Hallo Xbox-world gamertjes, Ik had een vraagje, ik ga in de lentevakantie naar Amerika, en ik dacht dat een Xbox daar goedkoper is (Het kan ook bullshit zijn). Dus wil ik een xbox vandaar meenemen. Maar kan ik dan wel Europese games erop spelen ? Want europese games zijn PAL. Kan ik europese games dus op mijn Amerikaanse X-box spelen, zonder daar een modship in hoeven te laten bouwen ? Is er een soort freeloader (Heeft de gamecube) ? En als dit zou kunnen krijg je dan problemen met Xbox Live ? Bedankt voor jullie tijd, NimroD
Nee dat kan niet. Amerikaanse xbox is NTSC nn hier in europa is alles PAL. Dus je kan zowieso geen hiergekochte spellen erop spelen. Als het je heel voordelig lijkt, kun je natuurlijk wel doen, maar je zult dan altijd je spellen in amerika moeten bestellen. En waarschijnlijk past de stekker die eraan zit ook niet in je stopcontact. Ik verwacht niet dat je er economisch gezien erg op vooruit gaat. Maar veel plezier op vakantie!
zoals offtrack al zei: Het kan niet dat je PAL games in de NTSC console kan douwe.. want anderz importeerd iedereen even een NTSC box en huppa ze zijn goedkoper uit Kijk daarom zit het dus in, de regio's Punt 2: De stekker die je erbij krijgd en voeding kunne hier niet in... voor 5 minute en dan is je box doorgebrand... men gebruikt daar 110 volt en wij 220 reken maar uit. Er zijn wel oplossingen voor maar je zegd zelf al dat je die niet wilt toepassing. Xbox modde kan je wel import games spelen. Er zal binnekort wel een Datel/Xplorer cd uitkome waar je import games kan spele. Je moet een speciaale step-down converter kope om de xbox niet door te late brande en tjah, het kope van games in USA is wel iets goedkoper maar je moet wel een zooi belasting betalen mits je ze tweedehands koopt maar reken wel op een zooi verzendkoste .. want alles bove de zoveel gram gaat via FedEx en dat is barstens duur. EDIT: Tjek www.amazon.com dat is een amerikaanse shop en daar staan meestal de prijze op die je meestal betaald in USA. Ik raad je het af om een amerikaanse console te kope want ik herinner me net nog dat je NIET live kan dan. Je moet dan een live kope vanuit amerika.. je moet dus alles amerikaanse kope... en de koste gaan wel erg oplope... Niet doen dus, hou het maar bij een pal en als bijvoorbeeld een game uitkomt in USA die we hier pas over 6 maande krijge moet je hem modde want dan is het pas goed te doen
Oke mensen heel erg bedankt voor jullie snelle reacties ! Ik koop gewoon men xboxje in Nederland. Nogmaals bedankt voor de snelle reacties!
asje.. ik zag het toevallig staan dus meld het maar voor dat je een kat in de zak koopt! veel plezier ermee!
als je van plan bent om een nieuwe xdoos te kope, koop hem dan bij de mediamarkt of bij www.gcshop.nl Dat zijn de goedkopere zaken. Of je kan hem tweedehands kope natuurlijk
Bedankt voor de tip ! Bij GCshop zie ik geen xdoos staan op de site, maar ik ga van de week wel effe langs mediamarkt Arena
Ik heb ook een NTSC machine ... je kan dan idd games van uit Amerika importeren ... nu zijn de spellen net zo duur als in Nederland (er komt een belagelijk hoge porto kosten bij) maar de dollar staat laag... Je hebt vaak wel de legale games eerder dan andere ... en das wel heel erg grappig! NB je kan met een amerikaanse doos gewoon op Live hoor .... je kan zelfs een nederlandse starter kopen (alleen de demo versies werken dan niet) ... Het is trouwens vertandiger om 2 dozen naast elkaar te hebben ... Ik heb mijn NTSC niet eens op het netwerk aangesloten (waarom niet... ik heb geen live spellen voor mijn NTSC ....wel live aware ... maar daar heb ik niets aan)