Kom niet verder met Metroid Prime

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door houtbakker, 4 feb 2004.

1. houtbakker

houtbakker Console addicted

Leuk Bevonden:
    0
    Het blijft een vette game dat MP, maar niet altijd even makkelijk en zeker niet snel uitgespeeld. Ik zit nu vast in dat gedeelte waar van boven de rotsen water kan stromen zodat je over ijsschotsen kan sprinhgen, er vliegen ook vogels laag over. Ik heb inmiddels dat speciale vizier en sta nu voor een deur die aangeeft: This door has no power. A nearby Power Conduit must be energized for it to open, a blast of electrica; energy wille energize the conduit...etc. Ik laat dus alle wapens los op die Power Conduit boven de deur, maar er gebeurt dus niks, wat doe ik fout/vergeet ik?

2. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Heb je de wave beam al? alleen met dat wapen kun je energizen, zo niet dan moet je die eerst nog halen.

3. houtbakker

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, die heb ik al een tijdje

4. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Je moet dit doen:

1. Doe je thermal visor aan
    2. Zoek nu een soort van kleine gloeiende cirkel; deze is direct verbonden met de deur
    3. Switch naar je Wave beam en schiet op de cirkel
    4. De deur is nu open!

5. houtbakker

Leuk Bevonden:
    0
    Dat doe ik dus, maar er geberut dus niks..

6. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Hoor je ook een gek soundje als je op de cirkel schiet met de wave beam? Dat zou wel moeten.... Kijk anders of er nog andere energy conduits (die cirkels dus ;)) zijn die verbonden met de deur zijn. (btw je moet dus eerst energie aan de deur geven, en dan moet je natuurlijk op de deur zelf schieten voordat 'ie dus opengaat, just in case 8):))

7. Meneer Eric

Meneer Eric High Performer

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet de power herstellen in de ruimte net onder die deur. Waar dat hek is.

8. houtbakker

Leuk Bevonden:
    0
    Er zit geen hek onder een duer, enik hoor ook geen gek geluidje op het moment dat ik de cirkel raak. Nogmaals ik zit in het level waar je je als balletje moet oprollen, waarna het waterpeil stijgt..

9. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
  10. Meneer Eric

Meneer Eric High Performer

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet dan met het geschikte wapen boven de deur schieten. Misschien eens een power missile eerst proberen ofzo.

Laatst bewerkt: 4 feb 2004
  11. Javdalen

Javdalen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Houbakker.

MP is zeker een goed spel!!!

En zeker niet altijd even makkelijk.

Maar hier ben ik wel voorbij gekomen. Heb er wel een tijdje voor die deur staan klooien, maar kwam er uiteindelijk achter wat de bedoeling was.

Je moet eerst een soort bescherming voor die knop weg schieten. Dat doe je door een wapen helemaal te charchen (op te laden) en dan op de missel knop te drukken. Dan schiet je een of ander sterke wapen combo af, waardoor de bescherming kapot gaat. Dan kan je met de wavebeam (geloof ik) op dat ding erachter schieten, waardoor de deur weer stroom heeft.

Beetje vage omschrijving (zou door de alcohol kunnen komen :) )

Maar hoop dat je er iets aan hebt.

Groeten, Javdalen

12. mrhalolover

mrhalolover XBX

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet eerst de super missile combo gebruiken op die knop waar hij achter zit, zoals javdalen zei. Dit doe je door de power beam te chargen en in te houden en dan op de missile knop te drukken. Hierna kan je hem wel raken met je wavebeam en kan de deur open.

Metroid Prime is echt een supergame! Ik zit inmiddels aan het einde van het spel. :)

13. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Ikke ook. En als ik Metroid Prime heb gescand (allebeide vormen) heb ik 100%! Jeeeeej! :p

:+

14. mrhalolover

mrhalolover XBX

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben 1 baas vergeten te scannen :mad:

Ik mis trouwens ook nog heel veel creatures in mn log terwijl ik volgens mij alles wat ik tegen ben gekomen heb gescand. :mad:

15. krot

krot Hip

Leuk Bevonden:
    0
    Damn dit is al weer bijna een jaar terug voor mij. iig, je moet zoals eerder werd vermeld het omhulsel eraf schieten met een super missile aanval ofzo. Daarna kun je de wave beam gebruiken.

16. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Haha, daar heb ik soms zelf ook last van 8) En er zijn heel veel creatures die je moet scannen, dus ook alle space pirates, metroids (vooral de 2 metroid prime vormen!) De metroid"hunters" kom je bijna niet tegen in het spel, alleen bij prime, dat je het ff weet ;)
    Hier is trouwens een beetje hulp bij eindbaas 13, Metroid Prime voor de liefhebbers:
    De eerste keer dat je metroid prime tegenkomt is hij in zijn 1e vorm, deze is het moeilijkst en vrij irritant. De strepen op zijn lichaam corresponderen met het wapen wat je dus tegen zijn kop moet schieten. (Zodra je op hem lockt, lock je automatisch op zijn kop, dus dat is alvast makkelijker)
    De combinaties:
    1. Wit=Icebeam
    2. Rood = Plasmabeam
    3. Geel = Powerbeam
    4. Paars = wavebeam

Het is het beste om de missle-combo's te gebruiken, deze doen bij prime het meeste pijn. Behalve de flametrower, die heeft (bijna)geen effect. Prime is het makkelijkst als zijn strepen paars zijn. Gewoon je wavebuster gebruiken en binnen de kortste keren heb je em. Wit is daarna het makkelijkst, gewoon je Ice-spreader gebruiken op zijn kop, hiervoor moet je wel dichtbij staan maar je geeft hem in een keer een "recoil". Daarna de plasmabeam. De plasmabeam moet je chargen, maar geen, ik herhaal geen flametrower gebebruiken! Deze heeft dus geen effect. Ook hier moet je dichtbij prime staan om het te pakken. Het moeilijkste vind ik de powerbeam, omdat de supermissle niet echt accuraat is, zal je wederom erg dichtbij prime moet staan!
    De aanvallen van prime in zijn 1e staat:

Poison missles: Hij schiet regelmatig van deze "missles" af. Ze zijn dodelijk, dus pas op. Ontwijk ze door weg te "Dashen"

Grote, gekke ballen: Deze "gekke grote ballen" schiet prime af die heel erg langzaam gaan, maar je kan ze niet ontwijken, en je kan ze alleen verslaan met de kleur wapen die de bal heeft.

Ram aanval: Wanneer je ervoor zorgt dat prime in een "recoil" gaat, en dus tijdelijk niet kan aanvallen of aangevallen kan worden, gaat hij of naar een lager niveau in de impact crater, of hij geeft je een ram. Om deze te ontwijken moet je gewoon in morphball mode gaan en in een van de gleuven rollen. Simpel.

Tractorbeam: In de latere niveaus van de battle zal prime zijn tractorbeam gaan gebruiken. Je kan deze niet ontwijken, maar wel ervoor zorgen dat hij je niet slaat als je dichtbij hem wordt getrokken door gewoon snel weg te dashen als hij je los laat.

Deze battle heeft 4 niveaus, elke keer neemt Prime steeds een andere kleur aan, en bij het laatste niveau zelfs wanneer hij wilt, je zal dus snel moeten zijn.

Metroid Prime form 2:

Nu lijkt prime al meer als een metroid. Deze battle kan heeeeel makkelijk zijn of heeeel moeilijk, het ligt eraan hoeveel health je nog overhebt.
    Hij heeft maar 1 aanval, een vlam aanval die lijkt op de vlam aanval van de Elite Pirate, dus je zal de hele battle moeten jumpen en dashen om zijn aanvallen te ontwijken. Het is heel simpel, elke keer als prime zijn Phazen deposit doet, moet je erop gaan staan en je veranderd in "Hyper mode". Nu kan je prime pijndoen, dus lock-on en schiet net zo lang totdat je phazon op is en je uit hypermode gaat. Elke keer moet je wel een andere visor gebruiken om hem te kunnen zien, maar dat is niet zo moeilijk. En als er gewone metroids uit de phazon komen moet je gewoon een powerbomb gebruiken.

Suc6!

Vergeet trouwens niet alle creatures te scannen als je voor de 100% logbook gaat!

Suc6!

17. halorules4ever

halorules4ever Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waarom praten julie over een gamecube spel op een xboxforum?!?!?

18. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Omdat dit het Overige consoles gedeelte is, en veel mensen hier 2 of meer consoles hebben ;)

19. mrhalolover

mrhalolover XBX

Leuk Bevonden:
    0
    |:- Sorry hoor, dit moest ff

20. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Omdat...

Wij, de meeste XBW bezoekers, meerdere consoles hebben, en van geweldige spellen genieten.

:eek:

Deel Deze Pagina