Iemand ervaring met X2VGA?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Thrillseeka, 28 jan 2004.

1. Thrillseeka

Thrillseeka Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben benieuwd of er iemand ervaring heeft met de X2VGA-box.
    Ben deze op www.X2VGA.com tegen gekomen en de was zeer te spreken over de reviews.
    Maar er was een minpunt hij werkt niet met onze (Pal) xbox-en omdat deze geen HDTV ondersteunen.
    Is dat echt zo en waarom heben ze dat in godsnaam gedaan?
    Op Dreamcast werkte het perfect!

En als ik dan toch bezig ben kan ik net zo goed vragen wat dan wel goeie (liever de beste*) ) VGA-box is.

2. Thrillseeka

Leuk Bevonden:
    0
  3. YOURI60

YOURI60 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    effe onder ons,
    sommige kunnen hun xbox op NTSC zetten,
    plus ikzelf heb mailtje gehad van de fabrikant en die zegt dat PAL wel degelijk wordt ondersteunt.

anders informeer maar eens bij de fabrikant zelf,
    die liegen er niet om.

Does X2VGA support DVD display in the Xbox?
    The Xbox console can only display DVD's in 480i mode (480p mode is disabled by Microsoft);
    therefore, it is not suitable to use X2VGA together with Xbox when you want to play DVD's.
    (We know that some users can play DVD's in 480p mode with X2VGA through some ''modifications on the Xbox console''.
    However, we don't suggest in doing this way.)

Laatst bewerkt: 28 jan 2004
  4. Thrillseeka

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ergens op dit forum gelezen dat de europeese xbox geen hogere resoluties ondersteunt.
    Dan heb je toch ook niks aan zo'n vga-box.

Ik zal het wel ff opzoeken.

5. Thrillseeka

Leuk Bevonden:
    0
    Compatible With NTSC Xbox?: Yes
    Compatible With PAL Xbox?: Not fully - less video resolution options - 480p 720i 1080i & 1080p are no longer available.

Laatst bewerkt: 29 jan 2004
  6. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Simpel, omdat je niks hebt aan die rresoluties in Nederland aangezien wij geen hoge definitie signalen hebben. Plus geen TV's die dergelijke hoge resoluties ondersteuenen (HDTV's).

480P is trouwens wel beschikbaar hoor voor zo ver ik weet...anders kan je het niet eens op een monitor weergeven, die is automatisch 'p' en 480 is de normale resolutie van een Xbox spel.

7. Thrillseeka

Leuk Bevonden:
    0
  8. Fragile

Fragile Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Resoluties op Xbox ( HDTV )

Er is veel onduidelijk betreft reso's op de xbox. Enkele bevindingen aan de hand van de praktijk. Ik heb zelf veel gezocht voordat ik tot deze conclusie ben gekomen, ik roep niet zomaar wat.

De PAL versie (Europa) heeft GEEN ondersteuning voor HDTV, dit houdt in dat er geen progressief signaal uit te halen valt. Dus 480p, 720p vallen al af. Tevens de interlaced variant van HDTV 1080i is ook niet beschikbaar.

De High Definition Video Pack werkt WEL i.c.m. een PAL xbox, maar de eerder genoemde resoluties zijn niet beschikbaar. In het Dashboard zijn alleen de selectie aspect ratio en 60Hz ondersteuning te zien.

De High Definition Video Pack i.c.m. een NTSC Xbox levert in het dashboard bij settings \ Video de mogelijkheid tot het selecteren van de door jouw HDTV ondersteunde resoluties. Er zijn nl HDTV's met alleen 480p ondersteuning.

Component video is een van de beste manieren voor signaal overdracht. Dit is bij de HD Video Pack ook het voordeel.

De VGA aansluiting is wordt ook aangestuurd vanuit de component video signalen met een andere stekker erop. Deze laatste geeft dus icm een PAL xbox geen hogere resolutie. De verhalen die je hierover leest die zeggen dat het wel kan gaan ook over NTSC users.

Praktijk op dit moment bij mij is dus een xbox met HDTV kabel van MS icm HDTV projector welke mij het inputformaat laat zien, en dit is 580i. Beeld is overigen kraakhelder en volledig trillingsvrij ( zonder dat ik een scaler/deinterlacer gebruik) Deze zit ook overigens niet in m'n projector. Dit laatste is i.c.m. goede bekabeling ook geen vooruitgang, tenzij ik een deinterlacer van 1500+ Euro koop. De goedkopere varianten maken het beeld alleen maar slechter.

Ik hoop dat m'n verhaaltje duidelijk is

Mazzles

Deel Deze Pagina