Ik ben van plan de bose acoustimass 10 series 3 te gaan kopen maar op de site word niks verteld of er een receiver voor 5,1 bijzit of dat je die er apart bij moet kopen. Mijn vraag is dus of er een receiver bijzit en zoniet welke dan een goede is?
Waarom Bose? Er zijn zoveel betere speakersets te krijgen, voor aanzienelijk minder geld. Check eens de KEF KHT 2005.2. Fantatische set. Ziet er goed uit, en wordt in alle bladen alom geprezen. Kost zo rond de 1250 euro. Zowel bij de KEF als de Bose moet uiteraard nog een versterker. Bijvoorbeeld de Denon AVR-2803 (1079 euro) of iets goedkoper de Denon AVR-1804 (649 euro).
idd, heb je de bose al geluisterd (en vergeleken), want toen ik dat deed viel hij mij écht zwaar teleur. Eigenlijk koopt men Bose om de naam, niet echt om de kwaliteit (zal ongetwijfeld goed spul zijn, maar er is beter, dat ook nog goedkoper is!!)
Ik ben het met bovenstaand commentaar eens... maar om op je vraag terug te komen: Ga eens vragen in een speciaalzaak (RAF ofzo) maar ik denk niet dat de 5.1 decoder erin zit (niet echt gebruikelijk) dus zul je naar alle waarschijnlijkheid een nieuwe versterker/receiver moeten kopen om het maximale uit je boxen te halen
acoustimas 10 is gewoon een speakerset......geen decoders dus. de set zelf is van prima kwaliteit en kan een groot vermogen verwerken. het aansluiten van een hele dikke receiver is dus geen punt......maar ook die zal je erbij moeten kopen. wel belangrijk.......laat deze speakers draaien op een goede stabiele versterker en niet op een flut set. maar al te vaak ziek ik dat de losse speakers van bose op waardeloze versterkers zijn aangesloten met verkeerde bekabeling.........zo klinken ze dus niet zoals ze horen te klinken.