Geluidsprobleem

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Decheveir, 7 feb 2004.

1. Decheveir

Decheveir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn Xbox sinds een paar dagen via een SCART aansluiting op een 15 jaar oude Blaupunkt TV aangesloten. Dit werkt aardig, met één nadeel. Het gebeurt regelmatig dat het geluid begint te storen, het enige wat je dan nog hoort is een soort ruis, vooral wanneer er veel geluid te horen zou moeten zijn.

Volgens mij kan de TV het niet meer aan en aangezien ik nog een versterker met twee boxen heb staan vroeg ik mij af of het mogelijk is het geluid van de Xbox daar op aan te sluiten. Ik heb al wat topics over dit onderwerp gelezen, maar het is me niet echt duidelijk geworden wat ik in mijn geval kan doen. Op andere TV's had ik dit probleem overigens niet.

2. mr.ed

mr.ed ^^XboX k!ck$ @@r$^^

Leuk Bevonden:
    2
    het ligt eraan hoe je die verserker aan kan sluiten, optisch of analoog. Voor optisch heb een advance scart kabel nodig waar een optische aansluiting op zit, voor analoog is ook een aparte scart kabel met analoge geluidsuitgangen (rood,wit,geel).

3. Decheveir

Decheveir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De versterker is ook al wat op leeftijd(12-13 jaar), ik neem aan dat het dan wel analoog moet zijn?

4. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Gewoon de rooie dropveter aan je rooie en de witte aan de witte.

Dus er komen drie tulp stekkertjes uit je xbox... geel is beeld gaat naar tv. Rood en wit zijn links en recht (stereo) geluid. Die sluit je aan op een audio ingang van je versterker. (zit waarschijnlijk aan de achterkant, zoekt een setje rood/wit met de naam aux of iets dergelijks, maar al het andere kan ook behalve phono.

Dit zou heel simpel moeten kunnen.
    Succes

5. Decheveir

Decheveir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gedaan wat je zei en het werkt perfect, het geluid is weer helemaal in orde. Bedankt voor de hulp.

Deel Deze Pagina