GTA: Vice City (pc) probleem

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Celtic-X, 7 feb 2004.

1. Celtic-X

Celtic-X Royal Dutch

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een probleem met VC. Als ik het spel op probeer te starten zegt mijn monitor ''Can't display video mode''. Dit komt waarschijnlijk doordat ik nieuwe videokaart-drivers heb geinstalleerd, met de oude drivers doet VC het wel.
    Het gaat om de volgende videokaart en driver:
    Nvidia GeForce 4 MX 420
    ForceWare V53.03

De monitor die ik heb is trouwens van Dell en is een E151FPp lcd-monitor. Ik snap het echt niet, Vice City deed het prima met de oude drivers, maar met de nieuwe kan de monitor hem ineens niet meer weergeven. Ik hoop dat ik gewoon iets aan de instellingen kan veranderen zodat hij het weer doet...

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is?

2. dunpeal(NL)

dunpeal(NL) RoBoKiN OnGeLoOd..

Leuk Bevonden:
    0
    Welke windows heb je? bij mij doet vc het niet op xp dan vraagt hij om de cd terwijl hij er wel in zit.. bij win 2000 geen problemen

3. Celtic-X

Celtic-X Royal Dutch

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb ook XP, maar daar ligt het niet aan aangezien hij het er eerst wel op deed. Heb jij soms een illegale versie??
    Nou jah, maakt ook niet uit, maar ik snap het niet omdat ik eerst helemaal geen problemen had...

4. Rodger Young

Rodger Young Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    probeer vice city eens opnieuw te installeren

5. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Of kijk op de website van Nvidiad of Rockstar voor misschien een oplossing :confused:

6. Alborz

Alborz Guest

het probleem ligt aan je 3dkaart je hebt een geforce mx en dat wordt niet ondersteund misschien als je op de site van nvidea gaat kijken dan kan je nforce downloaden kijk dan ff of et lukt en jongeh als je toch een video kaart gaat kopeh neem dan een geforce fx 5200 die kost 100 piek en is behoolijk goed ik hoop dat ik je geholpen heb

7. Celtic-X

Celtic-X Royal Dutch

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zal ff kijken, maar ik geloof dat de Geforce MX ook gewoon ondersteund wordt. Ik heb geen zin om een nieuwe te kopen, zoveel games speel ik toch niet...

Ik heb gekeken maar de driver ondersteund de GeForce4 MX 420 toch echt wel:
    http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
    Graphics Driver > GeForce & TNT2 (check de lijst die eronder staat...)

Ook heb ik VC al eens opnieuw geinstalleerd... Bij andere spellen zoals Call of Duty heb ik geen probleem hoor. Het ligt echt aan VC. Ik kijk rond op die Rockstar site, maar ik kan daar ook niet echt iets vinden... Ik zoek nog ff door. Maar alvast bedank voor jullie hulp.

Laatst bewerkt: 7 feb 2004
  8. Alborz

Alborz Guest

en als je iets beters wilt neem je de geforce fx 5200 ultra die is nog iets beter en kost 30 piek meer en koop nooit meer een mx die zuigen lange tijd en zijn ong even goed als de geforce 2mx dat is dus vet klote en die driver is ook klote neem anders openGL dat is heel erg betrouwbaar en ik heb et ook en hij heeft geeen problemen en ook nie bij spellen. Neem nooit een radeon die zijn gwn nie competabel bij sommige spellen mar nvidea wel neem altijd een 128mb agp8 kaart dan zit je meestal wel bij een goeie veel succes en reageer a.u.b ik hoop dat ik je ook deze keer geholpen heb.

9. Celtic-X

Celtic-X Royal Dutch

Leuk Bevonden:
    1
    Die kaart zat in onze Dell-pc toen we hem kochten... ik kan de driver wel uninstalleren en de oude er weer opzetten, maar dan lopen sommige dingen juist weer minder... dat openGL is dat ook een driver, zo ja, waar kan ik hem vinden??

EDIT: ik gooi die rare driver eraf en zet de ouwe er maar weer o, dan heb ik het probleem opgelost...
    Conclusie: wel raar dat een nieuw uitgebrachte driver het niet meer fatsoenlijk met mijn kaart doet, want hij zou hem wel moeten ondersteunen.... Ik meld het wel ff als VC het weer doet...

Laatst bewerkt: 7 feb 2004
  10. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt ook een service pack bij Windows. Ik had bij GTA:III dat ik die moest installe om te spelen anders zag ik nix van me spel =? . Probeer dat eens

11. NimroD

NimroD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ''Can't display video mode''.

Ik denk dat dat iets te maken heeft met je resolutie ofzo.

MAar hij werkt wel onder XP want hier draait ie ook.

12. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ennn punt.:+

Dit heeft te maken met de refreshrate die je videokaart uitstuurt naar je monitor. Deze is dus of te laag, of te hoog.
    Het heeft dus niets met je videokaart te maken:).
    Je moet dus even kijken of je ergens in die menu'tjes van nVidia (beeldscherm eigenschappen) iets kan vinden om je refreshrate goed te zetten.
    Windows XP heeft de neiging om op elke resolutie de refreshrate op 60Hz te zetten. Nu word dat natuurlijk niet door elke monitor ondersteund op bepaalde resoluties.

13. Sokkebokje

Sokkebokje Guest

zet je resolutie iets lager. Als dat niet wil moet je hem iets hoger zetten dan normaal.

Deel Deze Pagina