Probleem bij installeren MovableType

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door [2k], 4 feb 2004.

1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Website Building

Mijn probleem, als ik weblog wil installen van movable type krijg ik bij mt-load.cgi een error met couldn't find default-templates terwijl ie wel gewoon op de goede plaats staat. Wat kan ik hier aan doen?

2. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Kan aan verschillende dingen liggen.
    Heb je je MT in je cgi-bin geinstalleerd? Dan moeten je templates waarschijnlijk in een map erbuiten staan (mt-static?) die je aangegeven hebt in je cfg file.
    Als je dat goed gedaan hebt, kun je proberen ze is in ASCII modus up te loaden, maar volgens mij had dat alleen effect op die cgi scripts enzo.
    Lees de installatie file heel nauwkeurig, ik heb ook een heel gekloot gehad ermee, blijkt achteraf steeds dat je over kleine dingen heen leest, of kleine dingetjes vergeten bent.
    Succes!

3. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    CGI files werken gewoon, want kan gewoon load en check uitvoeren. Maar hij kan default-templates.pl niet vinden in INC, waarachter staat inc is /lib etc.
    Hij staat dus wel in de map en error staat ook niet beschreven in troubleshooting.

4. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dit soort verzameltopics zijn niet handig. Als je een probleem hebt, kan en mag je daar gewoon een apart topic voor openen.

5. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Ok. Hier dus de error:

6. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Ik denk dat toch dat je het moet zoeken in een verkeerde PATH...
    Of een verkeerde verwijzing in je config file.
    Je error zegt trouwens: Can't locate MT/defaulttempblabla, heb je een map MT? Of alleen die map INC die je net noemde?

7. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Ik heb de file ook 755 waarde aangegeven maar krijg er nog er een 500 error van als ik die file probeer te openen. Ben iig al stukje verder.

8. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb je al chmod naar 777?

9. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Ja, zit nu op mt.cgi waar is nog wat errors aangeeft. Echt goed opletten waar je alles upload wat dat is soms nog wat onduidelijk. Maar kom steeds verder, nu dus error van can't find html/template maar is denk wel zo op te lossen.
    Kan error template niet vinden maar zover ik weet staat path goed, morgen maar ff verder kijken.

Laatst bewerkt: 4 feb 2004
  10. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Het is me vandaag gelukt te installen. Als mn domein geactiveerd is zal ik wel wat aanpassinkjes moeten maken in de links maar het werkt, gelukkig.

11. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    enne, bij je template site, staat youre slogan hier :+, Zou ik ff weghalen ;).

12. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Jah klopt, ben nog bezig met mn site, dus hele topbanner moet nog anders worden enzo.

Deel Deze Pagina