De enigste ati kaart die SUPER goed voor zijn tijd was is de 9700 die komt namelijk nog steeds mee met de huidige kaarten alleen word die helaas niet meer verkocht. Voor de topic starter misschien een punt om rekening mee te houden. De volgende generatie kaarten gaat nog gebruik maken van agp, daarna gaan ze naar pci express omdat een agp bus maar op 66mhz loopt en de pci express gaat op 100mhz lopen. Wat dus betekent dat de kaart die waarschijnlijk over 1 jaar komt je ook meteen een nieuwe moederbord moet aanschaffen.
Heb ik dat gezegd? Nee. Van mij mag hij die XT kopen en dat binnen een maand of 2 nog is €500 neerleggen voor een andere, maar de beste grafische kaart. Maar als hij dat zou doen, dan vind ik die €500 voor de XT geld verlies en kon hij imo beter voor de Pro gaan.
Misschien wel een interessant artikeltje voor de thread starter (en andere gebruikers wellicht): klikker de klik.
Ik heb deze kaart ook in mijn nieuwe PC, en ik ben er ERG tevreden over!! Prachtige beeldkwaliteit, hoge FPS, gewoon de beste op dit moment, vind ik en denk ik En er zit natuurlijk een Half-life 2 coupon bij (iemand kopen van me?)
Ik heb momenteel een MAYA Radeon 9000 Pro, en daar zitten netjes sensoren op, etc. Dus op zo'n beuker als de ATI Radeon 9800 XT zal dat toch wel zitten? Ach, boeit ook eigenlijk niet zoveel Gewoon overclocken en wanneer je rook gaat ruiken weet je wanneer je te ver bent gegaan
Een pro verschilt bijna helemaal niets met een XT. Misschien 3 a 4% prestatiewinst. Ik zou zeggen, koop een 9800Pro, flash die naar een XT en je hebt precies hetzelfde. De prijzen verschillen te erg om zo een XT aan te schaffen.
Niet elke pro kan je flashen naar een XT, hij moet wel de snelheden aankunnen. Slimmer lijkt het me om hem op XT snelheden te laten lopen, want een XT krijgt de optie op overdrive en een pro heeft geen temp. sensor erop zitten dus dan verneukt ie je kaart als je dat inschakeld.
Waarom kom je hieraan aan met een slechte DirectX 7.0 kaart als dit een topic is over de beste DirectX 9.0 kaart .
Woooo, wacht even! Wat is flashen? Wat is overklokken nou precies? En hoe overklok/flash je dan een pro naar een xt? Wat hoe zit dat nou met snelheden, warmte enzo? Sorry hoor, maar met dit soort dingen ben ik de ultieme n00b!
Ik wachtte op een pippo die antwoord gaf op de vraag: "Goede kaart om HL²,... te spelen" (is wel niet zo gevraagd, maar komt op hetzelfde neer) en meneer komt af met een kaart die die games zéker niet ga kunnen draaien (ze ondersteunen die kaarten zelfs niet).
Jongen, luister, het kan me geen ene &^%^ schelen wat voor een kaart ik heb. Dus maak je niet zo druk hierom, doe ik ook niet.(case closed)
Jemig zeg waar maakt men zich weer druk om:{ Zijn beide kwalitatief goede kaarten, of ie nou directx 7 of 9 is. Ligt natuurlijk helemaal aan iemand z'n budget, en aan't gebruik van de kaart. De thread starter geeft aan dat hij bereid is om een high-end kaart aan te schaffen. Ik begrijp dat je blij/tevreden bent met jouw videokaart, dat is je goedrecht. Maar't voegt idd weinig toe aan dit topic. Maargoed, nog wel een leuk artikeltje voor de thread starter: klik, lees en gaat kopen
Als je met die case wilt overclocken, dan zal je heel wat modding moeten doen voor voldoende fan plaatsen. Zeker geen slechte case als je niet gaat overclocken. Maar als je gaat overclocken en/of aan casemodding gaat doen, dan zijn er betere cases voor die prijs *kuchThermalTake*. Die grafische kaart is zééééker een koopje.