1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

microsoft laat informatie los over de xboxnext!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door starboard, 2 feb 2004.

  1. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Hmm... Eerlijk gezegd geloof ik niks meer van teamxbox omdat ze pas geleden dus die hoax hadden uitgehaald als dat hun idee was dan.

    [edit] Ik zie net dat die hoax van michaelhanscom.com kwam dus niet van teamxbox, maar toch geloof ik het niet helemaal.
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2004
  2. gerjan

    gerjan Guest

    wtf, waar is mijn thread gebleven (engels) hijs opeens weg??

    //edit khad hem helemaal fout gepost, en bleek al te bestaan.....:mad:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2004
  3. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Nu breekt mijn klomp! op webwereld staat het stuk zoals wij het hier al een tijdje bespreken.. Er wordt niet eens gezegd dat het een gerucht is maar gewoon van MS komt... Ongelofelijk dom vind ik dat:mad:
     
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Zo'n beest heeft imho 512MB (misschien zelfs meer?) nodig. 256MB zou nog al een beperking zijn in vergelijking met de rest.
     
  5. Dinand

    Dinand Haags Kwartiertje

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop in ieder geval dat de controllers van de Xbox 2 standaard draadloos zijn.
     
  6. XquistX

    XquistX sTIMpie

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    0
    dit stond er niet hoor :cool:
    er staat dat ze een graphics chip maken, voor de xbox, die sneller is/zijn dan de R400 chip..
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Waarschijnlijk wel. Die van de PS3 gingen (dacht ik) in ieder geval standaard al draadloos.
     
  8. Tijmen

    Tijmen Master Chief

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt me erg sterk dat ze de harde schijf eruit halen voor een memoryvard.
    Waar moet je dan de downloaded content van Live! plaatsen?
    Ik hoop dat ze vooral zorgen voor kortere laadtijden en betere graphics!
     
  9. Tigerstyle

    Tigerstyle Cinematic

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    5
    Als ik me niet vergis is wireless et nieuwe sleutelwoord van Microsoft en ook de xbox, en wordt dat juist de oplossing op de door Tijmen gestelde vraag. Harddisk wordt maar gedeeltelijk gebruikt en kost in verhouding teveel geld, dus hoe los je dit op? Wireless conectivity met de pc!, iedereen heeft wel wat ruimte over op hun pc, en downloadable content is alleen voor de mensen met live (next), en dus zo goed als zeker een fatsoenlijke computer in de buurt. Dus een perfecte oplossing, dingen opslaan op je pc, althans deze indruk kreeg ik van xbox.ign.com, waar ze er een artikel over hadden geschreven.

    "The truth behind the Xbox Next and PS3 won't be known for some time, but that won't stop us from making educated guesses and jumping on rumors. Sony has, for some time now, been firm that PS3 will not ship until Fall 2006 at the earliest. Microsoft has waffled on a release date, always insistent they will ship first, but never quite bold enough to guarantee a 2005 launch. Over the next two (or more) years, speculation is going to be rampant. With each passing month, new rumors will circulate, new facts will emerge, and plenty of journalist's will bear false witness. So let the good times roll.


    Sunday's San Jose Mercury News offered several well-regarded rumors that have already been reported. Xbox Next (the project name for the second iteration of Xbox) is going to use an ATI chip created specifically for the Xbox, will have laptop components to allow it to be smaller and lighter, and will almost certainly come out in 2005. The biggest question still remains on whether or not Xbox Next will include a hard drive. Indications from several sources lead IGN to believe that Microsoft is leaning towards the exclusion of a hard drive.

    The article isn't particularly noteworthy for any new tidbits (as most of this remains conjecture and rumor), but indicates that Microsoft's primary concern is finding a way to trim costs so that, rather than supplanting Sony's PlayStation empire, they can co-exist with them in profitability. Some of the more interesting bits of info, though, are that the new console will have three 64-bit processors, 256MBs of RAM (though Microsoft will upgrade to 512MB if Sony's PS3 is said to have more), and a graphics chip will clock speeds rivaling today's high-end Radeon cards. The article also mentions that game prototypes are being created internally at Microsoft on Apple G5 machines. All in all, the article suggests that we'll be looking at console with speeds roughly equivalent to today's cutting-edge PC, and that Microsoft isn't shy about playing a wait and see game with Sony.

    This may sound crazy, but consider the recent departures of some of Microsoft's key employees, with one of the Xbox founders, Ed Fries, being the most recent to step down. Could there be a fundamental shift in Microsoft's game philosophy? One that goes from market dominance to simply fattening the bottom line with as much green as possible? It's clear that the big MS is in the console war for the long haul, but it may be that even for the richest company in the world, losing money hand-over-fist just to beat down the competitor isn't smart business after all.

    Remember how I mentioned that for the next two years you'd be hearing everyone's theories, rumors, and "facts"? Consider this just another salvo. What we do know for certain is that Microsoft plans to reveal some concrete details on Xbox Next at the Game Developers Conference this March in San Jose.

    We'll bring you more on this story, of course, as it develops. We'll even get you cool quotes like "No comment" and "Microsoft is not going anywhere.""
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2004
  10. Dinand

    Dinand Haags Kwartiertje

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk moet heel die Xbox 2 draadloos worden, niet alleen de controllers. Zou voor mij perfect zijn want ik word gek van al die draden hier in mijn kamer |:-
     
  11. martez

    martez New Member

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat is wel handig, kan je de xbox gewoon in de auto zetten, infrarood gebruiken, huppa.
     
  12. starboard

    starboard gameslover

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Mogelijk Fast14 technologie in xboxnext.

    Extreme Tech schrijft dat ATI een licensie genomen heeft op de Fast14 technologie van Intrinsity. Met deze technologie kunnen tot vier keer hogere kloksnelheden behaald worden zonder dat het coredesign veel moet aangepast worden.

    De Fast14 technologie behelpt zich van het principe van dynamische logica. Deze verouderde techniek werd door Intrinsity aan een opfrisbeurt onderworpen zodat het ook in hedendaagse schakelingen gebruikt kan worden. In feite komt het erop neer dat er minder transistors nodig zijn om een serie taken te volbrengen. Zo kan ATI opteren om enkele pixel pipelines weg te laten wegens te duur en deze techniek toe te passen om toch nog hetzelfde resultaat te behouden.

    Allemaal mooi en wel, maar waar zit nu het addertje? De Fast14 technologie kan enkel gebruikt worden in logische schakelingen, dus dit sluit zowel het RAM-geheugen op de kaart als de cachegeheugens in de core uit. Hierdoor zouden wel eens serieuze bottlenecks kunnen onstaan.

    Sommigen denken dat ATI deze techniek niet echt zal toepassen om de kloksnelheid op te drijven (snelheden van 2,4GHz behoren tot de mogelijkheden) maar wel om de productiekosten te drukken. Een simpelder design kan dan namelijk evenwaardige prestaties geven als een complex design.
    Ook over het feit of deze technologie al dan niet voor de pc gebruikt zal worden is er veel onduidelijkheid. Het is namelijk zeer aannemelijk dat ATI deze technologie zal gebruiken voor de grafische kaarten in de Xbox 2. Microsoft heeft deze taak namelijk aan ATI gegeven in de voorwaarde dat ze goedkope maar toch goed presterende chips zouden leveren. De prijs van een console moet dan ook zo laag mogelijk zijn.

    Bron:http://www.extremetech.com/article2/0,3973,1518144,00.asp
     
  13. Metsada

    Metsada Active Member

    Berichten:
    117
    Leuk Bevonden:
    1
    Persoonlijk ben ik wel bang dat microsoft niet al te grote fouten gaat maken. Ik denk dat de harddisk juist wel van groot belang kan zijn, zeker bij verdere modernisering dat de console meer een mediacenter wordt, iets wat ik heel erg interessante en handige ontwikkeling vind. (lekker al mn divxjes op een breedbeeld kijken).

    De backwards compatability maakt me wat minder uit, kheb toch al een oude xbox :), die ga ik niet weggooien.
    Uiteindelijk moet microsoft denk ik niet vergeten waarmee ze de consolemarkt zijn opgekomen. Met pure kracht, een sterke console en een paar erg goede games.

    Uiteindelijk zal het denk ik voor mij gewoon afhangen van de games, en als die mij aanspreken, dan zal ik het apperaat weer kopen, anders ga ik voor de ps3 (ligt ook aan de games).
     
  14. Extreme

    Extreme Fear the Extreme!

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    De harde schijf is een zeer belangrijk iets van de Xbox vind ik.
    Anders moet je altijd maar memorycards kopen enzo, hiermee heeft microsoft de andere consoles overklast.
    En nu willen ze 'm eruithalen!$#!@#!$?, wat denken ze wel die geldwolven.
     
  15. FreeShooter

    FreeShooter No pain, no gain!

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    1
    Precies , die hardeschijf is echt iets wat de xbox alleen heeft.
     
  16. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    Jah, maar ik denk dat bij de volgende generatie er miss wel meer consoles zijn met een harddisk. Het is toch een onwijs groot voordeel.
     
  17. Tigerstyle

    Tigerstyle Cinematic

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    5
    Jah, maar is dat probleem niet te verplaatsen naar een pc, door het gebruiken van bruikbare ruimte die je over hebt op je pc, en daar via wireless dingen opslaan van de xbox, en lezen voor op de xbox? Dat zou toch goed mogelijk moeten zijn voor een laag prijskaartje, aangezien je er dan een harde schijf minder van hoeft te kopen? Dat is innovatief, kostenbesparend en gebruiksvriendelijk. (en dus is de xbox helemaal wireless om op een eerdere post te reageren).

    Backwards compability, dit hoeft volgens mij totaal geen probleem te zijn bij een goede line-up bij de launch van de nieuwe xbox.
     
  18. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Bij microsoft werken echt geen pannenkoekenbakkers. Dit soort informatie wordt verspreid om te kijken wat de reacties zijn en daarop kunnen ze dan nog wat dingen aanpassen. Maar ik vind het wel slim van ze om de kosten laag te houden. Waarschijnlijk heeft de xbox 2 minder rekenkracht dan de ps3 dus moet je het van een prijsvoordeel hebben. Herfst 2005 is trouwens wel relaxed hoeven we niet meer zolang te wachten.

    Samenvatting::

    Bij MercuryNews worden we op de hoogte gesteld van nieuwe details over de Xbox Next, Microsofts volgende spelconsole. Het lijkt erop dat Microsoft zich vooral richt op een lage prijs, eventueel ten koste van nieuwe features. Daarnaast verwacht het bedrijf dat een release voor 2006 - het jaar waarin Sony de PlayStation 3 klaar zal hebben - een grote positieve invloed op het marktaandeel van de Xbox Next zal hebben. De huidige planning is daarom om het nieuwe apparaat in de herfst van 2005 gereed te hebben, aldus anonieme bronnen.

    Om kosten te besparen zal er wellicht geen ondersteuning voor oude Xbox-spellen zijn, in tegenstelling tot wat Sony van plan is. Analisten zouden dit dan ook een zeer onverstandige zet vinden. Een andere kostenbesparende beslissing is het weglaten van de harde schijf van 50 dollar. De beslissing is echter nog niet definitief, maar hangt af van de nog onbekende specificaties voor de PlayStation 3. Wat rekenkracht betreft zal de console goed voorzien zijn; de machine gaat drie 64-bits processoren van IBM bevatten. Voor de grafische kaart maakt men gebruik van een ATi-chip die naar verluidt sneller is dan de R400-chip(team xbox meldt r500). Aan intern geheugen wordt op dit moment over 256MB bedacht, wat nog uitgebreid kan worden tot 512MB indien Sony niet zuinig op dit punt zal doen.
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2004
  19. Robbertje

    Robbertje X360

    Berichten:
    426
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind die HD wel van belang anders moet je nog zo'n onding van een memmorycard kopen dat goud geld kost. Maar hoe duur wordt de next Xbox eigenlijk? Als ie 500 € gaat kosten dan moet ik maar vast gaan sparen :confused: .
     
  20. Tinman NL

    Tinman NL HD-Ready

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    €500 lijkt me wel heel veel, anders moet je gewoon ff wachten totdat ie weer afgeprijsd wordt.

    Als je de HD uit de xbox haalt is dat gewoon spelbederf, hierom zal je een memory card moeten kopen, en als dat net zoals bij de PS2 100 gulden(ik kocht 'm in het guldentijdsperk) gaat kosten, heb ik daar al wat minder trek in...
     

Deel Deze Pagina