van de out achterin je tv (rood en wit tulp) een draad naar je controlcenter lopen. En daar plug je 'm voorop rechts, in de direct input. En dat werkt niet? je hebt hem dan ook gewoon op "direct" staan, en dan bv DPrologic Music/Movie. Bij mij werkt het zo perfect. Heb je al eens geprobeerd om zo je stereotoren aan t sluiten (als je die hebt)

5. Zimon

Zimon xboxfreaks

Leuk Bevonden:
    0
    ja dit kan je kan hier bijvoorbeeld je geluidskaart op aansluiten of een dvd speler en natuurlijk meer dingen!

6. Toxic_Timmie

Leuk Bevonden:
    1
    @huub himself: Ik heb 'm aangesloten zoals jij het beschrijft.
    Dit werkt niet, krijg wel geluid...maar net of ik naar een zwaar overgemoduleerde turkse songfestival zit te luisteren.
    Stereo toren heb ik niet.

@Zimon: Ik heb wel eens een ander apparaat aagesloten in het verleden, geloof ik.
    Maar zal het nog eens proberen.

7. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2
    @Toxic_Timmie

Dan ligt het aan óf je tv, óf de 680. (du'h)
    Dan zou je ze beiden moeten testen. Dus je sluit op de 680 via direct een discman aan (of wat dan ook) en op je tv een ander apparaat. Je kan zelfs een box aansluiten op je tv. Dan moet je alleen wel de kabel kapot knippen...
    je kan ook je tv op je pc aansluiten als je een audio-in hebt.

8. Durk

Durk Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben misschien van plan om dit zetje te kopen. Nu is mijn vraag: zit er een super mooi geluid in?

9. Toxic_Timmie

Leuk Bevonden:
    1
    ja, er zit een superstrak geluid in.
    Maar voor verdere antwoorden op je vraag verzoek ik je hier te kijken en of je vragen hier te stellen:

Hier (k)likken dus.

10. Durk

Durk Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt.

11. DMX

DMX X gonna give it 2 ya

Leuk Bevonden:
    0
    ik hoop dat de thread maker het niet erg vind dat ik ven deze vraag stel. Hoe moet je hem uberhaubt op je tv aansluiten via de coax aansluiten of 1 van die dingen voor of die drie gaatjes achternin. en waar is dat coax gat voor als je hem niet hoeft te gebruiken voor tv? en dat rechter voor gat

alvast bedankt

12. Zimon

Zimon xboxfreaks

Leuk Bevonden:
    0
    dit is vrij makkelijk er zijn meerdere opties!

1: je hebt aan de achterkant 2 tulp uitgangen zitten voor geluid
    je koopt mij je locale electroboer een kabel: tulp naar 3.5 mm headjack. en die steek je voorop je pod in de line in of achter in de ingang waar front voor staat

2 je hebt geen tvout voor geluid dan moet je het via je koptelefoon uitgang van je tv doen je koopt dan een kabel met aan beide kanten een 3.5mm headphonejack en sluit die het zelfde aan als bij optie 1 op je pod

3 je kan ook nog een kabel kopen die van 2 tulp stekkers naar 1 tulp stekker gaat. om via coax aan te sluiten. of een kabel met aan de ene kant een 3.5mm jack en aan de andere kant 1 tulp stekkertje.

Laatst bewerkt: 3 feb 2004
  13. Toxic_Timmie

Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij wil je toch echt optie 3 NIET doen, aangezien dit een digitale sp/dif ingang is achterop je pod.

14. Zimon

Zimon xboxfreaks

Leuk Bevonden:
    0
    als het goed is moet dit kunnen, maar heb et zelf nog nooit geprobeerd! maar als je bijv je geluidskaart er op aansluit en je draait een mp3tje is dit ook niet digitaal geluid(toch?) dan verzend hij toch gewoon een analog signaal?

15. Toxic_Timmie

Leuk Bevonden:
    1
    Die Coax aansluiting achterop de Control Pod accepteert alleen digitale signalen.
    En aangezien een standaard line-out van je geluidskaart het signaal analoog naar deze aansluiting stuurt werkt dat niet.
    Er bestaat zelfs de kans dat je de ingang op je Control Pod opblaast als er een verkeerde stroom op binnen komt.

Dus ik ga het niet proberen en ik raad het ook ten zeerste af.

16. Zimon

Zimon xboxfreaks

Leuk Bevonden:
    0
    ow hehe ik heb et zelf ook nooit gedaan hoor, maar las et een keer op GoT

Deel Deze Pagina