"Race Driver 2 - The Ultimate Racing Simulator'' Thread

Discussie in 'Algemeen' gestart door reikoe, 6 feb 2004.

1. reikoe

reikoe Xbox Mazzzter

Leuk Bevonden:
    0
    "DTM Race Driver 2 - The Ultimate Racing Simulator'' Thread

Codemasters komt met een opvolger van hun succesvolle DTM Race Driver, waarin je allerlei soorten autorace kan beoefenen. Hier het bericht:

Een jaar lang is er in onze studio's in Engeland gewerkt aan de
    opvolger van onze klassieker DTM Race Driver.

In plaats van het eerste deel aan te passen en te verbeteren heeft
    het development team 95% van de code opnieuw geschreven, en het
    resultaat mag er zijn ...

Nog een dikke twee maanden en "DTM Race Driver 2 - The Ultimate
    Racing Simulator" zal in de winkels liggen. Inderdaad, "ultimate",
    want in DTM Race Driver 2 kan geracet worden in vrijwel alle takken
    van autosport waar in wedstrijdverband in gereden wordt. Van DTM en
    Formule Ford tot Ice Racing en Street Racing.

Inmiddels hebben we de game in de laatste fase van ontwikkeling aan
    een aantal journalisten laten zien, en de reacties waren zonder
    uitzondering erg lovend.

We hebben trouwens niet alleen journalisten uitgenodigd om een kijkje
    achter de schermen te nemen. Ook Nederlands beste coureur Christijan
    Albers en een afvaardiging van de toonaangevende website www.
    autosport.nl hebben al even mogen 'testrijden'.

Om het met de woorden van Christijan Albers samen te vatten : "DTM
    Race Driver 2 is net zo verslavend als het racen zelf"

We zijn er erg trots op dat Christijan als 'Vice Meister' DTM 2003
    graag met zijn foto op het packshot van onze game wilde staan. In
    onze ogen Nederlands beste coureur samen met onze beste race game tot
    nu toe.

Om een voorproefje te geven van wat er in april aan zit te komen
    staan vanaf vandaag de packshots van DTM Race Driver 2 op de website
    van Christijan en op www.autosport.nl .

De website van Christijan vind je hier : http://www.christijan.com/

Dit is voor het eerst dat de packshots te zien zijn, kortom een
    absolute primeur voor de Nederlandse pers, gamers en racefans!

Laatst bewerkt: 6 feb 2004
  2. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
  3. Billbox

Billbox Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hey, toevallig, jullie hebben zeker ook dat mailtje gehad :p
    Lijkt me wel gaaf spel, leuk dat Codemasters Albers op de voorkant doet!_O_

4. reikoe

reikoe Xbox Mazzzter

Leuk Bevonden:
    0
    *)Goed verhaal, Gerben!
    Ik dacht, we moeten toch ff een plek hebben om erover te discussieren.*)

5. Tinman NL

Tinman NL HD-Ready

Leuk Bevonden:
    0
    Re: "DTM Race Driver 2 - The Ultimate Racing Simulator'' Thread

The Ultimate Racing Simulator is ie zeker niet. Gran Turismo steekt daar nog steeds boven uit en PGR2 is ook niet slecht, maar het zal zeker geen slecht spel zijn...

6. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    titel aangepast: Race Driver :)

7. remcodeweerd

remcodeweerd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zit hier ook weer een verhalen lijn in

en is het dat met die ryan of word het anders

of is er geen verhalen lijn?

8. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.949
    verhaal lijn kan me gestolen blijven als ie maar goed rijdt

9. reikoe

reikoe Xbox Mazzzter

Leuk Bevonden:
    0
    Okey Cole Trickle. Ik zie dat je inderdaad gelijk hebt. Thanx!

10. SijmeZ

SijmeZ Family Guy

Leuk Bevonden:
    4
    Re: Re: "DTM Race Driver 2 - The Ultimate Racing Simulator'' Thread

In het lijstje met spellen onder je naam zie ik dat je Race Driver 1 (alias DTM Race Driver) niet hebt. Typerend voor je reactie. Bij het eerste deel was het realisme namelijk niet normaal meer. Blokkerende remmen waren iets waar menig Race Driver-speler mee te kampen had. Tuurlijk, PGR 2 en Gran Turismo zijn beide topspellen en rijden ook zoals het hoort, maar dit is Autosport. Autosport met hoofdletter A omdat realisme werkelijk hoog is. Alleen al het schademodel (Gran Turismo :confused: dacht het niet) is uniek voor zo'n spel. Zie hieronder voor een voorbeeld.

Nou kan ik begrijpen als je zegt dat Gran Turismo mooier is maar het schademodel, het realisme en het échte autosportgevoel van Race Driver 2 zal GT moeilijk kunnen overtreffen.

11. Soulfly_3

Soulfly_3 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik bij deel 1 miste was het overzicht van tijden. Hoeveel seconden lig ik voor / achter. Wat is de tussenstand, rondetijden e.d. Die overzichten zoals bij formule 1 spellen. Ik hoop dat dit wel in deel twee verwerkt wordt.
    En dat 'verhaal' hoeft van mij helemaal niet meer.
    Ben benieuwd anders ga ik hem misschien wel halen.

12. SijmeZ

SijmeZ Family Guy

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb ook nog niets gehoord over een verhaal ofzo, weet iemand hier meer over? In deel 1 vond ik het verhaal wel wat hebben, niet dat je 'extra' veel moeite doet om een race te winnen maar je wilt toch weten hoe zo'n verhaal afloopt. Hopelijk is het verhaal nu wel wat minder B-film, dus niet weer een zoon die familietradities moet nakomen. Ach ja, ik zie wel wat het word. Voor het racen zelf koop ik hem al, dus een verhaal(tje) erbij is altijd goed. Bovendien als het een crapverhaal is heb je nog altijd de A-knop om verder te gaan ;)

edit: ik heb even gekeken bij Codemasters en daar stond nog wat sappig nieuws. Hieronder de quote.

Over deze 'meeslepende verhaallijn' staat ook nog dit: De pakkende verhaallijn zorgt voor nog meer game-plezier door de speler te volgen tijdens de weg omhoog naar de de top in de race wereld. In "reality TV" stijl wordt de strijd van 12 coureurs om een plek in een Grand Prix team op een unieke manier weergegeven.

Laatst bewerkt: 7 feb 2004
  13. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Ja zit weer een verhaaltje in. aamof Codemaster zegt deze 'uit' te diepen. Geen idee wat het wordt, maar zoals al gemeld als het maar racet :).

Ben wel een beetje bang voor overdaad. Vond niet elke klasse in deel 1 echt leuk (V8 supercars snapte ik de ballen van, auto's met eigen gedachten).

Hopelijk maakt Codemasters eindelijk eens goed gebruik van live (normale scoreboards zou het minste zijn. Iemand die van Colin wel eens bekeken :confused:).

14. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Wohoe Race Driver 2, die ga ik hoogst waarschijnlijk aanschaffen, na het plezier wat ik aan het 1e deel heb beleeft kan het met deze bijna niet stuk denk ik....hoop ik...

Kheb alleen nergens iets gezien over wanneer ie ongeveer uit komt...zal nog wel even duren denk ik of niet..

15. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    31 kampioenschappen in 15 verschillende takken van autosport waaronder: DTM, GT Sports Car Racing, Street Racing, Rally, V8 Supercars, Global GT Lights, Rally Cross, Formule Ford, Open Wheel Grand Prix en Classic Car Racing.

35 auto's waarvan elke raceliefhebber droomt, waaronder de Aston Martin DB5 (bekend uit de James Bond films), de fameuze Ford GT, de supersnelle Koenig C62, de Land Rover Bowler Wildcat, de Nissan Skyline GT-R (R34) en de Jaguar XJ220

31 gelicenseerde en fictieve locaties bieden in totaal 48 circuits inclusief onze nationale trots Circuitpark Zandvoort, maar ook Hockenheim en het beroemde Australische Surfers Paradise uit de V8 serie.

Tot 21 auto's tegelijkertijd op het circuit, bumper-aan-bumper strijdend om pole position.

Geheel vernieuwde physics en game engines die rekening houden met zowel de intuitieve gamer en gamers die meer houden van realistische simulatie.

De meest realistische schade engine ooit in een race game gebruikt zal het gedrag van de auto in hoge mate beinvloeden. Ruiten breken, deuren slaan open en wielen kunnen van hun assen breken. Een frontale botsing kan er zelfs voor zorgen dat de race voor jou voorbij is!

Volledige online game mogelijkheden voor alle platforms en een system link mode voor Xbox.

De AI is gecontrolleerd agressief, dit houdt in dat ze voldoende competitie bieden zonder je onnodig van de baan te rijden

Een verbazingwekkende nieuwe render engine die zorgt voor 60 soepele frames per seconde. Verder zijn er schitterende video effecten toegevoegd zoals 'motion blur' en 'depth of field' waardoor de beste graphics ooit in een race game gezien ook nog eens zeer realistisch overkomen.

De meeslepende verhaallijn voert je door 31 alle kampioenschappen

Best interessante features. Met name de goede framerate met motion blur vind ik erg positief. Misschien brengt deze het moto gp2 gevoel (tijden rijden, circuits) met auto's beter dan pgr 2. Ik sla sega gt over denk ik en ik wacht mooi op deze.

Laatst bewerkt: 8 feb 2004
  16. SijmeZ

SijmeZ Family Guy

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben vooral onder de indruk van de nieuwe schade engine. In de eerste Race Driver vond ik dit al goed gedaan, maar vooral na de laatste screenshots op xbw lijkt deel twee dit echt perfect uit te werken. Hiermee kunnen ze natuurlijk flink scoren, vooral omdat Gran Turismo dit helemaal niet heeft, PGR 2 dit deels heeft (kleine uiterlijke schade, geen invloed op rijden) en Sega GT dit ook niet heeft.

17. reikoe

reikoe Xbox Mazzzter

Leuk Bevonden:
    0
    Tis natuurlijk mooi dat er zoveel verschillende soorten autorace in zitten, maar aan de andere kant weet ik ook weer niet of we daar zo blij mee moeten zijn. Ik ben namelijk bang dat we dan 15 half uitgewerkte kampioenschappen krijgen i.p.v. 2 á 3 goed uitgewerkte. (Ik weet niet hoe dat in deel 1 was?!) Maargoed, ik laat me graag verrassen, en als dit goed uit-/afgewerkt wordt, wordt deze game natuurlijk een toppertje!!!

En de schade-engine ziet er natuurlijk ook vet uit, maar dan is het wel te hopen dat je niet na ieder stuurfoutje (de race) moet opgeven....

Laatst bewerkt: 8 feb 2004
  18. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Ligt het aan mij of zitten er weinig wagens in? 31 Verschillende voertuigen voor al die race klassen 8) Er zitten toch iets van 10 raceklassen in? dus 3 auto's per klasse? Of mag je met een Audi tt DTM ook rally racen ?!?

19. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Nee, je krijgt oa eenheidsklassen (alfa cup, open renault dacht ik etc.).

Met een aantal eenheidsklassen houdt je redelijk wat auto's over voor de open klasses. Echter zijn de verschillen in auto's in de meeste van de Codemasters' games miniem. Vaak verschillen de pk's niet, enkel de handling.

20. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.949
    op de website van de Musicstore staat dat er op 6 Februarie 2004 een DTM Race Driver 02 moet(moest )uitkomen.Is denk ik een fout of?

Deel Deze Pagina